Ligesom resten af DTM-feltet testede vi i sidste uge to dage på Norburgring, fortæller Kris Nissen. - Vi afprøvede blandt andet en ny bagaksel, der forbedrede bilen markant - nu nærmer vi os Opels og Mercedes' omgangstider, fortsætter Kris.
Det private Abt-team, der indsætter tre Audi TT-R'er til Kris Nissen, Laurent Aiello og Christian Abt, fik først meget sent grønt lys til DTM-programmet, og har derfor indtil nu haft svært ved at følge med de gennemtestede fabriksbiler fra Opel og Mercedes.
Stillingen i DTM:
![]() | |||
Plac. | Kører | Team | Point |
![]() | |||
1 | Bernd Schneider | Mercedes | 82 |
2 | Manuel Reuter | Opel | 79 |
3 | Joachim Winkelhock | Opel | 67 |
![]() | |||
- | Kris Nissen | Audi | 0 |
![]() |
TV fra DTM på Sachsenring 6. august:
15.05 - 17.00 - ARD: DTM (andet løb live).
Kollisionen mellem canadiske Tracy og skotske Franchitti skete på omgang nr. 75 af de i alt 225, da de begge var involverede i en kamp om 11. pladsen med den senere vinder af løbet, brasilianske Cristiano da Matta. Tracy forsøgte at overhale indenom, da han blev ramt af hans team-kammerat, der havde nok at gøre med at kæmpe med brasilianeren.
Første gang de to KOOL Green team-kammerater "mødte" hinanden på banen, var i 1998 i Houston. Her var det igen Tracy, der forsøgte en overhaling hvorved fronten på hans Reynard-Honda Champ Car blev så beskadiget, at han ikke kunne fortsætte. Franchitti kunne derimod, og vandt løbet.
Sidste år var den gal igen i løbet i Madison. Her var det igen Tracy, der måtte udgå, og endnu engang var det Franchitti, der kunne fortsætte og endte med at blive nr. 3.
For team-chef Barry Green, er det selvfølgelig aldrig rart endnu engang at se hans to kørere udgå af løbet p.g.a. en kollision, de selv er skyld i. Han fastslår dog, at kampen om PPG Cup'en (mesterskabet) stadig er vidt åben, men den slags episoder gør det bestemt ikke nemmere. Tracy ligger nu på en 5. plads i mesterskabet og Franchitti nr. 11. De er henholdsvis 40 og 62 point efter den førende, Michael Andretti.