Alt dette var sådan set også alt sammen forventet, men alligevel havde teamet en overraskelse i baghånden. Ifølge en officiel pressemeddelelse stiller de nemlig dennegang op med to Champ Car's med Reynard-chassis'er. I Detroit var det således kun planlagt, at Adrian Fernandez skulle køre med Reynard-chassis'et, hvorimod Jan skulle køre med det problemfyldte Swift-chassis.
Dermed er der så absolut en go' chance for at se både PJ Jones og Jan med helt fremme i den forreste del af feltet, men det er absolut ikke nogen garanti da FedEx CART serien nemlig er utrolig jævnbyrdig. Alligevel bør dette kunne betyde et langt bedre resultat for teamet (og dermed også Jan) eftersom Reynard-chassis'et jo er det absolut mest dominerende chassis i CART.
30-årige Jones skal dermed for 4. gang prøve kræfter med den meget krævende Mid-Ohio bane. I hans sidste 3 løb på denne bane har hans bedste kvalifikationsplacering været en 20. plads og en løbsplacering som nr. 17. Han ligger i øjeblikket på en 15. plads i PPG Cup'en (mesterskabet) med 31 point.
For Jan Magnussen bliver det 2. gang, at han skal køre på Mid-Ohio. I 1996 debutterede han på denne bane for Penske-teamet som afløser for den dengang skadede Paul Tracy. Jan kvalificerede sig på en 18. plads og sluttede som nr. 14. Han afsluttede 96' sæsonen med at køre de resterende 3 løb for Carl Hogan's team som afløser for en anden skadet kører, nemlig legendariske Emerson Fittipaldi.
Jan har dette at sige om Mid-Ohio banen: "Jeg ser meget frem til at skulle køre på Mid-Ohio igen! Det er én af de få baner i denne serie, som minder om de baner jeg hidtil har været vant til at køre på og det er desuden en bane som jeg har lidt kendskab til. Samtidig ser jeg også frem til igen at skulle køre for Patrick Racing. Mit comeback løb i Detroit var både spændende, men også et lidt skuffende løb fra min side, men jeg lærte en masse om teamet og om selve løbsserien."
Adrian Fernandez, der jo brækkede det højre håndled under sidste fredags træning til løbet i Detroit skal på mandag igennem et lægetjek for helt præcis at få fastslået, hvor lang skadespause han kan se frem til. Patrick Racing teamet vil ud fra resultatet af denne lægeundersøgelse besluttte, hvordan den nærmeste fremtid kommer til at forme sig - herunder naturligvis også, om Jan Magnussen evt. får mulighed for at køre endnu flere løb for teamet. I øjeblikket tyder meget heldigvis på, at Jan får lov til at køre resten af denne sæson hos Pat Patrick, men dette skal dog tages med forbehold. Rygter er der jo nok af i motorsport.
LHA - www.cart.dk
Baggrunden for, at Jan nu igen får comeback i FedEx CART serien er, at Patrick Racing teamet hele sæsonen har haft store problemer med deres Swift-chassis og de ønsker derfor, at afprøve en anden kører end PJ Jones.
Jan var desuden det logiske valg for teamet eftersom han jo i Formel 1 var en del af Ford's udviklingsprogram samt hans sponsormæssige relationer til Visteon i både Formel 1 og ALMS (American Le Mans Series).
Patrick Racing's team-ejer, Pat Patrick, slår dog fast, at teamet ikke har været utilfredse med Jones som kører og at det ikke er usandsynligt, at han senere på sæsonen vender tilbage.
For Jan er det helt sikkert en meget stor chance for at realisere han ambitioner. Han har ikke lagt skjul på, at skiftet til ALMS kun skulle være et springbrædt til hans egentlige mål i USA, nemlig FedEx CART serien. Hans testede i sidste uge for Patrick Racing på Mid-Ohio banen og i øjeblikket tester han på Gateway oval-banen.
Vi krydser alt, hvad krydses kan og glæder os til at se Jan på søndag i Detroit.
Kilde: www.cart.dk