Den nye motor blev brugt under sidste uges test på Silverstone. "Vi er meget optimistiske, og motoren fungerer rigtigt godt hvilket vi har vist ved flere test," siger Schumacher. "Vi har kørt en hel race distance med den nye motor. Selvom Silverstone skulle favoriserer McLaren, er vi stadig optimistiske."
Den nye motor er lettere, og udvikler ca. 15 HK ekstra. Dette vil på Silverstone banen, gøre Ferrari'en omkr. 2/10 sek. hurtigere.
En talsmand for Toyota har sagt "Det bliver et 100% rent Toyota team som får base i Cologne , jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle fravige det. Der er mange der gerne vil arbejde sammen med os om det her, men det kommer ikke til at ske."
Häkkinen tror at Stewart & Ferrari bliver de hårdeste konkurrent i den kommende weekend. Rubens Barrichello kan helt sikkert lave mindst et lige så godt resultat her i England, som han lavede i Frankrig, for deres bil passer bedre til denne bane. Barrichello er kommet på podiet2 gange i år, og han har haft en pole position i år.
Jacques Villeneuve sagde "Bilen er helt sikkert bedre end i Frankrig og jeg er begrænset optimistisk for vores chancer til den kommende weekend. Vi har haft en del problemer under testen - De fleste problemer relaterede til koblingen og det mistede vi meget tid på."
Ricardo Zonta var endnu mindre glad for sin bil og håber bare at den bliver bedre til kvalifikationen og specielt til løbet. Zonta sagde "Det har bestem ikke været en god test for mig. Vi havde motorproblemer om torsdagen men så brugte vi resten af dagen til at træne pit-stop, hvilket nok også var tiltrængt."
Pollock og Villeneuve har høje tanker for fremtiden, for British American Racing, selvom starten ikke har været helt smertefri. Zonta har til dato scoret teamets bedste resultat, ved at lave en 10. plads på Magny Cours. kun BAR og Minardi har endnu ikke scoret nogle point, hvilket frustrere team chef Craig Pollock.
'På papiret, ser det måske ikke så slemt ud,' siger Pollock 'Men vi er bestem ikke der hvor vi gerne ville have været. Men vi er meget godt tilfreds i betragtning af den korte tid teamet har eksisteret. Vi har da fået gjort en hel del ved holdbarheden på bilen. Vi er glade for nu har vi biler der kan komme igennem løbet.'
Jacques Villeneuve er også frustreret over de manglende resultater. 'Jeg vidste godt at det ville blive en svær start for vores nye team, men jeg troede at vi havde opnået bedre resultater på nuværende tidspunkt. Folk glemmer meget hurtigt at vi er et nyt team, og at det er vores første sæson - men at vi samtidig er det hurtigste nye team i nyere formel 1 historie. Hvis man ser sådan på det, er vores situation ikke så slem, men vi er meget langt fra vores forventninger, og det er derfor vi er frustrerede.'
British American Racing starter på at testet Honda V10 motoren som skal bruges i år 2000 sæsonen, umiddelbart efter det Engelske Grand Prix.
David's løbs ingeniør hedder Sergei Rostropovic og han blev valg umiddelbart efter det Franske Grand Prix. Rostropovic har tidligere arbejdet for det Russiske F3 team Scuderia LADA, hvor han har arbejdet som chefingeniør og ansvarlig for kvalitetskontrollen.
Michael Schumacher har udtalt flg. Om sin teamkammerat "Eddie gør det egentligt meget godt og jeg er egentlig glad for at han er så stærk i år, for jo bedre han er, jo bedre skal jeg køre. Det er godt at have en teamkammerat som kan presse mig og vise mig at der stadig er steder hvor jeg kan blive bedre ".
Schumacher tilføjer at der ikke er noget der er ændret imellem ham og Irvine og at han er lige så afslappet som han altid har været og han mener at det samme gør sig gældende for Irvine "Det er underligt at journalister som jer laver sådan nogle historier, som påstår at der er splid imellem os. I skriver historierne som i tror der er foregået, men jeg kan fortælle jer at der ikke er noget af det der passer. Jeg har ingen problemer med Irvine. Han arbejder fornuftigt for teamet og for mig".
ifølge Schumacher, har Irvine været den mest konstante kører, men jeg er altid den hurtigste og det er derfor jeg er nummer 1 og Irvine er nr. 2.
Spekulationer om at Irvine måske forlader teamet efter denne sæson, siger Schumacher "Eddie kan helt klart blive førstekører på et team, men hvilken fordel er det hvis han ikke kan få en konkurrencedygtig bil som kan bringe ham på podiet?"
Hos Ferrari er han nummer 2, men kan han stadig vinde løb. Han skal virkeligt tænke over om det er en fordel for ham at komme et andet sted hen".
Schumacher slutter med at sige "Sådan som jeg ser det, er der ikke nogen grund til at skifte, men jeg kan jo ikke beslutte det for ham. Det er noget som teamet bestemmer og laver aftaler med Irvine, og så må han jo beslutte om han kan acceptere dem".
