Lotus Renault GP var blandt de teams som har udviklet et nyt udstødningssystem til denne sæson. Det fremadrettede system var måske ikke helt godt nok, og man har derfor udviklet et mere konventionelt system.
Det nye system har teamet testet ved et par lejligheder, senest ved den frie træning i forbindelse med det Tyske Grand Prix, hvor Nick Heidfeld foretog testen.
Teamets ledelse har nu besluttet at det er bedre at videreudvikle det hidtil anvendte udstødningssystem fremfor at anvende det nye bagudrettede system. En af årsagerne til at man forsat vil anvende det kendte system, er blandt andet at flere af de aerodynamiske udviklinger som kommer i anvendelse senere på sæsonen, er udviklet til det fremadrettede system.
Pirelli har offentliggjort hvilke dæktyper som firmaet har valgt til de kommende 3 Grand Prixer startende med det Belgiske Grand Prix i den sidste weekend i august.
Her bliver det kombinationen soft og medium, som også er valget til det efterfølgende Italienske Grand Prix, som også er årets sidste i Europa. I Singapores Grand Prix bliver valget - ligesom i det Ungarske Grand Prix - kombinationen supersoft - soft.
Sæsonens foreløbige dækvalg:
![]() | ||||
GP | PZero Red | PZero Yellow | PZero White | PZero Silver |
![]() | ||||
Australien | Soft | Hard | ||
Malaysia | Soft | Hard | ||
Kina | Soft | Hard | ||
![]() | ||||
Tyrkiet | Soft | Hard | ||
Spanien | Soft | Hard | ||
Monaco | Supersoft | Soft | ||
![]() | ||||
Canada | Supersoft | Soft | ||
Europa | Soft | Medium | ||
Britiske | Soft | Hard | ||
![]() | ||||
Tyskland | Soft | Medium | ||
Ungarn | Super Soft | Soft | ||
Belgien | Soft | Medium | ||
![]() | ||||
Italien | Soft | Medium | ||
Singapore | Super Soft | Soft | ||
![]() |