Udover at nævne at der er tale om ændret design rundt om frontvingen, så vil Toyota folkene ikke ud med detaljer om hvad det er helt specifikt de har lavet, så det får man først at se når racerne kører ud til de fri træninger på fredag.
Pascal Vasselon fra Toyota teamet, med titlen "senior general chassis manager", er også meget spændt på hvordan banens asfalt har udviklet sig siden sidste år. Her tænker han specielt på hvor hård asfalten vil være ved dækkene, da man forventer at at hastighederne bliver højere end sidste år, hvor der allerede var problemer med at få dækkene til at holde.
Datoerne på de tre først Grand Prix løb i 2007 skulle ifølge en skrivelse fra FOM være følgende:
18. marts - Australiens Grand Prix
8. april - Malaysias Grand Prix
15. april - Bahrains grand Prix
Det der her giver anledning til undren fra teamenes side, er specielt de tre uger mellem Australiens og Malaysias Grand Prix. Det er næsten for kort tid til at rykke hele menageriet tilbage til Europa, og så ud til Malaysia igen, men samtidig er det også for lang tid for teamene at være væk 'hjemmefra' i tre uger.