Frentzen har skrevet en et-årig kontrakt med Sauber Petronas teamet, og udtaler i den forbindelse:
"Mit forhold til Peter Sauber har altid været noget helt specielt. Det var ham der i sin tid gav mig chancen i Formel 1 og dermed skabte grobund for min karrierer. Sauber teamet performance i gennem de sidste sæsoner har imponeret mig, og jeg er sikker på at vi kan opnå resultater sammen."
Også Peter Sauber er tilfreds med at Frentzen nu igen skal køre for teamet:
" Frentzens kørsel i år har virkelig imponeret os. Han er ikke kun en af de hurtigste kørere i Formel 1, han ved også hvordan han skal hjælpe et team fremad og han har vist at han stadig er top motiveret."
Samtidig med at Sauber teamet offentliggjorde samarbejdet med Frentzen, så oplyste de også at de har forlænget Nick Heidfelds kontrakt med teamet med yderligere et år.
Det efterlader teamets nye kører i år, Felipe Massa, uden fast plads i teamet næste år, men han er blevet tilbudt pladsen som test- og reservekører i Sauber teamet i 2003 sæsonen.
Men selv er Panis endnu fortrøstningsfuld og udtaler:
"Alle ved at en erfaren kører som mig kan leverer varen, når bare materiellet er i orden. Der er mange nye unge kørere der også er meget gode - men de laver for mange fejl fordi de stadig er "under oplæring" - og han fortsætter - "Jeg satser på en to årig kontrakt, det vil passe mig, og man behøver en to årig kontrakt for at kunne yde den rette præstation i et nyt team."
Sandsynligheden for at Panis bliver hos BAR teamet er næste lig nul, da der allerede er skrevet kontrakter med både Jacques Villeneuve og Jenson Button for 2003.
Så de mest sandsynlige teams er Sauber, Jaguar eller Arrows hvis de ellers overlever.
Og specielt det med at han vil "sælge" sin erfaring peger på Jaguar teamet, hvor det ellers forlyder at der allerede er skrevet kontrakt med Mark Webber som afløser for Eddie Irvine, og at det kun er et spørgsmål om tid før også Pedro de la Rosa underskriver en forlængelse med teamet.
Teamet testede det nye forhjulsophæng i forbindelse med deres shakedown på Silverstone i torsdags, og her fandt man at det var raceklar.
Ud fra de erfaringer man høster på Spa, så vil teamet yderligere teste videre med det nye ophæng i ugen efter det Belgiske Grand Prix, det bliver på Monza banen i Italien.