Det blev dog kun til en tredjeplads, men det var han og teamet også godt tilfreds med når man tager i betragtning at Ferrari er i en klasse for sig. "Det var et vildt løb på grund af de skiftende vejrforhold. Min start var ikke så dårlig og jeg kunne holde Michael Schumacher bag mig i et stykke tid, men da han passerede mig kørte han blot væk," forklarer han. De to kørere havde undervejs et par tætte dueller, hvor Montoya med det yderste af neglene holdt Schumacher bag sig. "Da regnen kom afgjorde det løbet, da vi ikke kunne holde farten med vores dæk. Vi har forbedret os meget i regnvejr, men der er stadig arbejde at udføre. Jeg var i stand til at hente ind igen da det tørrede op, og det var meget godt at gennemføre og få nogle point til teamet," siger Montoya der ligger nummer 3 i mesterskabet med 31 point.
Montoya var i stand til at holde Schumacher bag sig - for en tid!
(Foto: BMW Motorsport)
Det blev dog ikke til point for Ralf Schumacher, hvilket skyldes et problem med tankanlægget. "Da det begyndte at regne gik alt meget godt. Vi var klart det bedste Michelin-team og jeg havde en god chance for at få nogle point. Men vi havde igen desværre et problem med benzinslangen ligesom for en måned siden i Canada. Det var det, og jeg er meget skuffet," siger Ralf Schumacher om løbet.
Ralf var dog ikke ene med at have problemer. Chefmekanikeren Sam Michael havde sine problemer. "Jeg lavede en fejl ved at bestille den forkerte type dæk til Ralfs pitstop, fordi der var ret meget tale over radioen," siger Michael om de fejl der opstod i den hektiske fase.
Her gik det godt - men for Ralf Schumacher var der problemer med benzinslangen
(Foto: BMW Motorsport)
Det så ellers ikke lyst ud for Heidfeld i den første del af løbet. “Af en eller anden grund var mit første sæt rillede dæk ikke oppe I temperatur på de første omgange. Som et resultat af det havde jeg understyring og raceren var svag under nedbremsning, så jeg mistede mange placeringer,” siger tyskeren. Da banen dog blev mere fedtet var raceren på toppen. ”Det var bedre på intermediates da banen var vådest og ved mit andet stop fik jeg et andet sæt af dem. Til sidst var de næsten færdige, men raceren var god og jeg var i stand til at presse næsten til sidste omgang,” siger Heidfeld der dermed nåede op på 6 VM-point.
Nick Heidfeld lykønskes af teamchef Peter Sauber.
(Foto: Pan Images)
Massa var på kollisionskurs med Villeneuve på vej mod det første sving. ”I starten var Villeneuve meget langsom og jeg måtte forsøge at køre rundt om ham. Jeg måtte desværre ud på græsset og spandt, men heldigvis ramte jeg ikke nogen,” siger Massa. TV-billederne viste da også at Massa nok satsede lige vel rigeligt ved at forsøge at gå den vej udenom Villeneuve. Brasilianeren sluttede på 9. pladsen, ærgerlig over at have mistet tid i starten af løbet.
Først over målstregen kom Michael Schumacher, og dermed er han nu oppe på 60 Grand Prix sejre.
Michael Schumacher på vej mod Grand Prix sejr nummer 60.
(Foto: Ferrari Media)
På 2. pladsen kom Rubens Barrichello, som kørte sig imponerende op igennem feltet, og som samtidig satte hurtigste omgang i løbet med tiden 1:23.083, som samtidig er ny banerekord i løbs sammenhæng.
Englands Grand Prix 2002:
Plac. | Kører | Team | Tid |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:31:45,015 |
2 | Rubens Barrichello | Ferrari | + 14,578 sek. |
3 | Juan Pablo Montoya | Williams | + 31,661 sek. |
4 | Jacques Villeneuve | BAR | - 1 omgang |
5 | Olivier Panis | BAR | - 1 omgang |
6 | Nick Heidfeld | Sauber | - 1 omgang |
7 | Giancarlo Fisichella | Jordan | AN Her kommer Morning Warm-Up forud for dagens Grand Prix løb på Silverstone banen i England. Dette er kørernes sidste chance for at pudse racernes setup af inden selve løbet, og det er nok også her at vi kommer til at se racerne køre tættest på deres race trim.Når dette nu er sagt så skal vi dog lige huske at tage det med et gran salt, for der er også de teams der kører ud med meget lidt brændstof i tankene, bare for at sætte en god tid, for på den måde at komme i medierne, lige som der også er nogle der "sandbag'er", for ikke helt at afslører deres fulde potentiale.
Englands Grand Prix - Morning Warm-Up: |