Obligatorisk pitstop i Formel 3000. Det er ikke noget man har været vant til, men nu kommer det. Fra og med næste sæson skal alle biler i pit mindst én gang under hvert løb. Det skal ske for at øge spændingen i serien. Det gælder vel at mærke den internationale Formel 3000 serie under FIA. I de sidste 2 løb i år, vil det blive afprøvet for at teamene kan få en forsmag på det.
Christian Horner, Arden teamchef:
"Ideen blev forelagt af Charlie Whiting fra FIA. Det skal give lidt ekstra krydderi i løbene, og ikke mindst lære kørerne hvordan de skal køre rigtigt ind til og ud fra pittet. Det vil kræve en god disciplin og lære dem noget om fartbegrænsning i pittet. Det er noget de kan bruge hvis de kommer videre fra Formel 3000."
Det er planen at 6 medlemmer af pitcrewet må arbejde på bilen inkl. de 2 som skal løfte og sænke bilen.
Bernie Ecclestone, nærmere præsentation vist overflødig, er på vej mod det amerikanske kontinent for at indtage amerikansk motorsport. Nærmere bestemt drejer det sig om CART. Ikke så meget direkte selve serien, som i dag hedder CCWS, men snarere selve organisationen bag. Bernie Ecclestone er til forhandlinger om at overtage op til 50 % af aktierne i organisationen.
Det vil i første omgang betyde en vigtig ting for CART organisationen. Det sure liv på børsen i New York vil se lysere ud. Og faktisk er CART kommet godt fra start i år. De første par løb i CCWS serien er godt bedre end forventet, og da man i år vil køre i Asien, Europa og Australien, ser det ud til at interessen igen er vendt til fordel for CCWS. Der er i øjeblikket flere kørere end sidste år.
Det forlyder at forhandlingerne og en evt. handel vil være afsluttet i løbet af april måned. Falder forhandlingerne ud til fordel for Bernie Ecclestone, vil han ikke alene være en magtfuld person i Formel 1, men vil ret hurtigt også være en bestemmende faktor i CART også.