"Jeg ser efter de to bedste kørere der er ledige, og hvis jeg skal til Europa for at finde dem, så tager jeg til Europa," siger Ganassi der har rødder i Italien. Et af de talenter som han har i kikkerten er Bruno Junqueira der er på vej til at tage det internationale F3000-mesterskab. Luciano Burti er også et emne hos et af de mest succesrige ChampCar-teams i sen 90'erne.

Herta var den første til at sætte dæk på den tyske ChampCar-bane
Og det må virkelig siges, at være meget imponerende eftersom at der jo p.t. ikke er nogen tyske kørere i CART. Tidligere har både Christian Danner og Arnd Meier kørte i den jævnbyrdige og ikke mindst publikumsvenlige motorsports serie. Der er dog rygter fremme om, at tyske ZakSpeed har planer om at etablere et team næste år, og Nick Heidfeld og/eller Jorg Müller er blevet nævnt i den forbindelse.
Selvom Mercedes-bossen, Nobert Haug, på forhånd havde sagt, at der ikke ville blive vist interesse for weekendens åbning, så blev det altså lige omvendt. Den nye 2-mil oval-bane fik dermed den bedst tænkelige reklame, og det skal blive meget spændende at se, hvor populært det rent faktisk bliver til selve løbet i september næste år.
Herta, der kørte i en Reynard-Honda fra Walker Racing teamet, var selv meget overrasket over den store interesse. Han belønnede da også de mange tilskuere med at køre et par ekstra omgange, og afslutte det hele med et par 'doughnuts'.
Men da starten gik, kunne Nicolas’ racer kunne trille med 20 km/t rundt på banen. Alle kørte fra ham, og det betød at Nicolas nu måtte begynde at arbejde sig op fra en sidsteplads. Men det er blot en udfordring for Nicolas, og selvom han godt kunne vinke farvel til en plads i top 3, kæmpede han til det ternede flag.
Formel 3 er som Formel 1. Alle er mod alle, og når Nicolas kom susende, så spærrede de da bare for ham. ”Det var rigtigt irriterende!” siger Nicolas til Formel-1.dk ”jeg kunne nemt have været i top 3, hvis ikke de spærrede. Men sådan er Formel 3”.
Et godt eksempel er, da Nicolas skulle overhale nr. 12 og 13. Først spærrede de for ham, og da Nicolas endelig fik plads til at kunne komme forbi, gjorde de sig brede, så Nicolas røg ud i sandet. Selv ikke det fik Nicolas til at give op. Han kæmpede videre, og da han endelig kom forbi, gik der da heller ikke mange sekunder før 12 og 13 blot var små prikker i Nicolas’ bakspejl.
Det hele endte med en 10. plads til Nicolas, så nu ser Nicolas frem til næste løb, hvor han forhåbentlig kan koncentrere sig om at ligge i front i stedet for at overhale et helt felt…
Resultatet af F3-løbet på Silverstone
| Nr. | Kører | Afstand | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1. | Takuma Sato | 30:59,030 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Antonio Pizzonia | + 1,6 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | Gianmaria Bruni | + 15,0 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4. | Tomas Scheckter | + 15,7 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5. | Narain Karthikeyan | + 22,1 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6. | Ben Collins | + 23,1 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7. | MEL Toshihiro Kaneishi blev den første japaner til at vinde et Formel 3-løb i Tyskland. Det skete
i weekendens løb på Nürburgring. Den 21-årige vandt foran tyskernes favorit til titlen, Andre
Lotterer. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nr. | Kører | Nat. | Total tid | ||||||||||
| 1. | Toshihiro Kaneishi | Japan | 29:16,963 | ||||||||||
| 2. | Andre Lotterer | Tyskland | 29:19,757 | ||||||||||
| 3. | Tom van Bavel | Belgien | 29:20,142 | ||||||||||
| 4. | Enrico Toccacelo | Italien | 29:21,174 | ||||||||||
| 5. | Patrick Friesacher | Østrig | 29:25,783 | ||||||||||
| 6. | Björn Wirdheim | Sverige | 29:27,837 | ||||||||||
| 7. | Pierre Kaffer | Tyskland | 29:28,433 | ||||||||||
| 8. | Martin Tomczyk | Tyskland | 29:29,042 | ||||||||||
| 9. BB CART - Tracy vandt på Road AmericaCanadiske Paul Tracy vandt Motorola 220 på Road America efter et løb, hvor han fra en startplacering som nr. 7, allerede på den første omgang faldt ned som 23 p.g.a. midlertidige tekniske problemer. Derfra kunne han så se frem til en meget lang arbejdsdag.Heldigvis (i hvert fald for Tracy) var det sådan, at gearkasse problemer hørte til dagens orden på Road America. De fleste af Tracy's konkurrenter udgik nemlig af løbet en efter en. Der var virkelig tale om mandefald. Ud af de 25 startende, var det kun de 10, der formåede at gennemføre.
Selvom dette selvfølgelig hjalp Tracy, så kørte han alligevel et fremragende løb, takket være gode pit-stop's, strategi, og ikke mindst aggressiv, men stabil kørsel. Det er simpelthen et krav, når man mister en halv omgang i forhold til alle de andre - og især, når der er tale om Road America, der har en omgangslængde på ca. 6,5 km. Det er ikke første gang, at Tracy vinder et løb i denne sæson, hvor han er avanceret op igennem feltet. Det samme var også tilfældet i Long Beach. Han startede fra en 17. plads, og på den snævre, og ikke særlig overhalingsvenlige bybane, formåede han alligevel at vinde dette løb. Mexicanske Adrian Fernandez blev nr. 2 efter et forholdsvis problemløst løb. Han måtte dog til sidst kæmpe en hård kamp for at komme foran spanske Oriol Servia, der til trods for, at han var en hel omgang bagud, ikke var særlig venlig stillet over for den mexicanske kører. Det lykkedes dog til sidst, men da det for sent for Fernandez, at gøre noget ved Tracy's forspring.
Og minsandten om svenske Kenny Brack ikke endnu engang var en del af Top-5. Trods små-problemer til sidst i løbet, så formåede han at slutte på en flot 3. plads. Brasilianske Roberto Moreno slap heller ikke for problemer, men selvom han manglede 3. gear, så kørte han et fantastisk løb, og sluttede på en 4. plads. Jimmy Vasser afsluttede Top-5 placeringerne, og dermed gjorde han den bedst tænkelige reklame for sig selv. Han fortsætter jo ikke hos Ganassi Racing næste år, og med denne top-placering, så har han yderligere et trumfkort på hånden. Det var, som førnævnt, et løb, hvor tekniske problemer hørte til dagens orden. Mark Blundell, Dario Franchitti, Cristiano da Matta, Alexandre Tagliani, Christian Fittipaldi, Juan Pablo Montoya, Mauricio Gugelmin, Michael Andretti, og Gil de Ferran, var bl.a. med i den stak, der måtte udgå p.g.a. diverse problemer. Denne sæsons 'Super-Sub', Memo Gidley, var en positiv oplevelse på Road America. Han startede ellers fra en ikke særlig opmuntrende 18. plads, men igen viste han fornem kørsel, og sluttede som nr. 6. De øvrige i Top-10 blev: Max Papis, Tony Kanaan, Helio Castroneves og Oriol Servia. Det næste løb i FedEx CART serien er Molson Indy i Vancouver, Canada, der køres d. 3. september. Resultatet fra Road America
| |||||||||||||