Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
8.7.1998
Ferrari beholder lineup
Jacques bliver
Arrows med ny motor
Herbert taler med andre team
7.7.1998
Gerhard Berger - direktør for BMW Motorsport
Prost utilfreds
Jordan Honda fabriksteam?
8.7.1998
Michael Schumacher bliver hos Ferrari i hvert fald til udgangen af 1999. Denne udtalelse kommer fra Fiat boss Gianni Agnelli, for at bekræfte at Schumacher ikke skifter til McLaren-Mercedes næste år. Det menes at Ferrari prøver at forlænge tyskerens kontrakt til slutningen af 2001, den samme forlængelse som sportsdirektør Jean Todt har skrevet under på. Agnelli sagde: "I øjeblikket har vi en aftale til 1999. Næste år er ok, og vi prøver at sikre os Michael i fremtiden." Yderligere grund for Schumacher for at blive, er at Eddie Irvine, som Schumacher omtaler som sin bedste hold kammerat nogensinde, er ved at underskrive for yderligere 4 år. En Ferrari talsmand sagde at holdet "arbejder på at beholde Eddie. Hvorfor ikke? Kørersituationen er stabil og vi har ikke brug for udskiftninger. Eddie udfører et fantastisk job for os i år."HK
Jacques Villeneuve har afvist at han skal køre for BAR næste sæson. Kilder har insisteret på at Jacques var ved at underskrive for teamet som ledes af hans tidligere manager Craig Pollock, men Villeneuve har udtalt: "Jeg ved det ikke endnu. Næste år er et stort spørgsmål for mig lige nu. Jeg ved endnu ikke hvor jeg er, og der er ingen deadline." Det menes at der i Villeneuves kontrakt, er en klausul der forhindre ham at underskrive for et andet team inden en bestemt dato. Men det menes ligeledes at denne dato nærmer sig meget kraftigt.HK
Arrows teamet vil bruge den nye C-Spec V10 ved det Engelske Grand Prix denne weekend, i et forsøg på at få mere fart og holdbarhed. I følge Mika Salo er den nye motor en stor forbedring, "Vores test med den nye C-Spec motor var opmundrende, og jeg ser det som en stor forbedring for teamet og vores chancer for at være konkurrencedygtige denne weekend." Finnen ser også frem til Englands Grand Prix, da Silverstone er hans favorit bane, "Silverstone er den hurtigste af alle banerne. Jeg har kørt på denne bane i 10 år, og den har det bedste layout jeg har oplevet."
HK
Johnny Herbert er ikke sikker på sin plads hos Sauber og indrømmer at han taler med Williams, Prost og Jordan. "Jeg gør det kun fordi jeg ikke er sikker på hvad Peter Sauber går og tænker på. Måske vil han have Heinz-Harald tilbage." Jean Alesi har kontrakt til slutningen af 1999. Det menes at Peter Sauber er ret ivrig efter at få fat i Heinz-Harald Frentzen eller Ralf Schumacher til næste år. "Jeg er glad for Sauber, selvom resultaterne godt kunne have været bedre," siger Herbert. "Men potentialet er der. Vi skal bare bruge lidt held, så kan vi være i top 5 eller 6."
HK
7.7.1998
På en pressekonference afholdt i BMW's hovedkvarter i München i dag blev
det offentliggjort at tidligere Formel 1 kører Gerhard Berger er udnævnt
til Motorsports Direktør for BMW Motorsport Ltd. Udnævnelsen sker som et
led i forberedelserne til BMW's tilbagevenden til Formel 1 i år 2000.
Gerhard Berger medbringer masser af erfaring som BMW håber at drage fordel
af. Berger endte sin Formel 1 karriere sidste år efter ikke mindre end 210
Grand Prix'er og ti sejre, den sidste vandt Østrigeren på Hockenheim sidste
år.
Hovedopgaven for Gerhard Berger bliver at tage sig af BMW's kommende
engagement i Formel 1, hvor BMW som bekendt skal levere motorer til
Williams teamet fra år 2000, hvilket bliver 17 år efter at BMW tog deres VM
titel sammen med Brabham teamet i 1983. Gerhard Berger vil også være BMW
Motorsport's repræsentant i diverse Motorsports komiteer.
BMW Motorsport opererer som et selvstændig selskab, hvor Karl-Heinz Kalbfell er formand samtidig med, at han fungerer som Marketings Manager for BMW AG. Thomas Giulian bliver teknisk direktør og medlem af bestyrelsen, og Gerhard Berger vil her tilgå som Motorsport's direktør.
BMW Motorsport vi i fremtiden have to lokaliteter, den ene i placeret i hovedsædet i München, mens den anden vil blive placeret i Grove i England,
hvor også Williams har sin base.
Gerhard Berger sagde til pressekonferencen: "Jeg er forbundet til BMW gennem et stærkt og venskabeligt forhold, som næsten går tilbage til
starten af min karriere. Jeg har gode minder om den legendariske BMW 635
coupé og selvfølgelig omkring min debut i Formel 1 i 1984, hvor jeg havde
en massiv støtte fra BMW. Jeg vandt også min første Formel 1 sejr med en
BMW drevet vogn". Berger forsatte: "Mit fremtidige arbejde med BMW er et
naturligt skridt for mig og en stor udfordring, som jeg påtager mig med
stor interesse og entusiasme".
Frank Williams, som også var repræsenteret ved Pressemødet, sagde følgende: "Jeg har kendt Gerhard i mange år nu og jeg respekterer hans allround viden om Motorsport. Jeg ønsker ham succes i hans nye job".
Det bliver spændende at følge BMW og ikke mindst Gerhard Berger over de
næste par år. Og der er ingen tvivl om at BMW tilbagevenden til Formel 1
Sporten er et stort plus for sporten. (cs)HAL
Alain Prost er utilfreds med den dårlige præstation denne sæson, specielt sidst på Magny-Cours. Teamet har testet meget på denne bane, men inponerede ikke. "Vi betaler for vores uerfarenhed, vores fejltagelser og manglende holdbarhed som gør at vi ikke kan udnytte andres problemer," sagde Prost. Teamet planlagde at introducere en longer wheelbase bil, men kunne ikke løse de problemer der opstod. Andre teams siger at en longer wheelbase gør bilens handling bedre, men både Panis og Trulli brokkede sig over at bilen blev sværere at køre. Men Prost skyder ikke skylden på kørerne. "Det er ikke deres fejl at bilen ikke er god nok. Vi må arbejde hårdt på at give dem en bedre bil i resten af sæsonen." Prost har endnu ikke fået nogle point denne sæson. En ny affjedring på fronten blev testet på Silverstone sidste uge.
HK
I følge kilder, er det sandsynligt at Jordan bliver Honda fabriksteam fra 1999, med motorer og fuld teknisk backup.
I øjeblikket er begge parter ved at færdigøre de sidste detaljer, men man regner dog alligevel med at der går noget tid før den endelige aftale bliver underskrevet.
HK
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk