"Jeg ser efter de to bedste kørere der er ledige, og hvis jeg skal til Europa for at finde dem, så tager jeg til Europa," siger Ganassi der har rødder i Italien. Et af de talenter som han har i kikkerten er Bruno Junqueira der er på vej til at tage det internationale F3000-mesterskab. Luciano Burti er også et emne hos et af de mest succesrige ChampCar-teams i sen 90'erne.
Herta var den første til at sætte dæk på den tyske ChampCar-bane
Og det må virkelig siges, at være meget imponerende eftersom at der jo p.t. ikke er nogen tyske kørere i CART. Tidligere har både Christian Danner og Arnd Meier kørte i den jævnbyrdige og ikke mindst publikumsvenlige motorsports serie. Der er dog rygter fremme om, at tyske ZakSpeed har planer om at etablere et team næste år, og Nick Heidfeld og/eller Jorg Müller er blevet nævnt i den forbindelse.
Selvom Mercedes-bossen, Nobert Haug, på forhånd havde sagt, at der ikke ville blive vist interesse for weekendens åbning, så blev det altså lige omvendt. Den nye 2-mil oval-bane fik dermed den bedst tænkelige reklame, og det skal blive meget spændende at se, hvor populært det rent faktisk bliver til selve løbet i september næste år.
Herta, der kørte i en Reynard-Honda fra Walker Racing teamet, var selv meget overrasket over den store interesse. Han belønnede da også de mange tilskuere med at køre et par ekstra omgange, og afslutte det hele med et par 'doughnuts'.
Men da starten gik, kunne Nicolas’ racer kunne trille med 20 km/t rundt på banen. Alle kørte fra ham, og det betød at Nicolas nu måtte begynde at arbejde sig op fra en sidsteplads. Men det er blot en udfordring for Nicolas, og selvom han godt kunne vinke farvel til en plads i top 3, kæmpede han til det ternede flag.
Formel 3 er som Formel 1. Alle er mod alle, og når Nicolas kom susende, så spærrede de da bare for ham. ”Det var rigtigt irriterende!” siger Nicolas til Formel-1.dk ”jeg kunne nemt have været i top 3, hvis ikke de spærrede. Men sådan er Formel 3”.
Et godt eksempel er, da Nicolas skulle overhale nr. 12 og 13. Først spærrede de for ham, og da Nicolas endelig fik plads til at kunne komme forbi, gjorde de sig brede, så Nicolas røg ud i sandet. Selv ikke det fik Nicolas til at give op. Han kæmpede videre, og da han endelig kom forbi, gik der da heller ikke mange sekunder før 12 og 13 blot var små prikker i Nicolas’ bakspejl.
Det hele endte med en 10. plads til Nicolas, så nu ser Nicolas frem til næste løb, hvor han forhåbentlig kan koncentrere sig om at ligge i front i stedet for at overhale et helt felt…
Resultatet af F3-løbet på Silverstone
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nr. | Kører | Afstand | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Takuma Sato | 30:59,030 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Antonio Pizzonia | + 1,6 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Gianmaria Bruni | + 15,0 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Tomas Scheckter | + 15,7 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Narain Karthikeyan | + 22,1 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Ben Collins | + 23,1 sek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | MEL Toshihiro Kaneishi blev den første japaner til at vinde et Formel 3-løb i Tyskland. Det skete
i weekendens løb på Nürburgring. Den 21-årige vandt foran tyskernes favorit til titlen, Andre
Lotterer. Giorgio Pantano fører fortsat mesterskabet, men havde et off-løb hvor han blot blev nummer 10. Han fører nu med blot 1 point til Lotterer. Resultatet af 12. afdeling af det tyske F3
|