Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.8.2002
 Nyt visir til Williams kørerne
 Ungarns Grand Prix sikker
 Renault har 2003 bilen klar i november
 Briatore stopper - måske
 
14.8.2002
 Arrows kommer ikke til Ungarn
 

Hop til top15.8.2002

Nyt visir til Williams kørerne

Williams teamet har i al ubemærkethed - næsten - udviklet et nyt visir til kørernes hjelme. Nu får de informationerne på visiret i stedet for på rattet.

Williams leverer nye visirer til kørernes hjelme til næste sæson. Man indbygger et lille gennemsigtigt display i visiret så kørerne ikke skal kikke ned på det lille display på rattet som de gør nu. Displayet på visiret bliver ikke ret stort - ca. 6 x 8 mm. Men det behøves heller ikke at være større, da det jo sidder tæt på øjnene. Formålet tjener 2 formål. Først og fremmest er det mere sikkert så kørerne ikke skal kikke ned på rattet for at få informationerne. Og måske lige så vigtigt det koster flere tiendedele sekunder hver gang man skal kikke ned på rattet. Nu popper informationerne op faktisk lige i øjnene på kørerne.

PDL  


Hop til top
Ungarns Grand Prix sikker

Østeuropa er i denne tid plaget af masser af regn. Vi hører om truende oversvømmelser fra de mange floder i regionen. Men Grand Prix'et på søndag er sikret.

I de forskellige nyhedsudsendelser på tv hører vi i øjeblikket om truende oversvømmelser og flodbølger pga. utrolig megen regn. Specielt er Østeuropa hårdt ramt og også Ungarn er truet. Hovedstaden Budapest er truet, men ifølge banechefen på Hungaroring, Peter Gerster, er der ingen fare for Grand Prix'et.

"Vi får ikke flodbølger eller oversvømmelser her."

Skulle en flodbølge ramme Budapest vil det ifølge Peter Gerster ikke få konsekvenser for Grand Prix'et. Hungaroring ligger ca. 25 km. udenfor Budapest og dermed i samme afstand fra floden Donau som allerede har en meget højvandstand.

PDL  


Hop til top
Renault har 2003 bilen klar i november

Renault er langt fremme i udviklingen af næste års bil. Allerede i november skulle den være klar til at køre.

Renault har fuldt gang i udviklingen af næste års bil. Faktisk har man 2 chefdesignere i gang. De designere arbejde sideløbende med hinanden.

Mike Gascoine, teknisk direktør:
"Chefdesigneren på R202, Mark Smith, vil forsætte sit udviklingsarbejde med denne bil indtil det sidste løb er kørt i år. Under ledelse af den anden designer, Tim Densham, er 2003 projektet allerede så langt fremme, at bilen kan er ved at blive forberedt til at kunne køre i november måned."

Flavio Briatore har tidligere udtalt at man håber på at i 2004 eller i 2005 er man med helt fremme og forhåbentligt med et mesterskab som resultat.

PDL  


Hop til top
Briatore stopper - måske

Flavio Briatore, en af Formel 1 verdenens mere kontroversielle personer, i hvert fald tidligere, har tanker om at stoppe.

Flavio Briatore har planer om at stoppe. Hans nuværende kontrakt med Renault udløber ved udgangen af 2005, og så overvejer han at stoppe sin manager karriere i Formel 1.

Briatore:
"Mine ambitioner ligger kun hos Renault, og efter 2005 vil jeg holde en pause igen. I det øjeblik jeg stopper i Formel 1, vil jeg ikke komme tilbage. I 2005 vil jeg være 55 år og så må det være nok. Men man ved aldrig, jeg har før holdt en pause og er kommet tilbage igen, men lige nu ser det sådan ud at jeg stopper i 2005."

PDL  


 

Hop til top14.8.2002

Arrows kommer ikke til Ungarn

Det skrantende Arrows-team stiller ikke til start i weekendens Grand Prix på Hungaroring. Det har teamet meddelt i en officiel skrivelse.

"Arrows Grand Prix International bekræfter I dag at de fortsat er i samtale med potentielle inve-storer. I lyset af dette, er Arrows blevet rådet til ikke at gøre noget som kunne hindre disse samtaler, og at OrangeArrows teamet ikke bør deltage i det ungarske Grand Prix i denne week-end." Sådan lyder meddelelsen.


Tæt på lukketid for Arrows? Teamet kommer ikke til Ungarn
(Foto: Arrows)

Det er dog for mange en mærkværdig forklaring som der gives, da det forventes at FIA uddeler en stor bøde til teamet, der i forvejen er hårdt trængt på økonomien. Derudover kan der komme problemer med retten til at modtage en del af TV-indtægterne til den kommende sæson, hvor-for værdien af teamet bør falde ved en udeblivelse fra Grand Prix'et.

I kulissen arbejder blandt andet den tidligere BAR-teamchef Craig Pollock, med støtte fra ame-rikanske investorer, på at købe teamet.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk