Bryan Herta har totalt været sat i skyggen af en tidligere Formel 1-kører, Max Papis og derfor er begge parter blevet enige om at gå hver til sit. Herta bliver sandsynligvis ny mand hos Walker Racing der netop har mistet Gil de Ferran til Penske-teamet.
Tom Kristensen var i USA i denne weekend for at gøre opmærksom på sig selv og han er blandt andet sat i forbindelse med Williams - men indtil videre er der kun forhandlinger om tests og derudover ventes det at Zanardi beholder sin plads i den kommende sæson. Tom Kristensen har bekræftet at der har været kontakt til flere teams - og team Rahal bliver især fremhævet.
Vi håber naturligvis at et af 1990'ernes største og oversete talent endelig får en chance i en topracer.
Som det var tilfældet da teamet udskiftede Barron med Salles, så er valget af Boesel ligeledes endnu et vigtigt skridt i teamets fortsatte udvikling af deres eget Eagle-chassis. Teamet har været yderst tilfredse med de resultater som både Barron opnåede i de 7 løb han kørte og det samme var ligeledes tilfældet med Salles og de 7 løb han nåede at køre.
AAR teamet er det eneste team i FedEx CART serien, der har en grundpakke bestående af Eagle-chassis, Toyota-motor og Goodyear-dæk og ligesom da Patrick Racing valgte at afprøve Jan Magnussen, så er AAR's udskiftning af Salles med Boesel også udelukkende et spørgsmål om, at få alternativ input om deres grundpakke.
41-årige Boesel vender dermed igen tilbage til CART. Han kørte årets første løb på Homestead oval-banen i Miami hos Team KOOL Green som afløser for Paul Tracy, der af diciplinære årsager var udelukket fra dette løb. For Boesel blev det dog en kort fornøjelse.
Han udgik allerede inden den 1. omgang var kørt da han var indblandet i den ulykke, hvor både Al Unser Jr. og Naoki Hattori kom alvorligt til skade. Unser Jr. brækkede den ene ankel og Hattori det ene ben. Unser Jr. var som følge af den ulykke ude i 2 løb og Hattori i 11 løb.
www.cart.dk
Verdens bedste kører i øjeblikket er den nuværende Formel 1 verdensmester Mika Häkkinen. Som nummer to følger NASCAR stjernen Jeff Gordon og nummer tre på listen yderligere en NASCAR stjerne nemlig Dale Jarret. Noget overraskende, men alligevel ikke, er at Eddie Irvine ligger nummer 4, sammenlignet med Michael Schumacher som ligger nummer 9.
![]() | ||
Plac. | Kører | Klasse |
![]() | ||
1 | Mika Häkkinen | Formel 1 |
2 | Jeff Gordon | NASCAR |
3 | Dale Jarret | NASCAR |
![]() | ||
4 | Eddie Irvine | Formel 1 |
5 | Nick Heidfeldt | F 3000 |
6 | David Coulthard | Formel 1 |
![]() | ||
7 | Jeff Burton | NASCAR |
8 | Juan Pablo Montoya | Champ Car |
9 | Michael Schumacher | Formel 1 |
FLY Team Gordon har opgivet deres Swift-chassis - i hvert fald på oval-banerne.
De har i stedet købt et Eagle-chassis, som de planlægger at bruge i det
næste løb i FedEx CART serien, Target Grand Prix, i Chicago.
Team Gordon har ligesom Patrick Racing haft store problemer med at få tilfredsstillende resultater ud af deres Swift-chassis. Patrick Racing tog allerede i søndagens løb på Mid-Ohio konsekvensen af dette og valgte i stedet deres ikke helt up-to-date Reynard-chassis. Nu har Team Gordon så valgt at se helt bort fra Swift-chassis'et og i stedet koncentrere sig om Dan Gurney's Eagle-chassis. Gordon har især savnet resultater på oval-banerne og eftersom at disse løb jo udgør noget nær halvdelen af en sæson, så er det selvfølgelig vigtigt, at man også her scorer værdifulde PPG Cup point. Indtil videre forventer Team Gordon at bruge Eagle-chassis'et i både Chicago og i sæsonens sidste løb, Marlboro 500, på højhastigheds oval-banen California Speedway i Fontana. www.cart.dk AN ![]() ![]()
|