Frentzen blev tilbudt at køre for Jordan teamet i det tyske Grand Prix - et tilbus som han dog afstod fra at benytte sig af.
Grunden til dette tilbud var at Eddie Jordan stod og manglede en kører som erstatning for den skadede Giancarlo Fisichella.
En anden af Frentzens tidligere arbejdsgivere der er ude med "lokkepinden" er Peter Sauber, som efter sigende er meget interesseret i at hyre Frentzen som erstatning for Felipe Massa, som ikke har levet op til teamets forventninger.
Selv udtaler Heinz-Harald Frentzen:
"Jeg har allerede nu flere tilbud på hånden, og jeg er sikker på at jeg kører Formel 1 igen i 2003 sæsonen."
Ifølge B.T.'s journalist Peter Nygaard leder Minardi efter en stand-in for Alex Yoong, der efter Hockenheim trænger til en pause oven på sin tredje mislykkede F1-kvalifikation i denne sæson.
Nygaard har i den forbindelse talt med European-Minardis talsmand, Graham Jones, der ikke vil afvise, at Tom kan være på tale. Ifølge Nygaards videre research har Tom K et par solide fortalere i Minardis dæk-leverandør, Michelin, og chef-ingeniøren på Yoongs bil, Greg Wheeler. Wheeler har tidligere arbejdet sammen med Tom Kristensen i både sportsvogns- og standardvognsracing og skal ifølge Nygaards oplysninger være manden, der presser mest på for at få danskerens ind på Yoongs plads.
Tom Kristensen selv ryster på hovedet af det seneste rygte: "Hvis nogen seriøst overvejede at bruge mig, ville det mest naturlige være at ringe til mig. Her ville jeg så kunne fortælle, at jeg slet ikke er interesseret. Jeg er Audi-kører. End of story!"
www.tomkristensen.com
Nils Finderup
Gerhard Berger forlader måske BMW og Formel 1 ved årets udgang. Der udløber hans nuværende kontrakt, så inden da skal han beslutte om han vil tage en ny periode, eller helt stoppe i Formel 1 verdenen.
Siden Gerhard Berger tiltrådte som motorsportsdirektør hos BMW, har mærket opnået flere succeser. Udover engagementet i Formel 1, som foreløbig har givet 5 sejre, har BMW også vundet Le Mans under Gerhard Bergers ledelse. Gerhard Berger var den sidste som sejrede for BMW inden de stoppede deres tidligere engagement i Formel 1. Gerhard Berger vandt i Mexico i 1986. Det var i den heftige turbotid. Om sin fremtid siger Gerhard Berger:
”Jobbet som motorsportsdirektør er ikke noget jeg har valgt for livstid. Til vinter skal jeg afgøre om jeg vil forlænge min kontrakt med BMW, eller om det er tid at stoppe.”
Så kunne det næste spørgsmål jo så være om Gerhard Berger har planer om at engagere sig på anden måde i Formel 1, men det vil ikke ske siger han:
”Jeg kan helt bestemt ikke forestille mig noget andet job i Formel 1 verdenen.”
Omkring nytårstide vil Gerhard Berger, BMW og resten af verden så vide om han stadig er at finde hos BMW og dermed også Formel 1, eller om han vælger at sige farvel.
Shanghai i Kina kommer til at stå som vært for et Grand Prix i den sidste halvdel af 2004. Ifølge det tyske ugemagasin "Wirtschaftswoche" har FIA og myndighederne underskrevet en kontrakt for afvikling af Formel 1 løb. Aftalen skulle ifølge det tyske magasin gælde indtil 2010. Borgmesteren i Shanghai, Chen Liangiou, betegner dette projekt som et af to store udviklingsprojekter som byens ledelse har besluttet.
Tidligere har byen Zhuhai - udtales nærmest som tjuhej - søgt om afviklingsrettighederne til at afvikle Formel 1 løb, men banen som byen byggede, gik konkurs i 1999. Den nye bane i Shanghai vil efter planen stå færdig i første halvdel af 2004 og er budgetteret til at koste $ 240 mill.
Mark Webber vil gerne videre i sin karriere i Formel 1. Det har han selv udtalt tidligere i år, og måske ser det ud til at blive til noget. Mange har spået ham som en evt. afløser for Eddie Irvine hos Jaguar. En nær ven af Mark Webber skulle have udtalt til bl.a. det britiske Autosport magasin at det ikke er usandsynligt. Den unavngivne ven siger bl.a.:
"Mark virker meget afslappet og det ser ud som en aftale er næsten på plads. Han er meget optimistisk over for at komme til Jaguar."
Ved søndagens tyske Grand Prix kørte Mark Webber rundt og duellerede med Jaguarerne og Toyota'erne inden han måtte udgå med en bil med hydrauliske problemer. I det hele taget har Mark Webber stort set imponeret alle med sin fremragende kørsel i Minardi'en.