Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
14.8.1998
Flere riller gør ikke bilerne langsommere
Zandvoort vil gerne vende tilbage til Formel 1.
Det bliver varmt i Ungarn!
Barrichello: "Verstappen har ikke lagt yderligere pres på mig!"
Listen udvides hos BAR
Tider fra Ungarn
Hungaroring støves af
Ralf Schumacher for dyr!
13.8.1998
Schumacher tror på titlen
Postlethwaite til Honda ?
FIA vil forbyde høje næser
Benneton med nyt chassis
14.8.1998
Benetton har testet de nye dæk med flere riller som FIA ønsker skal være standard til næste år, men uden at det gjorde bilerne
langsommere. De nye dæk skulle godt nok have haft lidt effekt når der køres gennem sving, men det var kun marginalt. Derimod kan det
tænkes at FIA i stedet indføre en grænse for dækbredden, så de der ikke udvikles dæk der får stadig større trædeflade.BB
Den hollandske Formel 1-bane Zandvoort, som senest i 1985 lagde asfalt til et Formel 1 grand prix, har fået grønt lys til at udvide de
nuværende faciliteter. Det forventes at der bliver en 4,1 km. lang bane ud af projektet der skal være afsluttet i foråret 1999. Som det ser ud
nu kan det dog blive svært for banen at gøre sig forhåbninger om et muligt grand prix, da mange af de europæiske løb bliver siet fra til
fordel for løb i Asien. Samtidig er der også konkurrence fra den anden hollandske bane Assen, som også har planer om udvidelser for at få
et Formel 1-løb.BB
Mens vi i Danmark sukker efter masser af varme, ser det ud til at det ungarske grand prix bliver meget varmt. Meteorologer lover over 30oC
på søndag - og det kan blive det varmeste grand prix i denne sæson. Men Michael Schumacher tager det helt ‘køligt’. "Det
er meget varmere at køre standardvogne. En Formel 1-racer er ligesom at køre med aircondition!"BB
I torsdagens interview med fire udvalgte kørere var blandt andet Rubens Barrichello i pressens skudlinie. På spørgsmålet om han siden det
franske grand prix har fået et mere pres af holdkammeraten mente brasilianeren at "Verstappen er en god kører der har tilført mange
informationer til teamet. Jeg har godt nok haft problemer med holdkammerater før i tiden, men hvad der sker med de andre betyder ikke
noget. Det gør ikke noget hvad Jos gør, eller hvad Jan gjorde - det lægger ikke et ekstra pres på mig." Naturligvis blev der også spurgt til
hans forhandlinger med Williams. "Jeg har kontrakt med Stewart indtil slutningen af 1999. Jeg har også en løbsklausul, men den er ikke
billig! Og hvis jeg vil forlade Stewart skal jeg betale!" Rygter vil vide at det drejer sig om mellem 25 og 30 millioner kroner hvis Barrichello
skal købes fri.BB
Sidste nye mand, i den efterhånden lange liste over mulige andenkørere hos BAR, er McLarens nuværende testkører, brasilianeren
Ricardo Zonta. Teamet hovedsponsor BAT skulle være interesseret i en sydamerikansk kører. Den 22 årige Zonta har kørt nogle gode
tests for McLaren og vandt sidste år det internationale Formel 3000. En anden brasilianer kunne også komme på tale, nemlig Rubens
Barrichello, men det kræver at han bliver købt ud af kontrakten med Stewart. Listen indeholder fortsat mange navne: Damon Hill, Mika
Salo, Olivier Panis, Jimmy Vasser, Heinz-Harald Frentzen og Jarno Trulli har også været nævnt. Samtidig udvider listen af indkøbte team
sig: BAT skulle efter sigende være meget interesseret i endnu et team! Arrows skulle have fået deres interesse for at få flere muligheder for
at reklamere for firmaets cigaretter. Rygterne afvises af Arrows' teamchef Tom Walkinshaw.BB
Så er de første tider klar på Formel-1.dk. Det er et frygteligt regnvejr i Ungarn, hvilket også kan ses af tiderne. 4 af kørerne kom ikke inden for 107% grænsen i første frie træning. Häkkinen var hurtigst i regnvejet med en tid på 1:36.080, efterfulgt af Coulthard og M. Schumacher. I anden frie træning var vejret blevet bedre, men stadig er 2 biler udenfor 107% grænsen. I anden frie træning var Coulthard hurtigst med 1:19.989, efterfulgt af Häkkinen og M. Schumacher.
