Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.7.2002
 Alonso tilbage i feltet næste år?
 Overtager RedBull Arrows?
 
8.7.2002
 Endelig gennemførte Montoya
 Point til Heidfeld
 

Hop til top9.7.2002

Alonso tilbage i feltet næste år?

Ved det engelske Grand Prix i weekenden, afslørede Flavio Briatore at Fernando Alonso vil være at finde i feltet næste år.

Fernando Alonso er en af mere omtalte kørere i øjeblikket. Det sker fordi det ventes at han overtager Jenson Buttons plads i Renault teamet. Men det er ikke sikkert at det bliver der. Dog siger Briatore at Alonso vil være at finde i feltet næste år.

Briatore:
"Han (Alonso) har kørt en fuld sæson i Formel 1 for Minardi og har testet vores bil også, vi ved ikke endnu om han vil køre for os eller et andet team næste år."

Briatore har flere kasketter på. Han er udover at være teamchef for Renault, også manager for flere kørere bl.a. Fernando Alonso.

PDL  


Hop til top
Overtager RedBull Arrows?

Op til dette års Engelske Grand Prix på Silverstone banen, var Orange-Arrows teamet ude i alvorlige økonomiske problemer, og kun et dybt greb i teamchef Tom Walkinshaw's egne lommer sikrede teamet de motorere som gjorde det muligt for dem at stille op i selve løbet.

Men dermed er teamet fremtid ikke sikret, langt fra, og nu kommer så rygtet om at RedBulls ejer, Dietrich Mateschitz, har lagt et bud ind på Tom Walkinshaw's andel af Arrows teamet.
Budet skulle angiveligt være på 20 millioner Euro, det skulle tilsyneladende være nok til at Walkinshaw nu overvejer at trække sig helt ud af Formel 1 sporten.
Mateschitz og RedBull arbejder i øjeblikket på at skaffe amerikanske investorere til projektet, og de forventer at kunne indgå handlen inden for et par uger, og måske allerede inden det Franske Grand Prix!
RedBull er allerede på nuværende tidspunkt sponsor for Arrows teamet, så en "forlængelse" af samarbejdet kan virke logisk.

Det er Mateschitz og RedBull's plan at kører sæsonen færdig med teamet under Arrows navnet, men det er muligt at teamet omdøbes til næste sæson.


Heinz-Harald Frentzen kom ud og køre i det Engelske Grand Prix for Arrows teamet, men hvem mon han skal køre for i fremtiden?
(Foto: Orange-Arrows)

Eftersom Tom Walkinshaw trækker sig ud af Formel 1 hvis handlen går i orden, så skal der findes en ny teamchef til teamet.
Her peger rygterne i øjeblikket på den tidligere teamchef for BAR teamet, Craig Polloc, der flere gange har udtalt at han gerne vil tilbage til Formel 1 sporten.
Så måske kommer vi til at se Jacques Villeneuve i en Arrows racer næste sæson, da det jo er en offentlig kendt hemmelighed at netop Villeneuve var meget utilfreds med BAR teamet da de fyrede hans ven og manager Craig Polloc. Ligesom BAR teamet heller ikke lever op til hans forventninger hvad angår racernes præstationer.

Men det er slet ikke sikkert at det bliver RedBull der løber med Arrows teamet, for som Tom Walksinshaw udtaler:
"Vi har modtaget ti bud på teamet, og sammen med Morgan Grenfell har vi sorteret de tre mest interessante tilbud fra som der er mest hold i."

Der er dog endnu ikke kommet noget frem om hvem de øvrige bud er fra.

AN  


 

Hop til top8.7.2002

Endelig gennemførte Montoya

Det skulle ikke blive 4. gang i træk! Montoya havde været udgået de sidste tre gange efter at være startet fra pole position, men på Silverstone blev række af DNF'er brudt.

Det blev dog kun til en tredjeplads, men det var han og teamet også godt tilfreds med når man tager i betragtning at Ferrari er i en klasse for sig. "Det var et vildt løb på grund af de skiftende vejrforhold. Min start var ikke så dårlig og jeg kunne holde Michael Schumacher bag mig i et stykke tid, men da han passerede mig kørte han blot væk," forklarer han. De to kørere havde undervejs et par tætte dueller, hvor Montoya med det yderste af neglene holdt Schumacher bag sig. "Da regnen kom afgjorde det løbet, da vi ikke kunne holde farten med vores dæk. Vi har forbedret os meget i regnvejr, men der er stadig arbejde at udføre. Jeg var i stand til at hente ind igen da det tørrede op, og det var meget godt at gennemføre og få nogle point til teamet," siger Montoya der ligger nummer 3 i mesterskabet med 31 point.


Montoya var i stand til at holde Schumacher bag sig - for en tid!
(Foto: BMW Motorsport)

Det blev dog ikke til point for Ralf Schumacher, hvilket skyldes et problem med tankanlægget. "Da det begyndte at regne gik alt meget godt. Vi var klart det bedste Michelin-team og jeg havde en god chance for at få nogle point. Men vi havde igen desværre et problem med benzinslangen ligesom for en måned siden i Canada. Det var det, og jeg er meget skuffet," siger Ralf Schumacher om løbet.

Ralf var dog ikke ene med at have problemer. Chefmekanikeren Sam Michael havde sine problemer. "Jeg lavede en fejl ved at bestille den forkerte type dæk til Ralfs pitstop, fordi der var ret meget tale over radioen," siger Michael om de fejl der opstod i den hektiske fase.


Her gik det godt - men for Ralf Schumacher var der problemer med benzinslangen
(Foto: BMW Motorsport)

BB  


Hop til top
Point til Heidfeld

Nick Heidfeld sikrede Sauber et enkelt point i det delvis regnfyldte engelske Grand Prix. Holdkammeraten Felipe Massa havde sine problemer, blandt andet med et spin i første sving.

Det så ellers ikke lyst ud for Heidfeld i den første del af løbet. “Af en eller anden grund var mit første sæt rillede dæk ikke oppe I temperatur på de første omgange. Som et resultat af det havde jeg understyring og raceren var svag under nedbremsning, så jeg mistede mange placeringer,” siger tyskeren. Da banen dog blev mere fedtet var raceren på toppen. ”Det var bedre på intermediates da banen var vådest og ved mit andet stop fik jeg et andet sæt af dem. Til sidst var de næsten færdige, men raceren var god og jeg var i stand til at presse næsten til sidste omgang,” siger Heidfeld der dermed nåede op på 6 VM-point.


Nick Heidfeld lykønskes af teamchef Peter Sauber.
(Foto: Pan Images)

Massa var på kollisionskurs med Villeneuve på vej mod det første sving. ”I starten var Villeneuve meget langsom og jeg måtte forsøge at køre rundt om ham. Jeg måtte desværre ud på græsset og spandt, men heldigvis ramte jeg ikke nogen,” siger Massa. TV-billederne viste da også at Massa nok satsede lige vel rigeligt ved at forsøge at gå den vej udenom Villeneuve. Brasilianeren sluttede på 9. pladsen, ærgerlig over at have mistet tid i starten af løbet.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk