Det kom frem i dag da Premier1 Grand Prix - der bedyrer at de ikke forsøger at gå efter Bernie Ecclestones Formel 1 - udsendte en pressemeddelelse hvori aftalen bekræftes. Hvem der skal køre raceren vides endnu ikke, men det bliver under alle omstændigheder en portugisisk kører. "Det er et stort skridt i vores sportslige aktiviteter," siger Manuel Vilarinho der er præsident i klubben. Nu kan klubbens fans så også følge deres mand i motorsport. "Denne nye racerserie forbinder to af de største tilskuermasser i verden og giver klubben, vores fans og kommercielle partner, en chance for at komme ind på en ny og oplivende sportsarena," fortsætter Vilarinho.
Serien kommer til at bestå af 24 racere der hver generer 750 hestekræfter, og lægger sig dermed tæt op ad Formel 1. Det første løb bliver kørt næste sommer, med sæsonstart i Italien. Andre klubber fra Italien, Spanien, Tyskland og England ventes at følge med. Ingen danske klubber kan ret beset gøre sig nogen forhåbninger om at deltage i fodbold-racer serien.
David Coulthard havde en kraftig afkørsel ved slutningen af dagens første frie træning. De materielle skader var ret store. Efter dagens runder af træninger, har David Coulthard besluttet at klage over kerberne, som han mener har skylden. Han har i en pause været ude og kigge nærmere på kerberne. Og har besluttet at klage over dem.
Han er dog ikke ene om at se med kritiske øjne på kerbkanterne. Ferrari har også været ude at kikke på kerberne. Så vidt vides har Ferrari dog ikke klaget over kerberne.
David Coulthard:
"Kerberne er ens på både inder- og yderside. De er for kompakte. Ferrari har også været ude og kigge sammen med officials. De havde dog ikke de samme beskadigelser som vi har. Så jeg tror på at de vil ændre kerberne inden søndagens race."
Han får støtte af teamchefen, Ron Dennis:
"Det er en meget aggressiv kerb, hvis bilen rammer i den rigtige vinkel vil den blive kraftigt beskadiget. Jeg kan forstå at der vil blive lavet ændringer på dem inden i morgen formiddag (lørdag), men skaden er allerede sket for David. Ændringer på banen bliver vi normalt underrettet om skriftligt inden starten på alle løb, og hvis det er noteret her ville vi have set det."
Bagenden af David Coulthards bil blev ødelagt ved ulykken. Berøringen med kerben var hård nok til at flå det meste af diffuseren under bilen af. Vi får se ved de frie træninger i morgen, om der er ændret ved kerberne.