Se tiderne på resultatsiderneHK
Løbsledere ved dette års ungarske grand prix hævder at banen er blevet mindre glat end den har været i de forgående løb. Der blev fredagens træninger anvendt til at støve banen, hvilket resulterede i at kun få biler kom på banen. "GT-løbet i juni har hjulpet - det var første gang vi afholdt et andet større løb end et Formel 1-løb", har en ungarsk løbsofficial udtalt.BB
Forhandlingerne om Ralf Schumachers fremtid kommer til at berøre andre Formel 1-køreres fremtid. Den unge tysker har forhandlet med flere teams, og skulle været blevet rådet af hans manager, Willi Weber til at sige ja tak til det tilbud der giver den største indkomst. Det ser derfor ud til at det ikke bliver hos Jordan at Ralf fortsætter. Rygter vil vide at der ikke kan blive råd til både Damon Hill, som teamets hovedsponsor Benson & Hedges foretrækker, og Ralf Schumacher hvis tyskeren fortsat fastholder sit lønkrav. Der bliver større klarhed over situationen når forhandlingerne fortsætter under weekendens grand prix i Ungarn. Spørgsmålet er så om det bliver Williams, BAR eller Jordan der får tyskerens underskrift.BB
13.8.1998
Michael Schumacher har ikke opgivet håbet om at vinde VM i år - selv ikke nu hvor Hakkinen har et forspring på 16 point. Ferrari er kendt for at klare sig godt i Ungarn, hvor der køres på søndag.
"Jeg ligger 16 point bagud og det er ikke så godt som at være 16 point forud. Det er svære tider men vi er opsat på at gøre vores bedste og de seneste tests på Fiorano bekræftede at VM stadig er realistisk". Schmacher benægtede endda at Ungarns grand prix er ved at være sidste chance for Ferrari: "Absolut ikke. Der er endnu 4 grand prix'er derefter og indtil løbet er vundet matematisk, er der ingen grund til at udelukke mig fra 1998-titlen."
Schumacher udelukkede også at Williams kunne blive en trussel trods teamets podieplacering på Hockenheim og gode tider under den senste test på Jerez: "Tests kan også give det forkerte indtryk...De (Williams) vil komme tættere på men ikke tæt nok til at skræmme os."NJ
Tyrrell's tekniske direktør Harvey Postlethwaite er blevet direktør for Honda's nye Formel 1 afdeling ifølge unavngivne kilder. Der er ikke kommet nogen officiel melding om det endnu, men rygtet siger at ex-Ferrari designeren er klar til at overtage styringen af Honda's Formel 1 projekt. Det er endnu ikke helt klart om den Japanske bilfabrik vil gå ind i formel 1 i 1999 eller 2000. Under alle omstændigheder skal Dallara, som er bleve hyret til at lave bilen for Honda, levere 4 nye chassis' i November i år.HVJ
Det internationale automobilsportsforbund FIA overvejer at forbyde brugen af "høje" næser på formel-1 vogne som endnu et forsøg på at nedsætte hastigheden. Alle formel-1 teams benytter nu den høje næse. FIA mener at en høj næse er farlig hvis der skulle ske uheld. Samtidig er næsen også med til at formindske vindmodstanden omkring den forreste del af chassiet.
MBP
Benneton er nu hoppet med på vognen og har udviklet et Long Wheelbase(lang akselafstand) chassis. Det nye chassis som er blevet 5 cm. længere vil debutere i Ungarn. Efter at have testet det nye chassis udtalte Alexander Wurz: "Det forbedrede forenden uden at kompromisere bagenden. Den var meget rarere at køre. Vognen plejer at være lidt drilsk, men er nu meget mere forudsigelig."MBP
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk