Tiderne fra dagens test på Mugello var:
Michael Schumacher 1.28.379, 65 omgange
Eddie Irvine 1.28.648, 59 omgange
Efter testen udtalte Jean Todt: "Det var skønt at have samlet hele holdet med Eddie og Mika da Michael ankom. Jeg havde forventet at Michael kun ville være i stand til at køre 4-5 omgange, men da dagen var omme havde han fuldført en fuld dags program. De to kørere arbejdede på forskellige opgaver. Mens Eddie forberedte sig til det Belgiske Grand Prix brugte Michael dagen på at blive fortrolig med bilen i race trim. Jeg havde troet Michael kunne være tilbage på Monza. Nu må vi se, hvordan han har det efter testen og en lægelig undersøgelse. I morgen på Fiorano, fuldfører Mika Salo vores shake down inden Belgiens Grand Prix".
Michael Schumacher havde følgende kommentarer: "Først og fremmest vil jeg takke alle Ferraris fans. Jeg var meget glad for modtagelse jeg fik i dag, Det var skønt at være sammen med teamet og se mine venner igen. Jeg følte det ligesom at komme at tilbage efter en lang ferie. Næsten med det samme følte jeg mig komfortabel med bilen, selvom det tog lidt tid at vende mig til bilens balance. Jeg kørte godt tres omgange uden nogen form for problemer. På banens ujævnheder gjorde det lidt ondt i mit venstre ben, men det havde ingen indflydelse på min kørsel. I løbet af de næste få dage vil jeg vurdere, hvordan jeg har det, og efter at lægerne har undersøgt benet igen, vil jeg sammen med teamet beslutte om jeg vender tilbage på Monza - eller før!"
Målet er at have de nye formel 1 garager, Pagoda kontrol tårn, medie center og andre nye fasciliteter på plads inden næste år Indianapolis 500 den 28. maj. Alle de nye fasciliteter bliver konstrueret til det første Formel 1 Grand Prix på Indianapolis i USA den 24. september år 2000.
Arbejdet begyndte i et hæsblæsende tempo umiddelbart efter Dale Jarret vandt sit andet Nascar Winston Cup race. Meget af arbejdet bliver ledet af Bovis Construction, som tidligere har stået for de Olympiske Lege i Atlanta.
Martin Lyck
Rygter indikerer at Heidfeld har besøgt Prost Grand Prix efter sidste uges Grand Prix i Ungarn, for at få lavet et sæde til dagens test. Rygter vil vide at Heidfeld har underskrevet en erklæring om at køre næste sæson.
Hvis en aftale skulle komme i hus, vil det være med McLaren og Mercedes velsignelse. Det britiske team har en langtids kontrakt med Heidfeld, og en aftale med Prost vil være et lån til teamet, og McLaren har dermed førsteret på den unge kører.
Martin Lyck
Hans planlagte comeback er ved Italien's grandprix på Monza, september, men chancen for at Schumacher er klar til Spa i belgien er ikke små.
Han skal dog stadig kunne mere end blot at side i ferrarien og træde på sømmet. Han skal kunne bestå en FIA-test inden løbet, der lyder på, at Schumacher skal kunne komme fra positionen hvor han sidder i bilen fastspændt, og ud af bilen på 5 sekunder.
Men det er 99% sikkert at Schumacher kommer til at køre på Monza, udtaler Claudio Berro, Ferrari's pressechef. Schumacher skal på Mugello banen, teste sammen med Salo og Irvine, som jo træner til det Belgiske grand prix.
Sidst nævnte Irvine, bærer stadig nag fra Ungarn's grand prix. Det drejer sig om episoden hvor Irvine laver en decideret kørefejl, hvor den hårdt pressende Coulthard så slipper forbi.
Han udtaler selv:" Coulthard har intet mesterskab at kører for. Det løb er 'kørt' for ham og med det store antal gange han er noteret for at ramme folk, var jeg lidt bange for at blive den næste det skulle gå ud over. Glem ikke at han kørte ind i mig i Canada og næsten ødelagde et ellers godt løb for mig. Jeg var bange for at jeg istedet for 6 point's, måske ville blive kørt af banen og dermed få 0. Men jeg tror at det var bedst at jeg gled af og fik de 4 SIKRE point's," slutter han.
Schumacher fortsætter med at teste i eftermiddag sammen med såvel Irvine som Salo. Med de imponerende tider, er sandsynligheden for at Michael Schumacher er tilbage allerede i næste weekend mildt sagt øget en del.
Men det har vist sig at være meget problematisk at få placeret Alesi i det ledige sæde som Jarno Trulli efterlader sig når han, sådan som det er ventet, bliver udnævnt til overtage Damon Hills plads hos Jordan. Problemet er Prosts tobakssponsor Gauloises - eller rettere SEITA der er selskabet der markedsfører det nævnte mærke. I ledelsen er man interesseret i at anlægge en mere ung stil og derfor ser de hellere at Stephane Sarrazin overtager. Derudover vil de også gerne beholde Olivier Panis - men det kan da ikke være for hans appel en yngre målgruppe... På det punkt er der ikke den store aldersforskel på Alesi og Panis!
Dertil skal man lægge at Alesi stadig er en af de bedst betalte kørere i feltet og det er måske mere der skoen trykker! Dertil skal man også tage i betragtning at den kommende sæson med stor sikkerhed bliver den sidste sæson med samarbejdet mellem Prost og Peugeot. Mercedes er stadig i kulissen og for at få de aflagte motorer skal Nick Heidfeld nok også placeres i teamet. Andre emner der stadig sættes i forbindelse med teamet: Mika Salo og en af deres tidligere kørere, Pedro Diniz.
Peugeot har lovet at lancere en ny letvægtsudgave af deres V10 motor, men i lyset af Prosts dårlige resultater har mange anset det for nærliggende, at Peugeot ville trække sig helt ud af formel-1 for at koncentrere kræfterne om World Rally sporten.
Prost mangler endnu at sammensætte team’ets kørere for 2000. I den forbindelse var der under det Ungarnske Grand Prix hårdnakkede rygter om Nick Heidfeld, men det havde sammenhæng med muligheden for brugen af Mercedes motorer. Mere sandsynligt er det at Olivier Panis viger pladsen til fordel for Jean Alesi, mens Stephane Sarrazin måske erstatter Jarno Trulli, som menes at være på vej til Jordan.
Nogle mener dog at Prost vil få leveret Mercedes kunde-motorer i sæson 2001, så måske finder Nick Heidfeld alligevel vej til Prost i 2000.