Dermed bliver der ingen problemer for afholdelsen af det malaysiske Grand Prix. Formel 1 bliver indenfor de nærmeste år underlagt begrænsninger når EUs generelle forbud mod tobaksreklamer også kommer til at omfatte Formel 1-løbene i EU-lande.
I Malaysia kommer forbudet til at træde i kraft fra 1. januar 2003, men det diskuteres stadig hvordan man kringler reglerne når det gælder reklamer i forbindelse med fodbold og ikke mindst Formel 1. Malaysia har tidligere haft et forbud mod tobaksreklamer, men det har ikke været omfattet at sportsarrangementer, som de store tobaksfirmaer har udnyttet. Det hul lukkes nu.
Det forventes at Formel 1 bliver undtaget - spørgsmålet er så om det bliver for en tidsbestemt periode. Bevæggrunden for at køre race i Malaysia har jo også været at slippe væk fra de restriktive forbud mod tobaksreklamer i flere europæiske lande, men nu kan det også ramme lande udenfor Europa.
Op mod weekendens Grand Prix, og inden teamet ikke besluttede at vende hjem igen, var Pollock 80% sikker på at have en, for begge parter, tilfredsstillende løsning på plads, men det at Arrows teamet ikke stillede op på Hungaroring, kunne bringe denne aftale i fare og gøre de sidste forhandlinger med fremtidige sponsorere og samarbejdspartnere vanskeligere.
Der er endnu ikke fra FIA's side kommet noget frem om hvorledes de forholder sig til Arrows teamets udeblivelse fra Ungarns Grand Prix, men rygter taler om at teamet kan blive udelukket fra Formel 1 sporten i fremtiden.
Og i så tilfælde vil Polock stå med et værdiløst team, lige son de investorere der købte det konkursramte Prost Grand Prix der nuværende Dart Grand Prix, der hvis de igen vil med i Formel 1 skal betale et "gebyr" på ikke minder end 48 mill. dollars til FIA for at komme med igen.
Arrows teamches og ejer, Tom Walkinshaw oplyser at han i øjeblikket har tre mulige købere til teamet, og at en af dem er Craig Pollock, men der er ikke sluppet noget ud om hvem de to andre mulige købere er.
Men nu oplyser Pollock at der igen er gang i forhandlingerne om overtagelse af Arrows teamet samt at han føler sig sikker på at aftalen snart underskrives, og at en aftale med Cosworth (Ford) om levering af motorere er forhåndsgodkendt.
Hvem der evt. skal køre for Pollock's Arrows team er endnu ikke besluttet, men Olivier Panis nævnes som et varmt emne til den ene racer.
Grunden til Honda's beslutning er at de allerede tidligere på året er gået ind i et yderligere samarbejde med BAR teamet, som nu vil tage alle deres resourser i fremtiden.
Honda's nye samarbejdsaftale med BAR teamet strækker sig foreløbig for yderligere tre sæsoner.
Men Jordan teamet står ikke uden motor til næste sæson, teamchef Eddie Jordan oplyser at der allerede er indgået aftale med Cosworth engines (Ford).
Der er tale om en samarbejdsaftale mellem Jordan og Ford, og der er således ikke tale om at Jordan teamet skal betale for motorene, derimod kommer der Ford reklamer på Jordan racerne næste sæson.
Jordan teamet har tidligere kørt med Cosworth motorere, det var i 1991.
Som en udløber af brudet mellem Jordan og Honda, så ser Takuma Sato's fremtid i Jordan teamet nu meget spinkel ud, han blev kun ansat for at "please" Honda og for på den måde at sikre teamet deres motorere.
Dette sammenholdt med Sato's ikke alt for overbevisende kørsel denne sæson, menes at være grunden til at chancen for at han bliver i teamet er temmelig spinkel.
Igen her i morning warmup kører alle racerne med samme setup - race setup - så her får vi for første gang en antydning af styrkeforholdet til eftermiddagens løb på Hungaroring.
Dette er dog altid en sandhed med modifikationer, da der altid er nogle teams der benytter morning warmup til at lav lidt pr for dem selv, og derfor kører ud på banen med meget lette racere blot for at sætte en kanon tid, ligesom der kan være nogle der "sandbag'er" d.v.s. at de ikke kører helt ud til grænserne med deres racere for ikke at afslører deres rette potentiale.
Morning warmup strækker sig over 30 minutter, og kørerne må køre alle de omgange som de har tid/lyst/behov for i dette tidsrum, og for de kørere som har reserve racere til rådighed, så må de også kører i dem her i warmup'en.
Banetemperaturen på Hungaroring til starten på morning warmup er 25 C, og solen skinner ned over banen og en frisk brise lufter ud i den "gryde" som banen ligger i.
Morning warmup: