Internt i Mercedes organisationen har der været sat mange penge af til projektet som skulle føre Mercedes helt til tops. Indtil videre har det kun været deres 'kunde-team', McLaren som har taget sejre i denne sæson. På kørersiden har man også været ude med det store checkhæfte for blandt andet at tage Michael Schumacher tilbage. Men alle anstrengelser i denne sæson har kun givet skuffende resultater.
Teamet har allerede nu pakket ned for udviklingen af raceren til denne sæson og i stedet begyndt at kigge på raceren for 2011. Og selvom det ikke er blevet til de lovede sejre, så bekræfter Norbert Haug at Mercedes ikke har tænkt sig at forlade sporten. "Vi har skåret ned i budgettet og er stadig med i Formel 1 hvor andre har forladt sporten. Vi mener stadig det er en god investering, selvom resultaterne ikke har været gode," erkender Haug.
Netop fordi Mercedes og Brawn teamet tidligere har været mestre, så forventer han at titler og sejre nok skal komme. "Det vigtigste er at vi bliver sammen og det er vores hensigt. Jeg ved at teamet har potentialet til at gøre det bedre. I øjeblikket er vi ikke stærke nok, men jeg er sikker på at indenfor kort tid kan vi indhente det," lover Nobert Haug.
Nico Rosberg ligger til som den bedste Mercedes kører med 94 point på en 7. plads, mens Michael Schumacher blot har fået 38 point på kontoen og ligger langt efter på en 9. plads. I konstruktørernes mesterskab har Mercedes GP 4. pladsen - 26 point foran Renault.
Epsilon Euskadi teamet som nok er mest kendt fra mindre Formel klasser og Le Mans, er i fuld gang med at udvikle deres egen Formel 1 racer. Håbet er selvfølgelig at man denne gang bliver udvalgt til at kunne deltage i Formel 1.
I hvert fald kan teamet bekræfte at man i sidste uge havde den første vindtunneltest af en skalamodel af den racer man håber på at kunne deltage med i næste sæson. Joan Villadelprat og Sergio Rinland som står i spidsen for teamet, håber på at i og med at 2 ansøgere har trukket sig, så er der ret stor chance for at Epsilon Euskadi bliver udvalgt denne gang.
Sergio Rinland som tidligere har arbejdet for blandt andet Williams, Brabham, Forti, Benetton, Sauber og Arrows teamene udtaler, at den første vindtunneltest forløb ganske godt. Designet er ifølge Sergio Rinland pænt avanceret, og man forventer sig meget af det.
Til gengæld vil teamet ikke bekræfte nogen kørere endnu. Man har selvfølgelig et antal emner på ønskesedlen, men man har ikke indledt jagten på kørere endnu. Sergio Rinland siger dog at han godt kunne tænke sig at landsmanden Esteban Gutierrez kommer til at køre for teamet, men indrømmer også at det er et personligt ønske.