Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.7.1998
 Korea bliver ikke klar til 1999
 BAR åbner ny fabrik
 Magnussen og Formel-1.dk
 Magnussen tror på Hakkinen
 Stewart får ny Ford motor
 Vejrudsigten for weekenden
 
8.7.1998
 Ferrari beholder lineup
 Jacques bliver
 Arrows med ny motor
 Herbert taler med andre team
 

Hop til top9.7.1998

Korea bliver ikke klar til 1999

Det er meget usandsynligt at Formel 1 vil komme til Korea inden udgangen af år 2000. Ifølge direktøren for Sepoong banen, John Kim, er banen kun 25% klar på nuværende tidspunkt, og den vil ikke være færdig ved udgangen af denne sæson. De Koreanske tilskuere vil heller ikke være i stand til at købe biletter til Grand Prix'et, fordi de simpelthen ikke har råd. Det skyldes hovedsageligt den økonomiske krise der er i Asien for øjeblikket.
HVJ  


Hop til top
BAR åbner ny fabrik

Det yngste Formel 1 team, British American Racing, har nu formelt færdiggjort "den teknologisk mest avancerede racer-fabrik i verden" i går i Brackley.
 
Direktør Craig Pollock åbnede bygningen, der er blevet opført ved siden af partneren Reynard Racing Cars bygninger tæt ved Silverstone. Fabrikken påregnes fuld funktionsdygtig hen mod slutningen af oktober, og faciliteterne vil includere en første-klasses vindtunnel, der er blevet bygget i løbet af de sidste 6 måneder.
 
Pollock udtaler at dette er den første i en lang serie af begivenheder over de kommende måneder, der vil kulminere med navngivningen af holdets kørere i debutsæsonen næste år, samt afsløringen af teamets helt nye bil. Nærmere adspurgt fortæller Pollack at de væsentligeste navne på hans ønskeliste over kørere er Jacques Villeneuve, Damon Hill og US CART champion Alex Zanardi. Som et første skridt håber Pollcak på at skrive kontrakt med en testkører allerede her i den kommende week-end, selvom det endnu ikke vides, hvem der påtænkes pladsen.
HAL  


Hop til top
Magnussen og Formel-1.dk

Formel-1.dk har indgået en aftale med Jan Magnussen der indebærer, at han laver en optakt til de kommende Grand Prixer i resten af 1998 sæsonen. Det er trods alt ikke mange mennesker der har oplevet de forskellige baner fra cocpittet på en Formel 1 racer - og nu får Formmel-1.dk's læsere lejlighed til at "snuse" til oplevelsen. Jan vil lave en detaljeret gennemgang af banerne, forhåbentligt startende med Silverstone. Han vil tage os gennem banen sving for sving, fortælle om de muligheder der er for at overhale, han vil sætte gear på de mest interessante sving, og vil komme med sit personlige bud på, hvordan løbet vil udvikle sig. Vi er glade for, at Jan har sagt ja til at gøre dette for Formel-1.dk's læsere, og ser frem til på denne måde at få et lidt tættere indblik i det der sker op til et løb, samt et indblik i de enkelte baners særheder set fra en kørers synspunkt. Vi håber på at kunne bringe Jans første optakt til Silverstone allerede i morgen. Og vil med sikkerhed bringe Jans optakt til de resterende løb i sæsonen.
HAL  


Hop til top
Magnussen tror på Hakkinen

Jan Magnussen tror på Mika Hakkinen som vinder af dette års verdensmesterskab. Formel-1.dk havde i går mulighed for at gennemføre et interview med danskeren, der de sidste 2 måneder, har været gennem en noget turbulent tilværelse i sin Formel-1 karriere. "McLaren har ganske enkelt feltets bedste bil med feltets bedste motor" og Jan fortsætter: "Selvom Goodyear nu er begyndt at levere konkurrencedygtige dæk til bl.a. Ferrari, skal der en god portion held til, hvis Schumacher og Ferrari skal vinde i år."
 
På spørgsmålet om Jans fremtidsplaner, bliver det pludseligt lidt mindre konkret. Bruddet med Stewart er et definitivt brud, og selv om der har været spekuleret i en evt. testkarriere for Stewart afviser Jan dette kategorisk. "Jeg vil holde alle muligheder åbne - Champ Cart serien er klart den serie der står mit hjerte nærmest efter Formel 1, men der kunne også være tale om Touringcar." Formel-1.dk spurgte på dette grundlag, om der kunne blive problemer med at skifte fra f.eks. Touringcar tilbage til Formel-1. Det havde jo tidligere af den danske presse været angivet som en del af årsagen til de manglende resultater, men også dette afviste Jan. "Jeg må holde alle muligheder åbne, og se hvad der byder sig. Jeg har naturligvis et stærkt ønske om at vende tilbage til Formel-1, men jeg tror ikke det vil have betydning om jeg kører en anden serie i mellemtiden." På spørgsmålet om hvor Jan ser sig selv næste sæson svarer han uden tøven: "Jeg sigter efter et sæde hos et af de teams der ligger blandt de bedste seks", og det siger måske mere om Jans tillid til, at han fortsat vil være at finde i Formel 1.
 
Sidst men ikke mindst spurgte vi Jan hvordan han så på Tom Kristensens og Jason Watts muligheder i Formel 1. "Tom er vist meget tæt på at få plads i rækken af Formel 1 kørere, så hans situation ser meget lovende ud. Hvad angår Jason, vil jeg helst ikke sige noget, da jeg ikke vil risikere at mindske hans muligheder ved at udtale mig på hans vejne. Jason arbejder koncentreret på at finde en plads". Formel-1.dk vil naturligvis følge Jan meget tæt i den kommende tid, og vil rapportere så snart der er nyt at fortælle. Vi har alle vores personlige favorit, men der er vist ingen dansker der, mens jan har kørt Formel 1, kan sige sig fri for at have heppet på Jan og ønsket ham alt det bedste. Lad os håbe vi snart ser Jan tilbage i den mest eftertragtede og exclusive motorsportsklasse.
 
HAL  


Hop til top
Stewart får ny Ford motor

Ford's works-team Stewart Grand Prix vil komme til Silverstone med en ny Ford Zetec Serie 5 motor. "Serie 5 versionen af Ford Zetec-R V10 motoren, havde sin debut under Silverstone testen i sidste uge og Rubens var meget imponeret over motorens top-end power," siger Martin Whitaker, Ford's Europæiske motorsports direktør, og tilføjer. "Vi vil medbringe to Serie 5 motorer til Silverstone til selve løbet, men beslutningen om de vil blive brugt eller ej er ikke taget endnu.".
HVJ  


Hop til top
Vejrudsigten for weekenden

Det ser ud til at vi skal have sæsonens første regnvejrsløb, når Englands Grand Prix bliver kørt på Silverstone på søndag. Da der endnu ikke har været et regnvejrsløb i år, er det svært at sige hvilke dæk som er bedst. Sidste år var Bridgestone jo bedst i regnvejr, men Michael Schumacher viste jo i Monaco sidste år, at han var den bedste kører i det våde føre.
Fredag21 Coverskyet
Lørdag20 Coverskyet
Søndag19 Cregnvejr
HK  


 

Hop til top8.7.1998

Ferrari beholder lineup

Michael Schumacher bliver hos Ferrari i hvert fald til udgangen af 1999. Denne udtalelse kommer fra Fiat boss Gianni Agnelli, for at bekræfte at Schumacher ikke skifter til McLaren-Mercedes næste år. Det menes at Ferrari prøver at forlænge tyskerens kontrakt til slutningen af 2001, den samme forlængelse som sportsdirektør Jean Todt har skrevet under på. Agnelli sagde: "I øjeblikket har vi en aftale til 1999. Næste år er ok, og vi prøver at sikre os Michael i fremtiden." Yderligere grund for Schumacher for at blive, er at Eddie Irvine, som Schumacher omtaler som sin bedste hold kammerat nogensinde, er ved at underskrive for yderligere 4 år. En Ferrari talsmand sagde at holdet "arbejder på at beholde Eddie. Hvorfor ikke? Kørersituationen er stabil og vi har ikke brug for udskiftninger. Eddie udfører et fantastisk job for os i år."
HK  


Hop til top
Jacques bliver

Jacques Villeneuve har afvist at han skal køre for BAR næste sæson. Kilder har insisteret på at Jacques var ved at underskrive for teamet som ledes af hans tidligere manager Craig Pollock, men Villeneuve har udtalt: "Jeg ved det ikke endnu. Næste år er et stort spørgsmål for mig lige nu. Jeg ved endnu ikke hvor jeg er, og der er ingen deadline." Det menes at der i Villeneuves kontrakt, er en klausul der forhindre ham at underskrive for et andet team inden en bestemt dato. Men det menes ligeledes at denne dato nærmer sig meget kraftigt.
HK  


Hop til top
Arrows med ny motor

Arrows teamet vil bruge den nye C-Spec V10 ved det Engelske Grand Prix denne weekend, i et forsøg på at få mere fart og holdbarhed. I følge Mika Salo er den nye motor en stor forbedring, "Vores test med den nye C-Spec motor var opmundrende, og jeg ser det som en stor forbedring for teamet og vores chancer for at være konkurrencedygtige denne weekend." Finnen ser også frem til Englands Grand Prix, da Silverstone er hans favorit bane, "Silverstone er den hurtigste af alle banerne. Jeg har kørt på denne bane i 10 år, og den har det bedste layout jeg har oplevet."
HK  


Hop til top
Herbert taler med andre team

Johnny Herbert er ikke sikker på sin plads hos Sauber og indrømmer at han taler med Williams, Prost og Jordan. "Jeg gør det kun fordi jeg ikke er sikker på hvad Peter Sauber går og tænker på. Måske vil han have Heinz-Harald tilbage." Jean Alesi har kontrakt til slutningen af 1999. Det menes at Peter Sauber er ret ivrig efter at få fat i Heinz-Harald Frentzen eller Ralf Schumacher til næste år. "Jeg er glad for Sauber, selvom resultaterne godt kunne have været bedre," siger Herbert. "Men potentialet er der. Vi skal bare bruge lidt held, så kan vi være i top 5 eller 6."
HK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk