Derfor er Patrick Faure meget godt tilfreds med tingene som de er. "Vi har på det seneste hentet hullet til de tre teams foran: i kvalifikationen er mindst en af Williams, Ferrari eller McLaren bag os. Derudover er teamet som ligger efter os på femtepladsen ikke noget der bekymrer os, så vi kan være sikre på at beholde vores placering i mesterskabet," siger Faure.
Men for at komme endnu længere frem kræver det endnu mere arbejde. "De skridt vi skal tage de næste år, er dog stadig store. Det hårdeste arbejde venter stadig," siger Faure. De to kørere har han også stor ros til. "Vi er tilfredse med Fernandos præstationer, selvom vi ikke er overrasket: vi vidste hele tiden at han var meget talentfuld. Jarno var meget uheldig i starten af sæsonen, men har i de seneste løb vist sig at være en kraft der kan regnes med. Han er en virkelig hurtig racerkører," siger han videre.
Derudover har Faure og Renault også en del interesser i sporten. De er en del af GPWC, gruppen af de store motorleverandører i sporten. Og han fornemmer at der er en løsning på vej i kampen mellem GPWC og Bernie Ecclestone som arrangerer løbene. "Vores krav er at vi i fremtiden får givet en større del af afkastet videre til teamsene: det er dem som leverer showet, og de har brug for at få mere hjælp. Vores andet krav er at Formel 1 skal styres som et normalt firma, og med mere gennemskuelighed," siger den franske Renault-formand.
Og de forhandlinger ser ud til at gå nogenlunde. "Vi er i den sidste fase med at diskutere dette, og jeg tror vi finder en løsning mod slutningen af oktober."
Selvom Williams har ramt topformen for tiden, så dæmper Montoya selv forventningerne. "For fem løbs siden var der ingen der troede på mig, og nu er jeg alles favorit. Jo, jeg går efter at vinde, men der er lang vej," siger den colombianske kører.
Ved det ungarske GP bliver der mulighed for at komme tæt på kørerne og racerne. Om torsdagen vil der om formiddagen blive åbnet i pittet så publikum får mulighed for at komme tæt på alt det højteknologiske som omgiver Formel 1 i dag. Men det er det ungarske GP ikke ene om at arrangere.
De som evt. tager til USA for at følge det amerikanske GP, vil få den samme mulighed. Her bliver kravet at man har købt en billet til hele weekenden for at få lov til at komme i pitlane. Vicepræsidenten for Indianapolis Motor Speedway, Joie Chitwood, siger at det giver en enestående mulighed for publikum og fans for at se nærmere på dagens Formel 1 teknologi, og give en bedre forståelse og indsigt i hvor komplekst Formel 1 i virkeligheden er.
Ved det spanske GP i år var der ligeledes mulighed for publikum for at komme tæt på biler og kører. Det spanske publikum var henrykte over at komme ned og kikke på Renaults pit og især da Fernando Alonso dukkede op, var begejstringen stor.