Mario Theissen "Først må vi arbejde på at gøre omgangstiderne langsommere. Så skal vi arbejde på at der kommer flere overhalinger i Formel-1. Det kommer der ikke automatisk, bare fordi man gøre motoren mindre.
Med tiden kan det være en god ide at gøre motoren mindre kaftfuld, men lad os nu ikke kaste os hovedkuls ud i alle mærkelige tiltag, bare for at skære i omkostningerne. Det kan godt blive dyre i den sidste ende, hvis vi ikke tænker os om."
Selvom der er 7 mdr. til at næste sæson starter, så er Renault allerede langt fremme med modellen til næste år. Dog kun som halvskala model, arbejdet skrider dog godt frem.
Da Mike Gascoyne kom til teamet, omstrukturerede han udviklingsafdelingen. Det skete for at kunne få en længere udviklingsperiode. Der blev lavet to teams til dette formål. Hvordan det virker forklarer Mike Gascoyne her:
"Tim Denshaw brugte 2002 med hårdt arbejde på R23 bilen, som han har udviklet videre på i denne sæson. Sideløbende begyndte Mark Smith arbejdet på R24 i december sidste år. Og når Mark arbejder med R24 næste år, vil Tim begynde sit arbejde på R25."
Det nye chassis som jo skal indeholde bl.a. Renaults nye motorkonstruktion - man går væk fra 111° motoren, er allerede nu ved at blive testet i vindtunnelen. En halvskala model har allerede været testet i adskillige uger der. Den er malet grøn af flere grunde og ikke kun fordi den er ny.
Mike Gascoyne:
"Sjovt nok er modellen malet grøn. Grunden til det er meget enkel. Det gør den ikke hurtigere, men vi undgår forvirring og sammenblanding af dele fra tidligere modeller. Ydermere betyder den mørke farve at skygger ses væsentligt lettere, det gør det nemmere for testteamet at få øje på evt. problemer i vindtunnelen. R23 er allerede nu yderst effektiv set aerodynamisk. Med R24 håber vi på at kan gå et skridt videre. De data vi har på nuværende tidspunkt ser meget opmuntrende ud, og så har vi endda stadigvæk 6 mdr. at udvikle videre i. Vi arbejder på livet løs."
Det færdige resultat bliver nok ikke grønt, Renault har som regel godt styr på det de laver. Kan de udvikle en motor der er på niveau med konkurrenterne som er foran dem i pointsstillingen, kan Renault godt gå hen og blive en seriøs udfordrer næste år.