Jackie Stewart advarer Rubens om at han vil komme til at ligge under for Michael Schumacher. "Der er kun én kører der - Schumacher og han dominerer teamet," siger Stewart iagttagende. Derudover vil Barrichello på det personlige og følelsesmæssige plan slet ikke passe ind i stilen hos Ferrari med panik og masser af følelsesudladninger.
Derudover ønsker Stewart at Barrichello hellere ser på perspektiverne for fremtiden - men spørgsmålet er om Rubens vil vente mere - først et par år med Jordan uden succes og siden med Stewart hvor det endnu ikke er blevet til sejre. Vil han vente yderligere 3 år - som er Fords målsætning - på at vinde VM? Næppe!
Hvis det ikke lykkes at beholde Barrichello - som lige kører med Irvine - står Mika Salo sandsynligvis klar i kulissen. Han har fortsat gode kontakter til Ford og hans kørsel som stand-in for Schumacher har naturligvis hævet hans værdi markant.
Derudover er der stadig masser af forhandlinger når kabalen for år 2000 skal til at gå op. Irvine har stillet krav om at han mindst skal stilles lige med Schumacher til næste sæson - ellers er det farvel til Ferrari og sandsynligvis bliver ny mand hos Jaguar-Ford. På trods af rapporter om at Irvine har underskrevet en aftale til en værdi af 65-70 millioner kroner afviser både Ford og Irvine at der er underskrevet noget. Men der holdes forhandlinger: "Jeg har fortalt Jackie Stewart at han skal betale mig yderligere 10 millioner hvis han skal have mig til at gå med de skotskternede bukser!"
Efter løbet i Melbourne i år sagde Irvine at efter han havde prøvet at vinde et løb var det eneste der talte for ham at vinde VM. Irvine har fået smagen for sejre, og vil sidestilles med med Schumacher hvis han skal fortsætte med at køre for Ferrari, ellers er han ikke interesseret....skulle han have sagt.
Irvine mener også at de to øverste hos Ferrari (Ross Brawn, teknisk chef og Jean Todt, teamchef) ikke værdsætter hans sejre lige så højt som Schumachers. De har et godt professionelt forhold, men de to chefer beundre ikke ligefrem Irvine på samme måde som Schumacher.
Ferrari er kontraktligt forpligtet over for Michael Schumacher til at give ham 1. priotet, og der er ikke meget der tyder på at Schumacher vil give det fra sig efter hans VM-drøm er bristet i denne sæsson.
Om det hele bare er spil for galleriet fra Irvines side er ikke til at vide, men det er sikkert at endnu en sejr ved det Ungarnske Gran Prix vil sætte Eddie Irvine i en bedre situation ved forhandlingerne om næste sæssons sæder.
AHH
Schumacher, der ved uheldet brækkede højre skinne og lægben, undergik således endnu en operation i lørdags på et hospital i Geneve. Dr. Saillant, der er den F1 tilknyttede kirurgiske ekspertise, fjernede to skruer og justerede fikseringen af Schumacher’s skinneben. Dette blev angiveligt gjort for at fremskynde helingen af det brækkede ben, og spekulationer i den tyske presse tirsdag, der indikerede at en sådan operation, ikke ville være nødvendig, hvis de engelske læger havde gjort deres arbejde godt nok i første omgang, blev allerede dagen efter, kategorisk afvist af Schumacher’s talsmand, der udtalte, at en sådan påstand var uretfærdig over for de engelske kirurger, og at hvis Michael som planlagt kan køre det Italienske GP på Monza, efter bare 8 ugers genoptræning, understreger at der intet er at påtale ved den første operation.
Lørdagens rygter, der udløste tifosi feber, om at Michael ville deltage i testkørsler på Fiorano, og muligvis var klar allerede til det kommende GP i Ungarn, blev hurtigt afvist af Schumacher’s manager Willi Weber, der i et interview udtalte, “I forsøg på at slutte alle spekulationer, har vi valgt det Italienske GP som målsætning for Michael’s comeback. Det er ikke sikkert, om vi vil nå dette mål, men så har vi da fred så længe”.
Da talen faldt på Schumacher’s tilstand, bekræftede Weber, at Michael i onsdags, bare fire dage efter operationen, var tilbage i træningssalen og atter i gang med sit genoptræningsprogram. Yderligere udtalte Weber, at Schumacher planlage at arbejde hårdt 3 til 4 timer pr. dag, i håb om at kunne teste sidst på måneden, og således nå det forventede comeback til løbet den 12. september.
Ferrari’s præsident Luca di Montezemolo rangerer fortsat Michael Schumacher højere end Eddie Irvine, selv om det skulle lykkes for Irvine, at erobre dette års verdensmesterskab. “Glem ikke” udtaler di Montezemolo med stor respekt for Irvine, “at Michael er sluttet hurtigere end Eddie i 51 ud af 54 mulige tidskørsler. Schumacher’s bidrag er fundamentalt. Vi har virkelig brug for en kører af hans format.”
Luca di Montezemolo sagde yderligere, at han var sikker på, at Schumacher ville blive klar til dette års Italienske GP, hvor hans opgave vil blive, at hjælpe teamet og Irvine til mesterskabssejren. “Vi er lykkelige over Eddie’s nuværende position. Når Schumacher kommer tilbage vil han hjælpe Ferrari. Det er der ingen tvivl om,” udtalte han.
Vel vidende at det er højst usandsynlig, at Schumacher vil returnere til F1, som en seriøs konkurrent til årets mesterskabstitel, lovede Irvine i mandags, at han ville hjælpe Schumacher til at erobre mesterskabet. “Jeg vil altid følge teamets ordre. Hvis teamet føler jeg skal hjælpe ham, så vil jeg gøre det, nøjagtig som jeg har gjort førhen.” udtalte Irvine, der har vundet de to sidste Grand Prix’er , og for tiden fører kampen om titlen 8 point foran Mika Hakkinen.
Tidligere Verdensmester Niki Lauda udtaler, med baggrund i egne erfaringer, at det er den rette professionelle holdning, Schumacher ligger for dagen, i sit forsøg på en hurtig tilbagevenden. Lauda, der selv vendte tilbage kun 5 uger efter sin voldsomme brand ulykke i det Tyske GP i 76, sagde: “Michael er den højest betalte kører i sporten, og han bør ikke blive hjemme længere end nødvendigt. Jeg tror Schumacher igen vil blive den store kører, vi alle kender. Når han er kommet sig helt, ser jeg ingen grund til, at han ikke skulle kunne genskabe den nødvendige selvtillid, til atter at køre hurtigt og blive manden man gerne vil slå.”
Herfra er der kun a
Der var aldrig nogensinde før foretaget undersøgelser om den stor hyppighed af RSI blandt racerkørere, fortalte Dr Emmanuel Masmejean, som stod for rapporten. "Brugen af en beskyttende udstopning ved håndleddet ville reducere konsekvenserne af vibrationerne i hænderne", lyder hans råd.