Dette skulle ske fordi Stewart team, som nu er opkøbt af Ford, godt vil promovere det fornemme Engelske bilmærke(Som ejes af Ford) Måske kommer holdet til at hedde Stewart Jaguar hvem ved. Det skal med det samme siges at alle disse rygter ikke er bekræftet endnu.
Jaguars bestyrelsesformand Wolfgang Reitzle har sagt at Formel 1's potentiale som reklameplads for deres nye sportsvogn. Jaguar vil gerne vise sig som en sportsvognsfabrik, og dermed få et racer image, og man skal heller ikke se bort fra at det er en god reklameplads for deres kommende modeller.
Jaguar's traditionelle marked har været lidt ældre mænd, som gerne vil køre i store luksus biler, men med introduktionen af sportserien håber man at få mere fat i det unge marked.
Der bliver for første gang i 9 år afholdt et Formel 1 Grand Prix i USA i år 2000, og her vil Jaguar gerne promovere sig selv, og de håber at kunne fordoble deres marked her.
Set i lyset af det store points gap imellem de to McLaren kører, har Mika Häkkinen sagt at Coulthard har formatet og hastigheden til at vinde det Britiske GP.
David Coulthard har haft en del mekaniske problemer i år, men Häkkinen siger: "Han er nød til at lægger fortiden bag sig og tro på sig selv hvad end der sker. Hvis han kan motivere sig selv, kan han også vinde løbet"
I første omgang gælder det den kortsigtede løsning og der er to oplagte muligheder: Shinji Nakano kan i kraft af sin position som testkører komme i betragtning. Godt nok har han udført det han var hentet til teamet for - sikret Honda-motoreren i den kommende sæson... Men selv om Nakano ikke har vist sig at være et af de åbenlyse talenter kan han give en økonomisk indsprøjtning fra sine japanske sponsorer i omegnen af 30-35 mio. kr. Den anden favorit for resten af sæsonen er Jos Verstappen der blev hyret til at køre test for teamet. Hollænderen kan ligesom Nakano hente penge fra Holland. Det der tæller til Verstappens fordel er hans rutine fra adskillige sæsoner, men i de tests han kørte for teamet var han ikke videre overbevisende. Begrundelsen var især at han skulle vænne sig til raceren, men Nakano kørte næsten lige op og har heller ikke kørt mange tests for Jordan-teamet. Favorit? Det bør være Verstappen - men så skal han også hente en sponsor med!
Hvorfor ikke Mika Salo? Af den ene grund at Mika Salo har underskrevet en kontrakt med BAR som reserve for teamet resten af denne sæson - og så skal den irske bankmand hive skillinger op af posen og det er ikke lige det Eddie Jordan er gladest for.
Derimod er der linet utallige emner op til hvem der kan køre for teamet til næste år. Det ventes at Eddie Jordan vil gå efter en kører der kan være med til at bevare teamet i front af VM, sådan at teamet i fremtiden mindst er blandt de fire bedste team. Eddie Irvine er det første og måske bedste bud, men meget tyder på at Irvine alligevel bliver hos Ferrari. En anden kører der har været nævnt er David Coulthard der ellers har haft en meget dårlig start på denne sæson - og allerede er skubbet helt i baggrunden af Mika Hakkinen. McLaren ser dog ud til at beholde skotten endnu et år - der dog kan blive hans sidste hos McLaren hvis ikke han bliver bedre. Så kommer alle de mange andre bud på unge og knap så 'dyre' kørere:
Ricardo Zonta er reelt udlånt fra McLaren-Mercedes og teamet har en option på den unge brasilianer. Det ventes dog at BAR vil fortsætte med Zonta. En anden mulighed der har været nævnt er måske et af de kommende stortalenter - hvis ikke man allerede kan sige at han er det, Juan Pablo Montoya der i øjeblikket er ved at gøre rent bord i ChampCar-serien. Men colombianeren har ligesom Zonta en langtidskontrakt med Williams og det ventes at de ikke vil slippe stortalentet, men bruge han enten i den kommende sæson eller fra og med år 2001 hvor det ventes at han gør sin entre hos Williams. Fælles for de to kørere: De har allerede langtidskontrakter med andre teams og skal købes fri!
Den eneste kører som måske kan komme i betragtning er Nick Heidfeld - der dog også har en langtidskontrakt med McLaren. Mercedes vil efter sigende være interesseret i at udlåne den unge tysker der har været dominerende i Formel 3000 og ser ud til at være den næste nye tyske kører i Formel 1. Andre emner som australieren Mark Webber dukker stadig op. Det er især Bernie Ecclestone der forsøger at få den unge australier ind i Formel 1.
Der er ingen tvivl om at Eddie Jordan helst vil have en rutineret og hurtig kører fremfor at satse på en ung kører som først skal købes fri. Tidligere har Eddie Jordan udelukkende satset på unge kørere for at de senere kan sælges videre til et andet team og give penge i kassen. Der er desværre ingen åbenlys favorit så derfor tør vi ikke gætte på andenkøreren hos Jordan i år 2000. 'Silly Season' er allerede begyndt - og vi er ikke engang