AN Det har indtil nu været Ferrari dominans i de frie træninger, men mon ikke de øvrige teams sætter alle sejl til nu for at ændre dette her i den sidste fri træning forud for kvalifikationen i eftermiddag.
Vejret til 4. fri træninger er solrigt
Bane temperatur: 27 C.
. fri træning:
|
Tid | Hændelse |
|
10:15 |
Så er de grønne lamper tændt, og første mand på banen er Ralf Schumacher han følges af Raikkonen og Montoya |
|
10:16 |
Så er også Sato, Salo og McNish på banen. |
|
10:18 |
Ralf Schumacher - 1:16,712 - 6. pl.
Heidfeld, de la Rosa og Villeneuve er på banen. |
|
10:22 |
Montoya - 1:16,880 - 9. pl. |
|
10:23 |
Raikkonen en tur af banen ude ved sving 3, men han kan fortsætte. |
|
10:24 |
Så er også Massa, Fisichella, Barrichello og Michael Schumacher på banen. |
|
10:25 |
Villeneuve - 1:16,990 - 10. pl. |
|
10:27 |
Barrichello - 1:14,701 - 2. pl. Så kører begge Ferrari'erne på 1:14 tider, og de er dermed næsten 2 sek. hurtigere end resten af feltet i øjeblikket.
Sato kører af banen i sving 1, men krydser både grusfællen og græssset, så han kan fortsææet igen. |
|
AN I gårsdagens to frie træninger var det de to Ferrari kørere, Michael Schumacher og Rubens Barrichello, der var i front, med Williams køreren Ralf Schumacher lige bagefter.
I dag er der to frie træninger på hver 45 minutter her i formiddag, og så selvfølgelig kvalifikationen i eftermiddag.
Vejret over Hungaroring er overskyet, og lufttemperaturen ligger i øjeblikket på 23 C.
3. fri træning:
|
Tid | Hændelse |
|
09:00 |
Så er der grønt lys i pitudkørslen, og dagens første fri træning er i gang.
Første mand på banen er Sato efterfulgt af Webber, Ralf Schumacher, Salo, McNish og Montoya. |
|
09:05 |
Nu har de fleste kørere været ude på en installationsomgang, de to eneste der mangler er Barrichello og Irvine. |
|
09:07 |
Barrichello på banen som den eneste kører. |
|
09:09 |
Davidson på banen. |
|
09:10 |
Dagens første tid: Davidson - 1:21,024 - 1. pl. - 176,614 km/t. |
|
09:12 |
Davidson - 1:20,687 - 1. pl. - 177,352 km/t. |
|
09:14 |
Davidson - 1:19,815 - 1. pl. - 179,290 km/t. |
|
09:15 |
Stillingen i top 6:
1 - Davidson
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
Ralf Schumacher på banen.
|
|
AN
15.8.2002
Williams teamet har i al ubemærkethed - næsten - udviklet et nyt visir til kørernes hjelme. Nu får de informationerne på visiret i stedet for på rattet.Williams leverer nye visirer til kørernes hjelme til næste sæson. Man indbygger et lille gennemsigtigt display i visiret så kørerne ikke skal kikke ned på det lille display på rattet som de gør nu. Displayet på visiret bliver ikke ret stort - ca. 6 x 8 mm. Men det behøves heller ikke at være større, da det jo sidder tæt på øjnene. Formålet tjener 2 formål. Først og fremmest er det mere sikkert så kørerne ikke skal kikke ned på rattet for at få informationerne. Og måske lige så vigtigt det koster flere tiendedele sekunder hver gang man skal kikke ned på rattet. Nu popper informationerne op faktisk lige i øjnene på kørerne. PDL Østeuropa er i denne tid plaget af masser af regn. Vi hører om truende oversvømmelser fra de mange floder i regionen. Men Grand Prix'et på søndag er sikret.I de forskellige nyhedsudsendelser på tv hører vi i øjeblikket om truende oversvømmelser og flodbølger pga. utrolig megen regn. Specielt er Østeuropa hårdt ramt og også Ungarn er truet. Hovedstaden Budapest er truet, men ifølge banechefen på Hungaroring, Peter Gerster, er der ingen fare for Grand Prix'et. "Vi får ikke flodbølger eller oversvømmelser her." Skulle en flodbølge ramme Budapest vil det ifølge Peter Gerster ikke få konsekvenser for Grand Prix'et. Hungaroring ligger ca. 25 km. udenfor Budapest og dermed i samme afstand fra floden Donau som allerede har en meget højvandstand. PDL Renault er langt fremme i udviklingen af næste års bil. Allerede i november skulle den være klar til at køre.Renault har fuldt gang i udviklingen af næste års bil. Faktisk har man 2 chefdesignere i gang. De designere arbejde sideløbende med hinanden. Mike Gascoine, teknisk direktør: "Chefdesigneren på R202, Mark Smith, vil forsætte sit udviklingsarbejde med denne bil indtil det sidste løb er kørt i år. Under ledelse af den anden designer, Tim Densham, er 2003 projektet allerede så langt fremme, at bilen kan er ved at blive forberedt til at kunne køre i november måned." Flavio Briatore har tidligere udtalt at man håber på at i 2004 eller i 2005 er man med helt fremme og forhåbentligt med et mesterskab som resultat. PDL Flavio Briatore, en af Formel 1 verdenens mere kontroversielle personer, i hvert fald tidligere, har tanker om at stoppe.Flavio Briatore har planer om at stoppe. Hans nuværende kontrakt med Renault udløber ved udgangen af 2005, og så overvejer han at stoppe sin manager karriere i Formel 1. Briatore: "Mine ambitioner ligger kun hos Renault, og efter 2005 vil jeg holde en pause igen. I det øjeblik jeg stopper i Formel 1, vil jeg ikke komme tilbage. I 2005 vil jeg være 55 år og så må det være nok. Men man ved aldrig, jeg har før holdt en pause og er kommet tilbage igen, men lige nu ser det sådan ud at jeg stopper i 2005." PDL
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
| | |