Iflg. EI egen kontrakt skal han være MS hjælpekører, når han kommer tilbage i sin bil til Monza Grand Prixet.
MS meldte i går fra til det Belgiske Grand Prix, da han ikke følte at han var helt fit for fight til et helt løb, det er ikke gode nyheder for EI, da han kun fører med 2 point over Mika Hakkinen (MH) og der mangler 5 løb endnu i år.
Jeg går efter titlen siger EI, med 30 point i de 4 sidste løb, så må jeg være det mest logiske valg.
MS var ham vi satsede på da sæsonen startede men nu da han er skadet, så er det mig der skal satses på slutter EI.
Min manager Luca di Montezmolo, siger at han har læst at MS vil støtter mig 100 % når han kommer tilbage, det er bare ikke noget jeg har hørt noget om, og det er heller ikke mig der skal bestemme det.
Manden der skal tage de beslutninger er Jean Todt, og jeg støtter hans beslutninger 100 %, også selv om de skulle gå i mod mine drømme om at vinde titlen, men jeg er kun ansat til at køre bilen, ikke til at tage disse beslutninger.
Mit job er at vinde over de andre hold, og især over McLaren, som er vores værste konkurrent, så det prøver jeg at gøre efter bedste evne hver gang.
EI benægter at han skulle være under stor pres i jagten på titlen, jeg har rigtigt godt lige nu, jeg fører over MH med 2 point, og vi har en god bil til resten af de 5 løb.
Alle siger at det er et meget vigtigt løb på søndag, men jeg er ligeglad om jeg får 0 point på søndag, bare jeg er den der har flest point når løbet på Suzuka er kørt.
Et godt bud på hvor DC skal kører i år 2001, er Ford Stewart. DC og Jackie Stewart er rigtige gode venner, så den kontrakt skulle nok være sikker.
Johnny Herbert kontrakt løber også kun 1 år til, også er sædet frit til DC.
Top 6 her i 2. fri træning:
Plac. | Kører | Team | Tid | Km/t. |
1 | David Coulthard | McLaren | 1:53,577 | 220,862 |
2 | Mika Hakkinen | McLaren | 1:54,328 | 219,411 |
3 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | 1:54,678 | 218,741 |
4 | Damon Hill | Jordan | 1:54,892 | 218,334 |
5 | Ralf Schumacher | Williams | 1:54,899 | 218,320 |
6 | Johnny Herbert | Stewart | 1:54,975 | 218,176 |
De to Ferrari kørere, Mika Salo og Eddie Irvine, blev henholdsvis nummer 7 og 8.
Marc Gene i Minardi havde langsommeste tid - 1:58,806 og en gennemsnitsfart på 211,141.
Mika Hakkinen's tid blev: 1:54,369 - 219,280 km/t.
De fem første kørere var inden for et sekund.
Pedro de la Rosa på 22. pladsen, kørte på tiden 1:59,152, og han var dermed 4,756 sek. langsommere end Mika Hakkinen.
107% tiden var på 2:02,404, så alle kørene var inden for tiden.
Med Jarno Trulli har teamet sikret sig en af de unge og talentfulde kørere i feltet. Trulli kom efter en succesfuld tid i gokart og Formel 3 ind i motorsportens superliga da Minardi gav ham chancen, hvor han blev placeret af Benetton-teamet der indtil for nylig har haft en længere kontrakt med den 25 årige italiener der altså skifter fra Prost til Jordan. "Vi er glade for at annoncere at Jarno vil køre for Jordan. Jeg tror at Jarno har et stort potentiale og vil finde det rette miljø i vores team til at udvikle hans klare talent på en måde som Heinz-Harald har gjort det i år," siger Eddie Jordan og fortsætter: "Jeg ser i Jarno en af de mest spændende unge kørere der har været og jeg er ret sikker på at han vil gøre Jordan til et vinderteam."
Eddie Jordan har blandt andet nævnt hans præstation i Østrig i 1997 hvor han med lidt held kunne have vundet løbet - men måtte udgå. Det var allerede i hans debutsæson at han førte et Formel 1-løb da han var substitut for den skadede Olivier Panis. Derudover har Eddie Jordan især fra Damon Hill hørt om hvordan den unge italiener har kørt sin racer til yderste - på trods af at Trulli ikke kørte en af feltets bedste racere.
"Jeg ser virkelig frem til den kommende sæson. Det bliver hårdt arbejde, men jeg ser frem til at køre sammen med Heinz-Harald som ikke kun er en talentfuld og hurtig kører men også er en flink person," siger Trulli selv om skiftet til Jordan. Det ventes at Trullis efterfølger hos Prost bliver tyskeren Nick Heidfeld.
Jarno Trulli ventes at teste sin nye 'arbejdsplads' under vinterens testsessions i december 99. Aftalen med Jordan gælder i to år.
Teknisk direktør for holdet, Ross Brawn kommenterede disse rygter med at sige: "Hvad mig angår, er der ikke noget pres på Jean for at ham ham til at stoppe. Hvis der er, kommer det absolut ikke fra mig. Ferrari ville være meget værre stillet uden Jean. Han er en vigtig nøgleperson, og jeg er sikker på at hvis han ikke var hos os, ville vi ikke opnå det vi gør."
På sin side har Jean Todt også benægtet, at han skulle have nogen som helst intentioner om at forlade team'et med udgangen af 1999-sæsonen.
Man kan så, alt efter temperament, undre sig over hvordan eller hvorfor disse rygter kommer i omløb.
Man forventede at banen i Zhuhai skulle have været optaget i år, men anlægget kunne ikke leve op til FIA's standarder. Selv på nuværende tidspunkt er man endnu ikke klar og det er især i pitten der mangler forbedringer.
Banen som blev bygget i 1972, har afholdt en række spændende Grand Prix’er.
I 1985, i silende regnvejr, vandt Ayrton Senna sin første sejr, i et vejr der så kørere som Patrese, Berger, Rosberg og Prost spinde af.
I 1991 førte de to Williams vogne med Mansell og Patrese. Men da Mansell skulle i pit, fik man ikke spændt hans ene baghjul ordentligt fast, og på vej ud af pitten tabte han det.
To år senere, i 1993, vandt Michael Schumacher sin anden sejer. Samme løb som Alain Prost sikrede sig VM titlen. Løbet huskes nok mest for det spektakulære uheld Gerhard Berger havde på vej ud af pitten. Han gav for meget speeder ud af pitten, og spandt på tværs af banen, hvor Derek Warwick var ganske tæt på at ramme ham.
I 1995 vandt David Coulthard sin første sejr, efter starten var forsinket i lang tid pga. et crash i starten, hvor Katayama endte på hovedet. Heldigvis slap japaneren uden store skrammer.
I 1996 vandt Jacques Villeneuve, i et løb der mest huskes for Villeneuves fantastiske overhaling af Schumacher uden om i banens sidste sving.
I 1994 bliv banen lavet om, da man indførte en kedelig chikane midt på banen. Den sænkede omgangstiderne med 8-9 sekunder.
Vi må håbe Estoril kommer med igen. Det har altid været en god bane.
Det er endnu usikkert om Minardi vil få de samme motorer som Benetton og Arrows, eller om de må nøjes med ’99 modellen. Dette har i høj grad også noget at gøre med Minardis ikke alt for gode økonomi, da Supertec motorerne skulle koste op mod 150 millioner kroner om året. Minardi håber dog at få det spanske telefonselskab Telefonica til at købe en del af teamet, og dermed medbringe kapital. Telefonica er sponsor for Minardi køreren Marc Gene, men forhandlingerne med Minardi har ligget stille i et stykke tid, på grund af ferie perioden.
Sagen begyndte i 1994, hvor Ayrton Senna blev dræbt på Imola i sin Williams. Dengang blev Williams tekniske direktør Patrick Head, og daværende chef designer Adrian Newey blev anklaget for manddrab i Italien. Denne sag er dog nu endt uden noget resultat, og Williams teamet er altså nu ‘frie’, om end fattigere efter advokat regningerne er betalt.
Max Mosley har nu fået svar fra den Italienske regering, og har altså nu givet grønt lys for at der køres løb i Italien.
Teamet fra Silverstone har prøvet at hemmeligholde deres nye anden kører i et stykket tid, men der skulle ikke være nogle overraskelse når de i morgen sætter navn på den person.
Den nye kører skulle efter sigende være Jarno trulli, som kører for Prost teamet nu. Kilder tæt på Jordan teamet siger at kontrakten blev forhandlet på plads efter løbet i Ungarn.
Trulli skal kører sammen med Heinz-Harald Frentzen, som har vist sin stabilitet i denne sæson, og er meget glad for at køre for Eddie Jordan.
I følge SRI (Sponsorship research international), er Ferrari dem der er mest vist, hele 30 % af tiden er der en Ferrari på skærmen.
McLaren følger efter på anden pladsen med 22 %.
Resten af feltet, det vil sige 9 teams, må så kæmpe om de sidste 48 % af tiden, Ford Stewart kommer ind på en tredie plads med 10 %, mens Minardi kommer ind på jumbo pladsen, med sølle 2 %.
Så undersøgelsen viser at det godt kan betale sig at sætte sine reklame penge på den store teams.
Pedro Dinis har igennem de seneste sæsoner vist god konstant kørsel og har ofte sat holdkammerater som Mika Salo og Jean Alesi i skyggen. "Pedro Diniz har i sin femte formel 1 sæsom vist, at han er konstant i sin kørsel, hurtig, og med det rette materiel i stand til ofte at placere sig i top 10", udtaler teamchef Peter Sauber.
Pedro Diniz forventer at Sauber teamet i næste sæson vil tage et stort skridt frem, da man allerede er langt fremme i arbejdet med næste sæsons bil.
Samtidig imødeser Diniz den restrukturering af holdet, som er iværksat med henblik på at blive mere konkurrencedygtig. Netop holdets manglende evne til løbende at udvikle bilen, var en af årsagerne til at Jean Alesi valgte at gå til Prost.
Som holdkammerat til Diniz forventes det, at holdet skriver kontrakt med Mika Salo. Efter sigende skulle forhandlingerne med Salo være så langt fremme, at det kan munde ud i en kontraktunderskrivelse allerede i forbindelse med weekendens Grand Prix i Belgien. Falder tingende på plads med Salo, betyder det en genforening af Arrows lineup fra 1998.