Circuit de Catalunya - Spanien:
Sauber påbegyndte i dag deres fire dages testprogram, og de havde Heinz-Harald Frentzen i deres racer i dag.
Teamet koncentrerede sig om aerodynamik samt opsætning af deres C22 model forud for det Engelske Grand Prix, ligeledes kørte de noget dæktest for Bridgestone.
Toyota testede med Christiano da Matta i en af deres TF103 modeller, og her var udelukkende tale om setup test forud for det Engelske Grand Prix.
Williams var eneste team med to kørere på banen i dag.
Teamets testkører Marc Gene kørte udviklingstest for Michelin, samt generel opsætning af FW25 modellen forud for løbet i England.
Gene havde selskab af estlænderen Marko Asmer, der til daglig kører i "British Formula Ford Championship". Asmer har tidligere kørt 'straight-line' tests for Williams, men her kørte han for første gang hele runder på en rigtig racerbane, Han arbejde med aero mapping, og kørte under meget kontrollerede hastigheder.
McLaren testede den nye MP4/18 og til de formål havde teamet medbragt begge deres testkørere, Pedro de La Rosa og Alexander Wurz, sidstnævnte havde dog så mange mekaniske problemer at han aldrig fik fuldført en hel omgang i de fire forsøg han havde!
Ferrari havde den ene af deres testkørere på banen, det var Luca Badoer som testede i en F2003-GA racer. Badoer testede aerodynamiske- og elektroniske komponenter samt kørte dæktest for Bridgestone.
Tirsdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Luca Badoer | Ferrari | 1:18,190 | 106 |
2 | Marc Gene | Williams | 1:18,574 | 104 |
3 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber | 1:18,771 | 90 |
4 | Christiano da Matta | AN Det er ikke en ukendt for Formel 1 fans, at McLaren kæmper for at få deres nye MP 4/18 racer klar til race debut.
McLaren har endnu ikke kørt løb med den nye MP 4/18, til trods for at den efterhånden har kørt mange test kilometer, og spørgsmålet er om den nogensinde kommer til at afløse MP 4/17D?
Man kan undre sig over at Ron Dennis allerede nu er begyndt og tale om næste års model, når teamet ikke har fået 2003 modellen på banen endnu. Tankerne omkring den fortabte MP 4/18 er og bliver mange, men svarene på om den nogensinde kommer til at deltage i et racerløb er få. HVJ Eddie Irvine lever i bedste velgående og har det godt. Et par gange om ugen giver han lyd fra sig. Om ikke andet så i "The Sun".Eddie Irvine har altid været en af de mere højtråbende og kontroversielle personer i og omkring Formel 1, og han har sandelig ikke tabt mælet endnu. I tabloidpressen, især "The Sun" kan man ofte læse hans meninger om hvad der sker i Formel 1. Her følger et par plukkede eksempler. For nogle uger siden kaldte han Ralf Schumacher for en kylling. Det var efter det canadiske GP, men inden det europæiske GP. "Ralf vil altid være en kylling når det drejer sig om dueller med Michael. Det er meget fint at Ralf siger at han var tilfreds med andenpladsen i Canada fordi der ikke var nogen steder at han kunne overhale Michael. Men den køber jeg ikke. Hvis de kommer i samme situation på Nürburgring, så forvent ikke noget fra Ralf, fordi han ikke vil risikere at træde for meget på Michaels fans." Også Antonio Pizzonia for en salve fra Eddie Irvine. "Pizzonia, sikke et spild. Han er spild af tid, og Jaguar burde give ham sparke og degradere ham til testkører i teamet." Også Alex Wurz for en bemærkning fra Eddie Irvine. "Hvis han var god, mon så ikke at Ron Dennis havde anbragt ham ved siden af David Coulthard i stedet for Kimi Raikkonen." Så får han da også lige sagt indirekte at han endnu ikke har de høje tanker om Kimi Raikkonen. Jo tak. Eddie Irvine lever i bedste velgående og har det godt. PDL Silly-season er allerede godt i gang, og i øjeblikket går der rygter om at tyske Nick Heidfeld måske skal køre for Jaguar teamet til næste år, men det er ikke den eneste mulighed.
Flere rygter går på at Heidfeld, der i år kører for Sauber, næste sæson skal erstatte Antonio Pizzonia i Jaguar teamet.
Overfor dette står det faktum at Heidfeld er under kontrakt med Mercedes, så selv om hans kontrakt med Sauber teamet udløber i år, så står han ikke helt frit på markedet. AN 8.7.2003 Nye løb på vejArbejdet med banen i Bahrain forlyder at være forud for planerne, og samtidig ønsker Bernie Ecclestone at udvidde Formel 1 kalenderen med et løb i Argentina.Manden i spidsen for "Bahrain Racing Circuit Company" - Sheikh Fawaz bin Mohammed al-Khalifa - oplyser at man nu er 3% forud for planen i forbindelse med konstruktionen af baneanlæget i Bahrain, og at man derfor er optimistiske i planerne for afholdelse af det første Formel 1 Grand Prix på allerede i 2004 som det hele tiden har været deres planer.
Hvis Bahrain får tildelt deres Grand Prix næste sæson, så bliver det efter al sansynlighed på den plads som Brasilien tidligere havde i kalenderen.
Og netop i forbindelse med flytningen af Brasiliens Grand Prix udtaler Bernie Ecclestone:
Dette kunne tyde på, at de Syd Amerikanske løb skulle ligge i forlængelse af hinanden sidst på sæsonen engang i fremtiden. Sidst der blev kørt Formel 1 i Argentina var i 1998. AN Det franske GP er overstået. Den dramatik der ikke var på banen, fandt måske sted i pitlane under løbet.Det franske GP vil ikke gå over i historien som særligt spændende, i hvert fald ikke i 2003 udgaven. Det var ikke på banen at dramatikken var, derimod i pitlane, især hos David Coulthard og McLaren. Men også andre kørere og teams havde deres problemer. BAR: Ferrari: Jaguar: Jordan: McLaren: Minardi: PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|