Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
9.7.2005
 Red Bull dropper kørerrotation
 Ny motor til Monteiro
 
8.7.2005
 Williams motoraftale på vej
 

Hop til top9.7.2005

Red Bull dropper kørerrotation

Red Bull dropper deres kørerrotationsprincip til næste sæson. Oven i købet har man næsten kørersammensætningen på plads til næste sæson.

Red Bulls noget omdiskuterede kørerrotationsprincip er slut efter denne sæson. Denne udmelding er sportsdirektør Christian Horner kommet med på Silverstone. David Coulthard har skrevet kontrakt under for 2006, og nu mangler man at finde ud af om det skal være C. Klien eller T. Liuzzi der skal have det andet sæde. Det sagde Christian Horner nemlig også.

David Coulthard er ud over at være glad for sin kontrakt, også rimelig optimistisk i forhold til næste sæson. Han regner med at der midtvejs i næste sæson vil være gode muligheder for en sejr til teamet.

"Men jeg tror ikke at nogen af os vil sige at vi forventer det."

David Coulthard er blevet lidt mere realistisk i sine udtalelser. Tidligere har han i en lang årrække sagt: "I år bliver jeg verdensmester."

PDL  


Hop til top
Ny motor til Monteiro

Allerede efter den første af fredagens to frie træninger, så stod det klart for Jordan teamet, at der var problemer med Tiago Monteiro's motor, og teamet har besluttet at skifte den før lørdagens kørsler.

Motorskiftet betyder at Monteiro efter reglementet skal rykkes 10 pladser bagud på startgridden, men da Jordan kørerne plejer at slås med Minardi kørerne om de fire sidste pladser i feltet, får det ikke den store betydning for ham, han taber nok maksimalt 3 pladser.

AN  


 

Hop til top8.7.2005

Williams motoraftale på vej

Da BMW købte Sauber teamet, rejste det bl.a. det spørgsmål, om Williams vil forsætte med BMW motorer eller om man skifter til en anden leverandør.

Sir Frank Williams er i flere engelske aviser blevet citeret for at Williams teamet vil offentliggøre teamets beslutning om motorleverance i næste sæson, i løbet af juli måned. Det er en beslutning man er nødt til at træffe, måske ikke lige nu, men alligevel ret hurtigt af hensyn til både teamet og en evt. ny motorleverandør.

BMW og Williams har ikke været de bedste venner i de seneste par sæsoner, og måske er et brud mellem de to i vente. Et af spørgsmålene er om Williams vil nøjes med en BMW kundemotor, når BMW selv har et team at passe. Man kan sagtens forestille sig at Williams kigger sig om efter en anden leverandør.

Mark Webber er ikke i tvivl. Han har flere gange udtalt at for ham gør det ikke noget hvis Williams finder en anden leverandør frem for BMW. Men hvis beslutningen bliver at samarbejdet mellem BMW og Williams ophører efter 5 år, hvem er så mulige leverandører af motorer til Williams? Ja, der faktisk ikke så mange at vælge imellem. Honda, Toyota og Cosworth. Ferrari er så godt som udelukket idet at de skal levere til Red Bull i næste sæson. Jordan og Toyota opsiger måske deres aftale, og Honda vil kun levere til andre hvis de finder det muligt. Honda er dybt involveret i samarbejdet med BAR teamet. Så er der Cosworth tilbage. Cosworth er i dag uafhængig af Ford, og kan for så vidt selv bestemme. Der er dog ingen tvivl om at de gerne vil levere til mere end ét team.

Cosworth er allerede langt med deres kommende V8 motor. Ifølge dem selv, har de allerede testet den første version i prøvebænken over en længere periode, og har endda offentliggjort enkelte data. På nuværende tidspunkt yder motoren ifølge Cosworth ca. 50 til 100 hk mere end de nuværende V10 motorer, og skulle også kunne dreje med godt 20.000 omdrejninger pr. minut over en længere periode. Om det er målet eller det vitterligt er rigtigt, så er det et rimelig godt argument i salgsarbejdet. Cosworth leverer i år til Red Bull og Minardi. Red Bull er væk i næste sæson (Ferrari motorer. red.) og Minardi ved man ikke med endnu.

Toyota kan også være en mulighed, men den tyske afdeling af Toyota holder kortene tæt til kroppen. Forlænger Jordan/Midland aftalen, vil Toyota ikke levere til andre. Honda er en i lignende situation. Der satses på BAR som Honda ejer en meget stor del af. Men kan måske overtales. Det kunne jo være sjovt hvis en aftale kommer på plads, så Frank Williams og Patrick Head i forbindelse med det tyske Grand Prix kan træde BMW lidt over tæerne på hjemmebanen, ved at offentliggøre en anden leverandør.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk