Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.8.2006
 Kubica overtager for Villeneuve i Ungarn
 
29.7.2006
 Tysklands GP - kvalifikation
 Tysklands GP - 3. fri træning
 Richards ´nye´ Formel 1 plan
 

Hop til top1.8.2006

Kubica overtager for Villeneuve i Ungarn

Robert Kubica overtager midlertidigt sædet for Jaques Villeneuve under det Ungarnske Grand Prix, mens Villeneuve kommer sig efter ulykken på Hockenheimring.

Villeneuve ramte dæk-barrieren meget hårdt i begyndelsen af løbet, og det virkede som om han slap uskadt fra den hårde medfart.

Det er Villeneuve selv der har truffet beslutningen, udtaler Theissen, da han ikke føler sig helt klar til at køre så tidligt efter ulykken.

Robert Kubica har fungeret som BMW-Saubers trediekører, og har vist god kørsel, både under test-kørsler og fredags træningen. Kubica er første Polak der stiller til start i et Formel-1 Grand Prix.

BMW Sauber har endnu ikke besluttet hvem der skal overtage sædet resten af sæsonen, hvis Villeneuve ikke er i stand til at genoptage jobbet, så Kubica er ekstra opsat på at vise hvad han dur til.

"Jeg har forberedt mig på det her hele året, uden at køre et rigtigt løb, så jeg er lykkelig over at få muligheden", siger Rubert Kubica. "Jeg er stolt over at BMW Sauber teamet viser mig denne tillid. Jeg vil gøre alt for at leve op til deres tiltro."

MRR  


 

Hop til top29.7.2006

Tysklands GP - kvalifikation

Efter dagens fri træning, hvor topkørerne sluttede lidt nede i rækkerne, så er der lagt op til en meget spændende kvalifikation til Tysklands Grand Prix 2006 på Hockenheim.

En kører starter ud med at blive rykket 10 pladser bagud i startrækkefølgen efter kvalifikationen, det er Midland køreren Christian Albers, der har fået lagt ny motor i sin racer. Luft temperatur: 30o C.
Bane temperatur: 47o C.


TidHændelse
14:00 1. kvalifikationsrunde - 15 minutter:
Her deltager alle 22 kørere.

Første mand på banen er R.Schumacher, dwer følges af Trulli, Webber, Rosberg og Yamamoto.
14:03 Trulli - 1:17,882
Webber - 1:17,878
R.Schumacher - 1:17,037
Rosberg - 1:17,812
14:04 Anden bølge af kørere er nu ude på banen, det er Monteiro, Heidfeld, Coulthard, Albers, Liuzzi, Speed og Sato.
14:05 Der er nu 12 kørere på banen.

Webber 1:17,064 - 2. pl.

Rødt flag
Kvalifikationen er afbrudt, efter at amerikaneren Scott Speed er kørt af banen i et voldsomt uheld.
14:06 Speed ramte curben på vej ud på langsiden, mistede herredømmet over sin Toro Rosso racer, og ramte ind i pitmuren.
14:07 Speed er stået ud af raceren, tilsyneladende er han uskadt, men han er helt sikkert færdig for i dag.
14:08 Uheldet skete samme sted son Sakun Yamamoto fra Super Aguri teamet kørte galt i den 3. fri træning!
14:11 Så er der igen grønne flag på banen, samt grønt lys i pitudkørslen, og kvalifi
AN  


Hop til top
Tysklands GP - 3. fri træning

Modsat gårsdagens to frie træninger, hvor der måtte benyttes test- og tredje kørere, så er de kun de faste kørere der må deltage i denne fri træning, der er sidste mulighed for kørerne for at finpudse deres setup til både kvalifikation og race.

Luft temperatur: 26o C.
Bane temperatur: 42o C.

3. fri træning:
TidHændelse
11:00 Med skiftet fra rødt til grønt lys i pitudkørslen, er 3. fri træning nu i gang.

Monteiro er første mand på banen.
Han får nu selskab af Yamamoto.
11:02 Monteiro returnere til pitten, mens Yamamoto kører ud på sin anden omgang.

Sato og Albers på banen.
11:04 Yamamoto - 1:27,120 - 1. pl.
11:05 Albers tilbage i pitten, Sato fortsætter ude på banen.
11:06 Yamamoto kører i pit.

Sato - 1:22,630 - 1. pl.
Han er 4,490 sek. hurtigere end teamkollegaen fra Super Aguri teamet.

Monteiro er på banen igen.
11:08 Sato - 1:20,276 - 1. pl.
Han er nu 6,844 sek. hurtigere end Yamamoto.

Monteiro - 1:21,203 - 2. pl.
Han er 0,927 sek. langsommere end Sato.

Albers på banen igen.
11:10 Sato - 1:20,201 - 1. pl.
Monteiro - 1:20,442 - 2. pl.
Der er nu 0,241 sek. mellem dem.
11:11 Sato i pit, Trulli på banen.
11:12
AN  


Hop til top
Richards ´nye´ Formel 1 plan

Den tidligere BAR teamchef David Richards har længe næret et ønske om at vende tilbage til Formel 1 sporten, og nu øjner han en ny mulighed.

David Richards var en af ansøgerne da FIA gav tilladelse til yderligere et par teams udviddelse af Formel 1 feltet, den gang var planerne at starte et team op fra grunden - Prodrive F1.
Nu har mulighederne for at starte et team ændret sig, og han ser derfor på en alternativ løsning.

Japanske Direxiv var sammen med Jean Alesi langt fremme med planerne om opstarten af et McLaren 'B-team', men siden da er Direxiv's økonomi gået stærkt i den forkerte retning, og de her derfor besluttet at stoppe dette Formel 1 projekt, ligesom de også har trukket sig ud af Grand Prix 2 serien med øjblikkelig virkning.

Dette ser David Richards som sin store chance for at overtage McLaren 'B-team' projektet.
Han har allerede indledt forhandlinger med både McLaren og Mercedes Benz om levering af kunde chassier og motore til 2008 sæsonen.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk