Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.8.2011
 Belgiens GP - 1. fri træning - tiderne
 
25.8.2011
 Lotus Renault GP forsætter med samme udstødning
 

Hop til top26.8.2011

Belgiens GP - 1. fri træning - tiderne

Det var et noget omskifteligt vejr der prægede Ardenner bjergene og dermed også Spa-Francorchamps banen i formiddags.
Der var nærmest ikke et øjeblik med rigtig tør asfalt og flere kørte da også af. Værst gik det udover Jaime Alquersuari der satte bilen sidelæns ind i autoværnet.
Mercedes GP kørerne var hurtigt ude og satte de to hurtigste tider med Michael Schumacher som hurtigste kører. 8 sekunder efter kom Jenson Button i McLaren.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pos. Kører Team Tid Omg
1. Michael Schumacher Mercedes 01:54.355 13
2. Nico Rosberg Mercedes 01:54.829 15
3. Jenson Button McLaren 02:02.740 8
4. Sebastian Vettel Red Bull 02:03.752 10
5. Lewis Hamilton McLaren 02:04.301 7
6. Adrian Sutil Force India 02:04.663 18
7. Felipe Massa Ferrari 02:04.728 9
8. Rubens Barrichello Williams 02:05.391 12
9. Jaime Alguersuari Toro Rosso 02:06.583 16
10. Kamui Kobayashi Sauber 02:06.866 15
11. Fernando Alonso Ferrari 02:07.055 12
12. Sergio Perez Sauber 02:07.481 15
13. Jarno Trulli Team Lotus 02:08.233 14
14. Sebastien Buemi Toro Rosso 02:08.239 14
15. Pastor Maldonado Williams 02:08.918 10
16. Mark Webber Red Bull 02:09.792 8
17. Timo Glock Virgin 02:12.278 13
18. Vitantonio Liuzzi HRT 02:12.389 10
19. Jerome d` Ambrosio Virgin 02:12.772 13
20. Paul di Resta Force India 02:13.058 8
21. Karun Chandhok Team Lotus 02:13.090 11
22. Vitaly Petrov Lotus Renault 02:13.601 10
23. Bruno Senna Lotus Renault 02:14.340 7
24. Daniel Ricciardo HRT 02:14.933 11

PDL  


 

Hop til top25.8.2011

Lotus Renault GP forsætter med samme udstødning

En del teams præsenterede nye udstødningssystemer i forbindelse med præsentationerne af denne sæsons biler. Flere har siden efterlignet de andres.
Lotus Renault GP testede forud for og i forbindelse med det tyske Grand Prix et ændret system. Teamledelsen har nu valgt ikke at gå bort fra det oprindelige system.

Lotus Renault GP var blandt de teams som har udviklet et nyt udstødningssystem til denne sæson. Det fremadrettede system var måske ikke helt godt nok, og man har derfor udviklet et mere konventionelt system.

Det nye system har teamet testet ved et par lejligheder, senest ved den frie træning i forbindelse med det Tyske Grand Prix, hvor Nick Heidfeld foretog testen.

Teamets ledelse har nu besluttet at det er bedre at videreudvikle det hidtil anvendte udstødningssystem fremfor at anvende det nye bagudrettede system. En af årsagerne til at man forsat vil anvende det kendte system, er blandt andet at flere af de aerodynamiske udviklinger som kommer i anvendelse senere på sæsonen, er udviklet til det fremadrettede system.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk