De to McLaren chauffører er blevet tilføjet til en liste som allerede indeholder Eddie Irvine, idet Detroit bil giganten vil vinde flere løb i år 2000.
Ford har for nyligt købt Stewart teamet, og de har nu besluttet at de vil bruge teamet til at promovere Ford og Jaguar. De tror virkeligt fuldt og fast på at de kan vinde løb til næste år, og vinde mesterskabet i år 2001, men for at kunne udfører det skal man have fat i en chauffør á Häkkinen's kaliber.
Ford har sagt at de vil bruge 10 millioner $ på at få en top chauffør. Hvis dde virkeligt forsøger at få fat i Häkkinen må de nok hoste op med lidt mere, idet finnen i dag er hyret af McLaren, og man gætter på at han får i omegnen af 15 millioner $.
Allerede nu snakker man at Häkkinen vil bruge interessen fra Ford til at hæve sin egen løn hos McLaren. Men man skal dog ikke helt negligerer at Stewart kan blive er seriøs kompetant næste sæson. Ford investerer en frygtelig masse penge i dette team, og man kan ikke helt udelukke at det kunne blive en attraktiv plads i år 2000.
Det er derimod meget sandsynligt at pladserne i Ford teamet, bliver besat af Irvine og Coulthard. Ford forhandler lige nu med Rubens Barrichello, men Brasilianeren vil have flere penge for at køre for Ford, og han vil formodentlig også arbejde mere seriøst på at få en plads hos Ferrari.
Det ser dog stadig ikke ud til at Coulthard forlader McLaren med sin gode vilje. Han siger "Jeg har lagt så meget arbejde i McLaren teamet, så jeg vil ikke bare forlade dem."
"Næsten alle teams i formel 1 er interesseret i et partnerskab med os, men det kommer ikke til at ske," siger han. "Situationen har ikke ændret sig de sidste par måneder Alt vil blive lavet her hos TTE i Cologne." Der er dog snakket med et par teams i den forgangende måned, og det er Sauber, BAR og Jordan. Det forventes ikke at Toyota vil fylde den 12 og sidste plads ud i feltet til næste år, det var den plads som Honda skulle have haft, men vi ved jo alle hvordan det gik. Vi forventer først at se Toyota i F1 i år 2001.
Med den formodning i baghovedet kan vi nok forvente at se Toyota på Le Mans til næste, hvor de endnu engang vil forsøge at vinde verdens mest berømte motorløb
hvis Toyota beslutter sig for at gå ind i Formel 1 i 2001, er der plads hos TTE (Toyota Team Europa) til at gøre endnu et forsøg på at bygge en vinderbil til Le Mans. 'Det er selvfølgelig svært at sige så kort tid efter Le Mans, om vi vil vende tilbage til næste år,' siger TTE's talsmand. 'men beslutningen skal tages snart, hvis det skal blive til noget, og chancen er 50-50.' selvom ITV's F1 kommentator Martin Brundle, som kørte en af Toyota'erne i år, nægter at udtale sig om, han evt. kunne blive en del af næste års team. 'Det er alt for tidligt at sige noget om det,' siger han. 'jeg er stadig meget skuffet over at vi ikke vandt i år.'
'Vi er alle sammen meget glade for at han bliver hos os til næste år og tror meget på at vi får succes.' siger Frentzen, 'Jeg er selvfølgelig glad at Jordan vil beholde mig til næste sæson. 'og jeg er sikker på at vil tilsammen kan lave endnu bedre resultater til næste år.' Jordan ligger nu på 3. pladsen i konstruktørenes mesterskab, takke være Frentzen's indsats. Han har scoret 23 af teamets 26 points.
Samtidig med at det blev offentliggjort at Jordan beholder Frentzen i næste sæson, blev det også bekræftet at det Britiske Grand Prix bliver Damon Hill's sidste løb, hvilket eliminere alle rygterne om at Hill skulle køre sæsonen færdig.
For at Ford kan nå dette mål ventes det at man vil bygge videre på den nuværende model og bruge næste sæson som et 'studium' af hvordan en VM-titel skal drejes. Det ventes også at Jaguar kommer med som 'motorleverandør.' For at det kan lykkes dem at komme så langt i disse bestræbelser vil man også gå ud på køremarkedet for at finde mulige emner:
De store favoritter er Barrichello og Irvine. Det ventes at teamet vil gøre alt for at beholde Rubens Barrichello men det kan ikke afvises at et favorabelt tilbud fra Ferrari kan få Rubinho på andre tanker. Men Ford skal efter sigende være villig til at lægge godt 50 til 60 millioner kroner for en topkører, og her har Mika Hakkinen været nævnt, men kilder antyder at Hakkinen, der er den mest underbetalte verdensmester i 1990'erne, vil have godt 80-85 mio. kroner for at køre for Ford. Derudover bliver David Coulthard også nævnt, mens alt tyder på at andenkøreren, Johnny Herbert bliver fyret eller rettere købt ud af hans kontrakt der også løber i år 2000! Den absurde, men ikke helt urealistiske sammensætning kunne bliver Irvine og Coulthard - to kørere der ikke ligefrem har de varmeste følelser for hinanden efter Irvines udtalelser i italiensk presse.