Meldingen om at Schumacher må stå over og trække sig som reserve for Felipe Massa blev givet til Ferrari teamet i går aftes. Det beretter tyskeren på sin egen webside. "Jeg gjorde alt for at gøre comeback'et muligt, men til ærgrelse for mig gik det ikke. Vi var ikke i stand til at få klaret smerterne i nakken som kom efter en privat Formel 1-test på Mugello," siger tyskeren.
Problemerne efter styrtet på motorcykel, som skete i februar, har hele tiden været lidt af en skygge over hans mulige comeback. Testen på Mugello har understreget at det fortsat er et problem og at han derfor ikke kan stå distancen til et helt Grand Prix.
Med godt 12 dage til det europæiske Grand Prix har Ferrari yderligere en del at se til - og nu bliver det spørgsmålet om man er nødsaget til enten at hive Luca Badoer eller Marc Gene ind som reservekører.
Teamet har i forvejen mere at se til med at få gjort deres sag klar til høring så de kan være med i Valencia men derudover foregår der forhandlinger om at få Grosjean gjort klar til sædet. Teamet har dog valgt ikke at udtale sig endnu, men vil gøre det på et senere tidspunkt.
Den franske kører er for tiden på ferie - så mon ikke han har en del at se frem til når sommerferien er forbi? For tiden ligger han nummer 2 i GP2 - 12 point efter tyskeren Nico Hulkenberg.
Til den spanske avis El Pais fortæller han at alt går efter planen. "Der er ingen grund til at betvivle os. Vi kommer med i Formel 1." Samarbejdet omkring teamet er gået i gang. Det bliver Dallara som leverer chassis til teamet og de forventer at den første test kan gennemføres den 10. januar 2010. Hvem der skal køre racerne er stadig ikke bestemt, men da teamet er spansk forventes det at man tager en af de rutinerede testkørere fra enten Ferrari eller McLaren - Marc Gene eller Pedro de la Rosa. Hvem der skal køre den anden racer er selv sagt ligeså ubekendt, men følgende kørere er sat i forbindelse med sædet, som skal optages af det som Campos kalder en 'lovende ung kører'. Her er navne som Bruno Senna og Vitaly Petrov de mest varme, med Sergio Perez og inderen Karun Chandhok som outsidere. En pengestærk kører bliver nok foretrukket.
For efter meldingen om at tyskeren vender tilbage til feltet har salget gået godt frem. I ugen før meldingen blev der solgt 6.500 billetter, men da det blev kendt at Schumacher vender tilbage blev der langet yderligere 10.000 billetter over disken. Men tallet kunne sikkert have været endnu bedre - meldingen om at Fernando Alonso måske ikke kan komme til start på grund af udelukkelsen af Renault, har sendt det spanske gadeløb til tælling.
Således er kun lidt over halvdelen af billeterne blevet solgt. Der er plads til 75.000 tilskuere.
Rygterne om Loebs entre i Formel 1 har været undervejs længe og det er stort set en offentlig hemmelighed at den suveræne franske kører står over for debut i Formel 1. Det er endda så kendt at WRCs promoter ligefrem taler om det som et faktum. Han håber at den nuværende trend vil fortsætte, eftersom det sætter øget fokus på WRC som ellers har været noget fattigt på opmærksomhed eftersom flere fabriksteam har trukket sig fra VM serien.
"Jeg synes det er fantastisk at se så meget interesse fra Formel 1 i WRC," siger Simon Long der arrangerer WRC serien. Og han er også glad for at se det går den anden vej. "At se Loeb teste sig op imod de bedste i Formel 1 i Abu Dhabi senere på året, og det samme den anden vej i Finland, er det godt sammenligningsgrundlag for de to mesterskaber," siger han. På tværs af de to serier, som dog på stort set alle område er som nat og dag, er det dog de absolut bedste der kører med, og i det bedste materiel.
Flere andre kørere i Formel 1-feltet har udtryk interesse for at prøve sig selv af i WRC regi. En af de kørere der har formået at kombinere bane- og rallysport har været en anden franskmand, Stephane Sarrazin. Han kørte i sin tid Formel 3000 og var inde omkring Formel 1, inden han kastede sig over rally. Han kørte også Le Mans i år for Peugeot, så spørgsmålet er om fremtidens racerkører kan kombinere det med succes.