Med Jarno Trulli har teamet sikret sig en af de unge og talentfulde kørere i feltet. Trulli kom efter en succesfuld tid i gokart og Formel 3 ind i motorsportens superliga da Minardi gav ham chancen, hvor han blev placeret af Benetton-teamet der indtil for nylig har haft en længere kontrakt med den 25 årige italiener der altså skifter fra Prost til Jordan. "Vi er glade for at annoncere at Jarno vil køre for Jordan. Jeg tror at Jarno har et stort potentiale og vil finde det rette miljø i vores team til at udvikle hans klare talent på en måde som Heinz-Harald har gjort det i år," siger Eddie Jordan og fortsætter: "Jeg ser i Jarno en af de mest spændende unge kørere der har været og jeg er ret sikker på at han vil gøre Jordan til et vinderteam."
Eddie Jordan har blandt andet nævnt hans præstation i Østrig i 1997 hvor han med lidt held kunne have vundet løbet - men måtte udgå. Det var allerede i hans debutsæson at han førte et Formel 1-løb da han var substitut for den skadede Olivier Panis. Derudover har Eddie Jordan især fra Damon Hill hørt om hvordan den unge italiener har kørt sin racer til yderste - på trods af at Trulli ikke kørte en af feltets bedste racere.
"Jeg ser virkelig frem til den kommende sæson. Det bliver hårdt arbejde, men jeg ser frem til at køre sammen med Heinz-Harald som ikke kun er en talentfuld og hurtig kører men også er en flink person," siger Trulli selv om skiftet til Jordan. Det ventes at Trullis efterfølger hos Prost bliver tyskeren Nick Heidfeld.
Jarno Trulli ventes at teste sin nye 'arbejdsplads' under vinterens testsessions i december 99. Aftalen med Jordan gælder i to år.
Teknisk direktør for holdet, Ross Brawn kommenterede disse rygter med at sige: "Hvad mig angår, er der ikke noget pres på Jean for at ham ham til at stoppe. Hvis der er, kommer det absolut ikke fra mig. Ferrari ville være meget værre stillet uden Jean. Han er en vigtig nøgleperson, og jeg er sikker på at hvis han ikke var hos os, ville vi ikke opnå det vi gør."
På sin side har Jean Todt også benægtet, at han skulle have nogen som helst intentioner om at forlade team'et med udgangen af 1999-sæsonen.
Man kan så, alt efter temperament, undre sig over hvordan eller hvorfor disse rygter kommer i omløb.
Man forventede at banen i Zhuhai skulle have været optaget i år, men anlægget kunne ikke leve op til FIA's standarder. Selv på nuværende tidspunkt er man endnu ikke klar og det er især i pitten der mangler forbedringer.
Banen som blev bygget i 1972, har afholdt en række spændende Grand Prix’er.
I 1985, i silende regnvejr, vandt Ayrton Senna sin første sejr, i et vejr der så kørere som Patrese, Berger, Rosberg og Prost spinde af.
I 1991 førte de to Williams vogne med Mansell og Patrese. Men da Mansell skulle i pit, fik man ikke spændt hans ene baghjul ordentligt fast, og på vej ud af pitten tabte han det.
To år senere, i 1993, vandt Michael Schumacher sin anden sejer. Samme løb som Alain Prost sikrede sig VM titlen. Løbet huskes nok mest for det spektakulære uheld Gerhard Berger havde på vej ud af pitten. Han gav for meget speeder ud af pitten, og spandt på tværs af banen, hvor Derek Warwick var ganske tæt på at ramme ham.
I 1995 vandt David Coulthard sin første sejr, efter starten var forsinket i lang tid pga. et crash i starten, hvor Katayama endte på hovedet. Heldigvis slap japaneren uden store skrammer.
I 1996 vandt Jacques Villeneuve, i et løb der mest huskes for Villeneuves fantastiske overhaling af Schumacher uden om i banens sidste sving.
I 1994 bliv banen lavet om, da man indførte en kedelig chikane midt på banen. Den sænkede omgangstiderne med 8-9 sekunder.
Vi må håbe Estoril kommer med igen. Det har altid været en god bane.
Det er endnu usikkert om Minardi vil få de samme motorer som Benetton og Arrows, eller om de må nøjes med ’99 modellen. Dette har i høj grad også noget at gøre med Minardis ikke alt for gode økonomi, da Supertec motorerne skulle koste op mod 150 millioner kroner om året. Minardi håber dog at få det spanske telefonselskab Telefonica til at købe en del af teamet, og dermed medbringe kapital. Telefonica er sponsor for Minardi køreren Marc Gene, men forhandlingerne med Minardi har ligget stille i et stykke tid, på grund af ferie perioden.
Sagen begyndte i 1994, hvor Ayrton Senna blev dræbt på Imola i sin Williams. Dengang blev Williams tekniske direktør Patrick Head, og daværende chef designer Adrian Newey blev anklaget for manddrab i Italien. Denne sag er dog nu endt uden noget resultat, og Williams teamet er altså nu ‘frie’, om end fattigere efter advokat regningerne er betalt.
Max Mosley har nu fået svar fra den Italienske regering, og har altså nu givet grønt lys for at der køres løb i Italien.
Teamet fra Silverstone har prøvet at hemmeligholde deres nye anden kører i et stykket tid, men der skulle ikke være nogle overraskelse når de i morgen sætter navn på den person.
Den nye kører skulle efter sigende være Jarno trulli, som kører for Prost teamet nu. Kilder tæt på Jordan teamet siger at kontrakten blev forhandlet på plads efter løbet i Ungarn.
Trulli skal kører sammen med Heinz-Harald Frentzen, som har vist sin stabilitet i denne sæson, og er meget glad for at køre for Eddie Jordan.
I følge SRI (Sponsorship research international), er Ferrari dem der er mest vist, hele 30 % af tiden er der en Ferrari på skærmen.
McLaren følger efter på anden pladsen med 22 %.
Resten af feltet, det vil sige 9 teams, må så kæmpe om de sidste 48 % af tiden, Ford Stewart kommer ind på en tredie plads med 10 %, mens Minardi kommer ind på jumbo pladsen, med sølle 2 %.
Så undersøgelsen viser at det godt kan betale sig at sætte sine reklame penge på den store teams.
Pedro Dinis har igennem de seneste sæsoner vist god konstant kørsel og har ofte sat holdkammerater som Mika Salo og Jean Alesi i skyggen. "Pedro Diniz har i sin femte formel 1 sæsom vist, at han er konstant i sin kørsel, hurtig, og med det rette materiel i stand til ofte at placere sig i top 10", udtaler teamchef Peter Sauber.
Pedro Diniz forventer at Sauber teamet i næste sæson vil tage et stort skridt frem, da man allerede er langt fremme i arbejdet med næste sæsons bil.
Samtidig imødeser Diniz den restrukturering af holdet, som er iværksat med henblik på at blive mere konkurrencedygtig. Netop holdets manglende evne til løbende at udvikle bilen, var en af årsagerne til at Jean Alesi valgte at gå til Prost.
Som holdkammerat til Diniz forventes det, at holdet skriver kontrakt med Mika Salo. Efter sigende skulle forhandlingerne med Salo være så langt fremme, at det kan munde ud i en kontraktunderskrivelse allerede i forbindelse med weekendens Grand Prix i Belgien. Falder tingende på plads med Salo, betyder det en genforening af Arrows lineup fra 1998.
I Tyskland er der stærk konkurrence mellem Nürburgring og Hockenheim, som har kontrakt indtil 2006. Nürburgring har kontrakt til 2002, men har bedre politisk støtte og har planer om at investere adskillige millioner dollar i nyudvikling og infrastruktur. Dermed er det et åbent spørgsmål om Hockenheim kan magte denne udfordring.
Blandt de 22 'soldater' der invaderer den smukke omegn af den lille og normalt søvnige by, Francorchamps, er også BAR-kørerne Jacques Villeneuve og Ricardo Zonta. Den smukke bane er et velfortjent afbræk i mange stereotype baner der mangler det fundamentale - nemlig hurtige sving, krydret med langsider og kuperet terræn. Spa har det hele og er den eneste racerbane i Formel 1-kalenderen der kommer nærmest til det som Formel 1 egentlig handler om - nemlig race!
Ikke overraskende er Jacques Villeneuve helt glad ved tanken om at Spa er den næste ret på Formel 1-menuen: "Spa er en utrolig bane og jeg kan virkelig lide at køre på den. Jeg har ikke haft den store succes her, selvom jeg tidligere har gjort det godt i kvalifikationen. Det er tilfredsstillende at køre her - der er gode sving og banen følger landskabet på en majestætisk måde," siger Jacques Villeneuve der stadig er på jagt efter at se det ternede flag i denne sæson. "Når man gennemfører en omgang på Spa føler man at man har udført noget - du er kommet et sted hen," siger han med et smil på læben. "Eau Rouge er et utroligt sving som kan tages med speederen i bund. Jeg håber at jeg stadig kan gøre det igen i år," siger Villeneuve der er en af vilde kørere der holder foden på speederen i Formel 1's mest spektakulære sving. Som bekendt forsøgte han sidste år at holde fuld skrue igennem - og resultatet blev et kæmpe crash samt et stk. totalødelagt Williams-racer. Uheldet betegnede han senere betegnede som 'hans bedste crash'.
Ricardo Zonta er godt nok nybegynder i Formel 1, men han kender allerede Spa meget godt. "Spa er den længste bane i sæsonen. Den har masser af mellem og hurtige sving. Jeg har kørt her to gange i Formel 3000 og sluttede nummer 5 sidste gang," siger Zonta. Om det legendariske Eau Rouge sving siger han: "Man skal holde foden på gennem dette sving, men de nye rillede sving kan gøre svinget endnu mere svært end det normalt er. Det er vigtigt at få et godt exit fra Eau Rouge fordi Raidillion og den lange Kemmel-strækning følger lige efter," analyserer Zonta.
Teamet har igen stor entusiasme til det kommende løb og de mener at banen passer godt til deres chassis - eneste problem er at de mangler hestekræfter på langsiden!
I træningen forud for grand prix'et i 1993 havde han karrierens hidtil største crash. Med næsten 300 km./t. svigtede det aktive ophæng da han forsøgte at komme igennem svinget. Hans Lotus kørte ind i en af murene i udgangen af svinget og blev slynget rundt mens raceren blev splittet fra hinanden. På trods af at Lotus'en var totalsmadret slap Zanardi billigt fra uheldet - men han var ude af Formel 1 resten af sæsonen.
"På trods af det faktum at det er på Spa at jeg har de værste minder i min karriere med det store uheld jeg havde, kan jeg stadig lide stedet - jeg elsker det faktisk," siger han. "Det som virkelig gør den speciel er de forskellige sving. Det er en smuk bane, men jeg håber at det ikke vil regne, fordi det er bedst at køre race i tørvejr hvor vejgrebet er godt," fortsætter han. Det med regnvejr kan nok ikke garanteres - Spa er kendt for sit skiftende og lunefulde vejr.