Nick Heidfeld, McLaren's testkører, var idag ude i både en 1997 og en 1998 model, tidsforskellen var 3,675 sek. i 1997 modellens favør.
Monza test 29. aug. 1997 |
|||
Placering | Kører | Tid | Omg. |
1. |
Giancarlo Fisichella Jordan |
1:23,320 | - |
2. |
Jean Alesi Benetton |
1:23,943 | - |
3. |
David Coulthard McLaren |
1:24,390 | - |
4. |
Michael Schumacher Ferrari |
1:24,464 | - |
5. |
Eddie Irvine Ferrari |
1:24,756 | - |
6. |
Jarno Trulli Prost |
1:24,976 | - |
7. |
Jacques Villeneuve Williams |
1:25,399 | - |
Monza test 28. aug. 1997 |
|||
Placering | Kører | Tid | Omg. |
1. |
Giancarlo Fisichella Jordan |
1:24,497 | 30 |
2. |
Jean Alesi Benetton |
1:24,941 | 16 |
3. |
Gerhard Berger Benetton |
1:25,417 | 22 |
4. |
Eddie Irvine Ferrari |
1:25,604 | 40 |
5. |
Michael Schumacher Ferrari |
1:25,797 | 14 |
6. |
Nick Heidfeld McLaren |
1:25,848 | 16 |
7. |
David Coulthard McLaren |
1:25,893 | 21 |
8. |
Mika Salo Tyrrell |
Både Minardi og Tyrrell har skrevet kontrakt med Ford om levering af motorer i 1998.Der er tale om en "kunde version" af Ford's nye V-10'er. Kunde versionen består af at den altid er 2 produkttrin efter den motor der ligger i det fabriksstøttede team (Stewart). Donald Panoz der både ejer en bilfabrik, et GT-team samt motorbanen Road Atlanta, har planlagt at ombygge banen så den kan bruges til at køre Formel 1 Grand Prix løb på.Han har planlagt at bruge 7 mill. dollars på ombygningen incl. en ny 4 sporet motorvej så tilskuerne nemmere kan komme til og fra banen. Banen vil blive til et "multikomplex" hvor man kan udlægge flere forskellige baner inden for en kæmpe ovalbane, ligesom den nye bane i Buenos Aires. Byggeriet forventes klar til et evt. Amerikansk Grand Prix i år 2000. Efter som både Jordan og Benetton mener at de har en gyldig kontrakt med Giancarlo Fisichella, så er FIA nu gået ind i sagen.Det er FIA's Contract Recognition Board der kommer til at afgøre sagen. Der forventes "dom" allerede inden Italiens Grand Prix den 7. november. Udfaldet af denn sag har ikke kun betydning for Giancarlo Fisichella, men også for Damon Hill og Gerhard Berger der endnu ikke har fået kontrakt for næste sæson, og chancerne for en plads i et top team er efterhånden ved at være slut. Der går rygter om at Gerhard Berger vil holde et sabat år, for derefter at vende tilbage til Formel 1 hos Williams/BMW i 1999.BMW har tidligere tilkendegivet at de meget gerne vil samarbejde med Gerhard Berger. Arrows teamets testkører Jorg Muller er kørt galt i en Nissan R390 GT-racer i Barcelona under en testkørsel idag.Uheldet skete da bremserne svigtede på raceren og han kørte ind i autoværnet. Jorg Muller har brækket sit højre ben. Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|