Ferrari har angiveligt testet nogle GP2 dæk. I GP2 klassen køres der med mønsterløse dæk. Og efter forlydender har Ferrari kørt godt 2 sekunder hurtigere med slicksene. Det er dog ikke opgivet på hvilken bane, men Fiorano er en god mulighed. Det forlyder også at Red Bull angiveligt skulle have testet slicks på Silverstone med en gevinst på adskillige sekunder.
Men det passer sikkert ikke FIA at der skal køres på slicks. Med begrebet sikkerhed i tankerne, vil en eventuel indførelse af slicks ske på bekostning af væsentligt reduktion af aerodynamikken. Der arbejdes med planer om en delt bagvinge - altså med en lille bagvinge over hvert af baghjulene. Hvilken effekt det skulle give på selve bilen, er der dog lidt uenighed om. Flere aerodynamiske eksperter mener ikke at det berører bilen i sig selv, kun en ændret effekt på baghjulene. Derimod vil de bagved kørende mærke en øget effekt i form af bedre aerodynamisk tryk på forhjulene. Hvis FIA vil sige ja til slicks betyder det ændrede regler for aerodynamikken.
Men en eventuel ændring vil ikke komme lige med det første. Fra Bridgestone udtales der at man intet har hørt fra FIA og at man derfor går ud fra at der forsættes med de rillede dæk i 2007. Det udelukker dog ikke at ændring kan effektueres i 2008. Året hvor der også kommer andre ændringer. Michelin forlader efter denne sæson Formel 1 og Bridgestone bliver dermed eneleverandør. Og i 2008 bliver der indført kontroldæk samt at teamene kun kan vælge mellem 2 forskellige compounds.
"Vi har givet Klien et tilbud om at køre i ChampCar og der er også et alternativ i at køre i DTM. Han har to uger til at tænke over det," siger Helmut Marko. Han afviser ikke helt at han er ude af Formel 1 for evigt, men der skal noget til at overbevise energidrik-bossen. "Døren til Formel 1 er stadig åben for Klien, men først efter hvad han har vist i ChampCar," siger Marko.
Østrigeren havde før sæsonen fået et klart mål: slå holdkammeraten David Coulthard. Det er bestemt ikke lykkedes, selvom Klien selv peger på at han har været alt for uheldig til at kunne slå skotten. Men det må siges at det samlede billeder er at Klien slet ikke har været god nok i denne sæson. Og især når teamet kan hente en kører som Mark Webber til, så må det være en klar forbedring!
Flere medier har spurgt hos Ferrari om M. Schumacher stopper efter denne sæson. Men der kommer intet svar. Og for så vidt heller ikke når der spørges om det modsatte. Men måske er der alligevel et svar. For tilsyneladende er der nogle der hvisker lidt for højt. Denne hvisken antyder at M. Schumacher forsætter og at Raikkonen får det andet sæde. Men som så ofte før - det er ikke officielt bekræftet.
Skulle denne hvisken nu være sandt, så betyder det at M. Schumacher må finde sig i at der ikke er nogen andenkører til at bakke op om ham og beskytte ham. Raikkonen vil sandsynligvis ikke finde sig i den rolle. Det skaber for så vidt en helt ny situation i teamet, som er bygget om op Ross Brawn, Jean Todt og M. Schumacher. Her bliver det nødvendigt for M. Schumacher at affinde sig med en anden rolle end han hidtil har haft. Fra at være førstekøreren i teamet, vil der så være 2 ligeværdige kørere. Det giver så M. Schumacher en mulighed for at lave en direkte sammenligning med en af hans værste konkurrenter i de senere år - når McLaren bilerne ellers har holdt.
Det åbner også for en anden mulighed. Ferrari vil få et super testteam. Hvis ikke Felipe Massa kan afsættes til et andet team, bliver han sikkert den højeste betalte testkører i næste sæson. Derudover råder Ferrari så også over verden vel nok mest trofaste testkører, Luca Badoer. Hvad der så vil ske med Marc Gene som i år også er testkører i teamet, er endnu uvist. Men det er alt sammen teori og rygter.
De to Toro Rosso kørere var testkørere for et nyt sikkerhedssystem under det Tyske Grand Prix. Toro Rosso bilerne var udstyret med nogle ekstra lamper i farverne gult og rødt. Forsøget gik i al sin enkelthed ud på at lamperne i bilerne skulle lyse når der blev vinket med gule eller røde flag. Meningen med lamperne er - hvis systemet bliver indført - at kørerne ikke kan undgå at se at der gulflagszone eller at løb/træning/kvalifikation er afbrudt, og indordne sig efter gældende regler. Det var der vist et par herrer der godt kunne have brugt i det Ungarske Grand Prix.