10 omgange i chassis nr. 175, reservevognen.
9 omgange i chassis nr. 179, Michael Schumacher's.
6 omgange i chassis nr. 173, Eddie Irvine's.
Dagens hurtigste tid blev 1:03,357.
Ferrari teamet oplyste samtidig at Michael Schumacher stiller op i den nye letvægts udgave som han havde så stor succes med under kvalifikationen til Ungarns Grand Prix.
Silverstone test 15. aug. 1997 |
|||
Placering | Kører | Tid | Omg. |
1. | Jean Alesi | 1:23,57 | 64 |
2. | Ralf Schumacher | 1:24,15 | 52 |
3. | Damon Hill | 1:24,21 | 35 |
4. | Alexander Wurz | 1:24,22 | 43 |
5. | Nick Heidfeld | 1:25,13 | 35 |
6. | Mika Hakkinen | 1:27,34 | 50 |
7. | Jos Verstappen | 1:28,74 | 35 |
8. | Ricardo Zonta | 1:31,08 | 66 |
Sir Colin Chandler fra Vickers Industrial der ejer Cosworth (og Rolls Royce) udtaler:
Det er ikke særligt sandsynligt at BMW får lov til at købe Cosworth.
Jac Nasser, præsident for Ford Automotive Operations, udtaler i den forbindelse:
"Vi har haft et langt og udbytterigt samarbejde med Cosworth, men hvis de opkøbes af en anden (læs - konkurrende) bilfabrik, så må vores veje skilles".
Det betyder enden på en stor æra i motorsportshistorien. Ford-Cosworth V-8'eren er den mest vindende motor i Formel 1. Samarbejdet mellem Cosworth og Ford strækker sig 30 år tilbage i tiden.
Bernie Ecclestone udtaler:
"Vi vil ikke afholde løb i Fjern Østenen næste år, fordi de er ikke klar til det endnu. Muligvis bliver der så et løb på Kyalami, men det kan også være at der bliver på et nyt spændende sted".