Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
19.8.2003
 Vil regeringen kautionere for Silverstone?
 
18.8.2003
 BMW ikke imod mindre motor i Formel-1
 Renault testede dæk i Tyskland
 

Hop til top19.8.2003

Vil regeringen kautionere for Silverstone?

Der har i den sidste stykke tid være rygter om at den britiske regering vil pumpe millioner af dollars ind i Silverstone for at sikre at der også vil være et Britiske Grand Prix i fremtiden.

Det at den engelske regering vil til at støtte Silverstone, kan godt gå hen og blive en varm kartoffel for statsminister Tony Blair, da en vis herre ved navn Bernie Ecclestone for 5 år siden støttede statsministerens valgkamp. Da det kom frem at Bernie Ecclestone havde støttet Tony Blair i hans valgkamp med 1,50 million dollars, vakte det stor postyr, og Tony Blair blev tvunget til at aflevere pengene tilbage til Bernie Ecclestone. Det at Tony Blair nu vil hjælpe Bernie Ecclestone, kan godt blive Tony Blair endelige fald fra trone i England, da han allerede er ude i et politisk stormvejr pga. Irak krigen.

I de nyeste prognoser, mener kun 34% af den engelske befolkning, at Tony Blair har fingeren på pulsen. 66% mener at han bruger for meget tid på at bekymre sig om folkets syn på hans person, og kun 39% finder ham troværdig.

BKP  


 

Hop til top18.8.2003

BMW ikke imod mindre motor i Formel-1

I 2004 vil det kun blive tilladt at anvende én motor pr. Grand Prix weekend idet FIA har planer om at skære omkostningerne ned for de små teamts.
Øvrige forslag er blevet pålagt teamsne for at forbedrer sikkerheden og nedsætte omkostningerne i Formel-1. Mens motorerne skal være genbruglige en gang i fremtiden, så overvejer man også om man skal nedsætte motor volumen fra 3000 ccm til 2500 ccm.
Imidlertid har BMW sagt at nu skal FIA tage det lidt med ro, da det vil øge omkostningerne for de små teams, hvis de skal til at udvikle en helt ny og mindre motor. Den nye motor skal passe til en nyt chassis, og det vil blive meget dyrt for alle teams.

Mario Theissen "Først må vi arbejde på at gøre omgangstiderne langsommere. Så skal vi arbejde på at der kommer flere overhalinger i Formel-1. Det kommer der ikke automatisk, bare fordi man gøre motoren mindre.
Med tiden kan det være en god ide at gøre motoren mindre kaftfuld, men lad os nu ikke kaste os hovedkuls ud i alle mærkelige tiltag, bare for at skære i omkostningerne. Det kan godt blive dyre i den sidste ende, hvis vi ikke tænker os om."

BKP  


Hop til top
Renault testede dæk i Tyskland

Renaults chef Pat Symonds har afsløret hans hold har testet nye dæk compounds inden det Ungarske Grand Prix.
Testen foregik under det Tyske Grand Prix for 14 dage siden, da man under de 2 timers frie trænnig brugte tiden på at teste nye dæk.
BKP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk