Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
7.7.1998
Gerhard Berger - direktør for BMW Motorsport
Prost utilfreds
Jordan Honda fabriksteam?
6.7.1998
Ferrari shake-down
7.7.1998
På en pressekonference afholdt i BMW's hovedkvarter i München i dag blev
det offentliggjort at tidligere Formel 1 kører Gerhard Berger er udnævnt
til Motorsports Direktør for BMW Motorsport Ltd. Udnævnelsen sker som et
led i forberedelserne til BMW's tilbagevenden til Formel 1 i år 2000.
Gerhard Berger medbringer masser af erfaring som BMW håber at drage fordel
af. Berger endte sin Formel 1 karriere sidste år efter ikke mindre end 210
Grand Prix'er og ti sejre, den sidste vandt Østrigeren på Hockenheim sidste
år.
Hovedopgaven for Gerhard Berger bliver at tage sig af BMW's kommende
engagement i Formel 1, hvor BMW som bekendt skal levere motorer til
Williams teamet fra år 2000, hvilket bliver 17 år efter at BMW tog deres VM
titel sammen med Brabham teamet i 1983. Gerhard Berger vil også være BMW
Motorsport's repræsentant i diverse Motorsports komiteer.
BMW Motorsport opererer som et selvstændig selskab, hvor Karl-Heinz Kalbfell er formand samtidig med, at han fungerer som Marketings Manager for BMW AG. Thomas Giulian bliver teknisk direktør og medlem af bestyrelsen, og Gerhard Berger vil her tilgå som Motorsport's direktør.
BMW Motorsport vi i fremtiden have to lokaliteter, den ene i placeret i hovedsædet i München, mens den anden vil blive placeret i Grove i England,
hvor også Williams har sin base.
Gerhard Berger sagde til pressekonferencen: "Jeg er forbundet til BMW gennem et stærkt og venskabeligt forhold, som næsten går tilbage til
starten af min karriere. Jeg har gode minder om den legendariske BMW 635
coupé og selvfølgelig omkring min debut i Formel 1 i 1984, hvor jeg havde
en massiv støtte fra BMW. Jeg vandt også min første Formel 1 sejr med en
BMW drevet vogn". Berger forsatte: "Mit fremtidige arbejde med BMW er et
naturligt skridt for mig og en stor udfordring, som jeg påtager mig med
stor interesse og entusiasme".
Frank Williams, som også var repræsenteret ved Pressemødet, sagde følgende: "Jeg har kendt Gerhard i mange år nu og jeg respekterer hans allround viden om Motorsport. Jeg ønsker ham succes i hans nye job".
Det bliver spændende at følge BMW og ikke mindst Gerhard Berger over de
næste par år. Og der er ingen tvivl om at BMW tilbagevenden til Formel 1
Sporten er et stort plus for sporten. (cs)HAL
Alain Prost er utilfreds med den dårlige præstation denne sæson, specielt sidst på Magny-Cours. Teamet har testet meget på denne bane, men inponerede ikke. "Vi betaler for vores uerfarenhed, vores fejltagelser og manglende holdbarhed som gør at vi ikke kan udnytte andres problemer," sagde Prost. Teamet planlagde at introducere en longer wheelbase bil, men kunne ikke løse de problemer der opstod. Andre teams siger at en longer wheelbase gør bilens handling bedre, men både Panis og Trulli brokkede sig over at bilen blev sværere at køre. Men Prost skyder ikke skylden på kørerne. "Det er ikke deres fejl at bilen ikke er god nok. Vi må arbejde hårdt på at give dem en bedre bil i resten af sæsonen." Prost har endnu ikke fået nogle point denne sæson. En ny affjedring på fronten blev testet på Silverstone sidste uge.
HK
I følge kilder, er det sandsynligt at Jordan bliver Honda fabriksteam fra 1999, med motorer og fuld teknisk backup.
I øjeblikket er begge parter ved at færdigøre de sidste detaljer, men man regner dog alligevel med at der går noget tid før den endelige aftale bliver underskrevet.
HK
6.7.1998
I fredags kørte Luca Badoer, på Fiorano banen, shake-down af de Ferrari F300 racere der skal benyttes i det Engelske Grand Prix den 12. juli '98. Det var chassis nr. 187 til Michael Schumacher, chassis nr. 195 til Eddie Irvine samt reservevogenenchassis nr. 186. Luca Badoer kørte ialt 20 omgange med en bedste tid på 1:03,25.AN
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk