Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.8.1998
 Rosset ude af det tyske GP
 McLaren fortsætter med Hakkinen og Coulthard
 
31.7.1998
 Tysklands Grand Prix fredag
 Nyt Ferrari chassis
 Ferrari med nyt sattelit-system
 Zanardis skæbne ikke afgjort
 McLaren kørere i Stuttgart
 Hakkinen: Coulthard er værste konkurrent
 Bernie slår rekorden i indtjening
 Herbert og Muller i duel
 

Hop til top1.8.1998

Rosset ude af det tyske GP

Der er stadig flere problemer for Formel 1-feltets måske dårligste kører, Ricardo Rosset. Brasilianeren stillede ikke op til kvalifikationen, da han lørdag morgen kørte med høj hastighed kørte galt i det første sving. Brasilianeren blev taget til banens sygehus, men der blev ikke konstateret nogle alvorlige skader. Alligevel besluttede teamet at tage Rosset ud af løbet, efter at man havde talt med professor Watkins om brasilianerens tilstand. Som danskere kan vi jo nu kun håbe på at Rosset har kørt sin sidste chance.
BB  


Hop til top
McLaren fortsætter med Hakkinen og Coulthard

Kort tid efter at kvalifikationen til det tyske G.P. var overstået, blev det offentliggjort af Jürgen Hubbert, der er bestyrelsesmedlem i Mercedes Daimler-Benz, at både Mika Hakkinen og David Coulthard kører for McLaren-Mercedes i 1999. Dermed er der kommet klarhed over kørervalget i Formel 1's bedste team. David Coulthard har der været mest tvivl om, hvor der har været rygter om at han måske skulle køre for BAR. "Jeg er glad for at være en del af teamet for fjerde år i træk", fortalte skotten, og glædede sig til at fortsætte kampen mod sin holdkammerat. Så ventet vi blot på at høre hvem der er Craig Pollocks næste valg på den lange kørerliste...

Der har derimod ikke været stor tvivl om Mika Hakkinen og han var yderst tilfreds med at fortsætte i teamet i 1999. Ron Dennis var også godt tilfreds, og mente at holdånden som både Hakkinen og Coulthard havde udvist, var afgørende for en fortsættelse af samarbejdet. Mercedes var også ude med store opmuntringer til de to kørere, efter at Mercedes ikke fik en aftale på plads med Michael Schumacher. Nu ser alle parter frem til en spændende afslutning på sæsonen og går efter VM-titlerne.
BB  


 

Hop til top31.7.1998

Tysklands Grand Prix fredag

Så er fredagens frie træning til det Tyske Grand Prix overstået. Mika Hakkinen viste at han igen er på vinderkurs ved at køre dagens hurtigste omgang i tiden 1:43,946. Mika's topfart nåede helt op på 356 km/t. Dagens højdespringer må siges at være Damon Hill, som sluttede på 3. pladsen kun 0.35 sekund efter Hakkinen. Ricardo Rosset er igen rosinen i pølseenden. Det er tydeligt at Ford motorerne mangler hestekræfter på den hurtige Hockenheim bane. Rosset er således over 6 sekunder langsommere end den forreste McLaren. Se dagens tider under Resultater
MBP  


Hop til top
Nyt Ferrari chassis

Ferrari vil køre Hockenheim grand prixet med deres nye chassis med længere akselafstand. Ferrari har endnu ikke kørt et løb med dette chassis men det menes at kunne lukke hullet totalt op til McLaren. For nylig kørte Michael Schumacher en kort test med chassiset og ved samme lejlighed trænede han i at starte. I Østrigs grand prix var Schumacher ude af stand til at komme foran Mika Hakkinen i starten.
NJ  


Hop til top
Ferrari med nyt sattelit-system

Ferrari tilføjede for nyligt endnu en lastbil til deres team. Lastbilen indeholder en sattelitforbindelse hvorfra mekanikere kan snakke direkte med personalet på Ferraris fabrik i Maranello uanset hvor i verden teamet måtte være. Dette betyder at teamet lynhurtigt kan tage beslutninger baseret på viden som kun personalet på fabrikken har. Teamet kan også med det samme bede om nye komponenter og reservedele som kan sættes i produktion med det samme og dermed mindske risikoen for at de ikke skulle blive klar til næste grand prix. Det har længe været et problem for løbsarrangørere at sørge for kommunikationsmuligheder til samtlige teams.
Systemet består af 40 computere i lastbilen som sender telemetri og e-mails til fabrikken hele tiden.
NJ  


Hop til top
Zanardis skæbne ikke afgjort

Både Frank Williams og tidl. CART mester Alessandro Zanardi siger nu at de vil vente til September med at træffe en afgørelse om Zanardi skal køre for Williams. Denne meget enslydende besked har nu startet et rygte om at kontrakten allerede er skrevet under. Zanardi kører i øjeblikket i Champ Car serien hvor flere kræfter kæmper for at beholde ham. Honda har tilbudt ham 10 mio. Dollars (68 mio. kroner) for at blive hos Chip Ganassi Raynard teamet i 1999. Udsættelsen af den endelige afgørelse kan skyldes at Zanardi først vil være sikker på at han vinder CART titlen endnu engang. Det kan også skyldes at han stadig forhandler med Williams om varigheden af kontrakten. Zanardi ønsker en 3-årig kontrakt mens Williams kun ønsker en 2-årig.
NJ  


Hop til top
McLaren kørere i Stuttgart

Begge McLaren kørere, Mika Hakkinen og David Coulthard, besøgte i denne uge den nye Daimler Benz motorfabrik ved Bad Cannstatt i Stuttgart. Kørerne blev inviteret for at være med til at fejre produktionen af V10-motor nummer 300.000. Motorerne bruges i Mercedes' topklasses produktionsbiler.
Under besøget, var Mika og David med til at lave selve jubilæumsmotoren med deres egne hænder. Efter motoren var færdig, fik personalet på fabrikken lov til at stille spørgsmål til de to kørere.
NJ  


Hop til top
Hakkinen: Coulthard er værste konkurrent

Selv om Michael Schumacher ligger 8 point fra Hakkinen i VM, så mener Mika Hakkinen at hans nærmeste rival er holdkammeraten David Coulthard. Udtalelsen kommer kun 5 dage efter at McLaren tog deres anden 1-2 sejr. hvor Coulthard virkelig viste McLarens styrke ved at køre fra bagerst i feltet op på en 2. plads! "Den røde bil (Ferrari) har været en udfordrer hele året", siger Hakkinen torsdag. "og jeg er nummer 1 blandt kørerne. Dette lyder måske meget selvsikkert, men vi har været meget stærke hele vejen. Vi har været meget stabile hele sæsonen."
I en pressemeddelelse efter Østrigs grand prix sagde Hakkinen at han frygtede at Coulthard ville nå op til ham og udfordre hans førstplads"
NJ  


Hop til top
Bernie slår rekorden i indtjening

Bernie Ecclestone har som den første i Storbrittanien opnået at tjene 1 mio. pund om ugen. For nyligt blev regnskabet for "Formula One Administration Limited" send til Companies house hvor man kunne se at Bernie havde tjent 54.9 mio pund i regnskabsåret Marts 95-Marts 96. Da Ecclestone ikke bor i skattely, kommer han til at betale cirka 25 mio. pund i skat af denne indtjening.
NJ  


Hop til top
Herbert og Muller i duel

Saubers testkører Jorg Muller skal måske erstatte Johnny Herbert. Teamet vil sætte kørerne op mod hinanden i Jerez næste måned hvor det vil blive afgjort hvem der skal køre for Sauber til næste år. Jean Alesi har allerede skrevet kontrakt med Sauber for endnu et år og han har allerede udtrykt modvilje mod at skulle køre med Herbert endnu et år. Peter Sauber sagde: "Vi har ikke set meget til Muller raceren endnu men hans forhold til teamet er godt og hans tekniske feedback er meget stærkt."
NJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk