Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
17.8.2002
 Ungarns GP - Kvalifikation
 Ungarns GP - 4. fri træning
 Ungarns GP - 3. fri træning
 
15.8.2002
 Nyt visir til Williams kørerne
 Ungarns Grand Prix sikker
 Renault har 2003 bilen klar i november
 Briatore stopper - måske
 

Hop til top17.8.2002

Ungarns GP - Kvalifikation

I de fire træninger der har været indtil nu denne weekend har det været med total Ferrari dominans, men det er en dominans som er skrumpet ind, specielt i 4. fri træning, så mon ikke der er lagt op til lidt af en spændende kvalifikation i dag på Hungaroring forud for morgendagens Ungarske Grand Prix.

Vejret:
Solen skinner fra en skyfri himmel.
Bane temperatur: 29 til 31 C.

Kvalifikation
TidHændelse
13:00 Nu tændte de grønne lamper i pitudkørslen, og de 60 minutter som kvallifikationen er sat til er i gang.
Der holder dog ingen kørere klar til at køre ud på banen!
13:10 Første mand på banen er Minardi debutanten Anthony Davidson.
13:14 Davidson - 1:19,206 - 1. pl. - 180,668 km/t.
Tiden er væsentligt langsommere end han kørt i formiddags.
13:15 Nobert Haug fra Mercedes Motorsport udtaler til RTL:
"Vi forventer at vores racere først kører ud på banen 13:20 - 13:25, alle venter så længe som muligt her på banen på grund af støvet på banelegmet."
13:20 Det psykologiske spil kører nu i højeste gear på Hungaroring, og alle venter spændt på hvem der først kører ud på banen.
Med tanke på hvor svært det er at få plads til overhalinger på denne bane, så er det utroligt at alle venter så længe.
13:23 Montoya, Villeneuve og Heidfeld på banen.
13:25 Montoya - 1:15,228 - 1. pl.
Heidfeld - 1:16,035 - 2. pl.
Villeneuve - 1:16,351 - 3. pl.
AN  


Hop til top
Ungarns GP - 4. fri træning

Det har indtil nu været Ferrari dominans i de frie træninger, men mon ikke de øvrige teams sætter alle sejl til nu for at ændre dette her i den sidste fri træning forud for kvalifikationen i eftermiddag.

Vejret til 4. fri træninger er solrigt
Bane temperatur: 27 C.

. fri træning:
TidHændelse
10:15 Så er de grønne lamper tændt, og første mand på banen er Ralf Schumacher han følges af Raikkonen og Montoya
10:16 Så er også Sato, Salo og McNish på banen.
10:18 Ralf Schumacher - 1:16,712 - 6. pl.

Heidfeld, de la Rosa og Villeneuve er på banen.
10:22 Montoya - 1:16,880 - 9. pl.
10:23 Raikkonen en tur af banen ude ved sving 3, men han kan fortsætte.
10:24 Så er også Massa, Fisichella, Barrichello og Michael Schumacher på banen.
10:25 Villeneuve - 1:16,990 - 10. pl.
10:27 Barrichello - 1:14,701 - 2. pl.
Så kører begge Ferrari'erne på 1:14 tider, og de er dermed næsten 2 sek. hurtigere end resten af feltet i øjeblikket.

Sato kører af banen i sving 1, men krydser både grusfællen og græssset, så han kan fortsææet igen.
AN  


Hop til top
Ungarns GP - 3. fri træning

I gårsdagens to frie træninger var det de to Ferrari kørere, Michael Schumacher og Rubens Barrichello, der var i front, med Williams køreren Ralf Schumacher lige bagefter.
I dag er der to frie træninger på hver 45 minutter her i formiddag, og så selvfølgelig kvalifikationen i eftermiddag.

Vejret over Hungaroring er overskyet, og lufttemperaturen ligger i øjeblikket på 23 C.

3. fri træning:
TidHændelse
09:00 Så er der grønt lys i pitudkørslen, og dagens første fri træning er i gang.

Første mand på banen er Sato efterfulgt af Webber, Ralf Schumacher, Salo, McNish og Montoya.
09:05 Nu har de fleste kørere været ude på en installationsomgang, de to eneste der mangler er Barrichello og Irvine.
09:07 Barrichello på banen som den eneste kører.
09:09 Davidson på banen.
09:10 Dagens første tid:
Davidson - 1:21,024 - 1. pl. - 176,614 km/t.
09:12 Davidson - 1:20,687 - 1. pl. - 177,352 km/t.
09:14 Davidson - 1:19,815 - 1. pl. - 179,290 km/t.
09:15 Stillingen i top 6:
1 - Davidson
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -

Ralf Schumacher på banen.
AN  

 

Hop til top15.8.2002

Nyt visir til Williams kørerne

Williams teamet har i al ubemærkethed - næsten - udviklet et nyt visir til kørernes hjelme. Nu får de informationerne på visiret i stedet for på rattet.

Williams leverer nye visirer til kørernes hjelme til næste sæson. Man indbygger et lille gennemsigtigt display i visiret så kørerne ikke skal kikke ned på det lille display på rattet som de gør nu. Displayet på visiret bliver ikke ret stort - ca. 6 x 8 mm. Men det behøves heller ikke at være større, da det jo sidder tæt på øjnene. Formålet tjener 2 formål. Først og fremmest er det mere sikkert så kørerne ikke skal kikke ned på rattet for at få informationerne. Og måske lige så vigtigt det koster flere tiendedele sekunder hver gang man skal kikke ned på rattet. Nu popper informationerne op faktisk lige i øjnene på kørerne.

PDL  


Hop til top
Ungarns Grand Prix sikker

Østeuropa er i denne tid plaget af masser af regn. Vi hører om truende oversvømmelser fra de mange floder i regionen. Men Grand Prix'et på søndag er sikret.

I de forskellige nyhedsudsendelser på tv hører vi i øjeblikket om truende oversvømmelser og flodbølger pga. utrolig megen regn. Specielt er Østeuropa hårdt ramt og også Ungarn er truet. Hovedstaden Budapest er truet, men ifølge banechefen på Hungaroring, Peter Gerster, er der ingen fare for Grand Prix'et.

"Vi får ikke flodbølger eller oversvømmelser her."

Skulle en flodbølge ramme Budapest vil det ifølge Peter Gerster ikke få konsekvenser for Grand Prix'et. Hungaroring ligger ca. 25 km. udenfor Budapest og dermed i samme afstand fra floden Donau som allerede har en meget højvandstand.

PDL  


Hop til top
Renault har 2003 bilen klar i november

Renault er langt fremme i udviklingen af næste års bil. Allerede i november skulle den være klar til at køre.

Renault har fuldt gang i udviklingen af næste års bil. Faktisk har man 2 chefdesignere i gang. De designere arbejde sideløbende med hinanden.

Mike Gascoine, teknisk direktør:
"Chefdesigneren på R202, Mark Smith, vil forsætte sit udviklingsarbejde med denne bil indtil det sidste løb er kørt i år. Under ledelse af den anden designer, Tim Densham, er 2003 projektet allerede så langt fremme, at bilen kan er ved at blive forberedt til at kunne køre i november måned."

Flavio Briatore har tidligere udtalt at man håber på at i 2004 eller i 2005 er man med helt fremme og forhåbentligt med et mesterskab som resultat.

PDL  


Hop til top
Briatore stopper - måske

Flavio Briatore, en af Formel 1 verdenens mere kontroversielle personer, i hvert fald tidligere, har tanker om at stoppe.

Flavio Briatore har planer om at stoppe. Hans nuværende kontrakt med Renault udløber ved udgangen af 2005, og så overvejer han at stoppe sin manager karriere i Formel 1.

Briatore:
"Mine ambitioner ligger kun hos Renault, og efter 2005 vil jeg holde en pause igen. I det øjeblik jeg stopper i Formel 1, vil jeg ikke komme tilbage. I 2005 vil jeg være 55 år og så må det være nok. Men man ved aldrig, jeg har før holdt en pause og er kommet tilbage igen, men lige nu ser det sådan ud at jeg stopper i 2005."

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk