Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.8.2004
 Fra Spa-bad til solskin og høj dramatik - Schumi vinder sin syvende VM titel
 
27.8.2004
 Timo Glock jagter 2005 sæde - hos Jordan
 

Hop til top29.8.2004

Fra Spa-bad til solskin og høj dramatik - Schumi vinder sin syvende VM titel

Tilbagekomsten af Spa banen har hele weekenden budt på masser af dramatik. Grand Prixet i dag bød på masser af dramatik og en ny vinder, mens M. Schumacher vandt sin syvende VM titel.

Puha hvor et Grand Prix. Der var det hele. Masser af dramatik lige fra starten. Flere overhalinger, både gode og knap så heldige. Hele 3 safetycar perioder. En ny vinder af et GP i år, men med Michael Schumacher som vinder af VM titlen i år - hans syvende titel, og så i Ferraris GP nr. 700. Allerede nu kan der dømmes fest hos de mange tifosis på Monza om 14 dage.

En høj dramatisk weekend der startede fredag med flere afkørsler på den berømte, klassiske men også af nogle frygtede Spa bane. Kulminationen kom i dag hvor mange havde ventet at Michael Schumacher skulle tage sejren, men sådan skulle det ikke være. Jarno Trulli havde pole og holdt sin placering da starten gik. Men allerede i første sving kom den første karambolage. Mark Webber ramte Barrichello med det resultat at Barrichello knækkede en del af ophænget til bagvingen, den blev skiftet få omgange senere. Også Panis og Massa havde et ufrivilligt møde i første sving. Mark Webber nåede op over bakken på Eau Rouge/Radillon kombinationen. Netop samme sted mistede Sato bilen og skred ud og tog Bruni i Minardi med sig. Pantano i Jordan blev det uskyldige offer i den ulykke. Den fremkaldte safetycar periode. Hændelsen skabte dog en hel del rokeringer i feltet inden safetycar'en kom ud. Disse rokeringer kom til at præge resten af løbet i større eller mindre grad.

Renaulterne tog starten, mens David Coulthard hurtigt overhalede M. Schumacher og var treer. Raikkonen og Montoya fik begge en god start og var henholdsvis femmer og sekser da løbet blev genoptaget. Under safetycar perioden var flere biler i pit for at få tanket og især få udbedret forskellige skader. En af de førnævnte overhalinger af den gode karakter stod Montoya for da han overhalede M. Schumacher i den ombyggede busstop chikane. Det blev dermed bevist at der kan overhales på stedet forsat. Efter 9 omgange begyndte den første rigtige pitstoprunde med Klien i Jaguar som første mand. På elvte omgang stod Alonso pludseligt af. Umiddelbart var der ikke noget at se, men kom der ikke noget røg fra motoren?

På tyvende omgang var Montoya igen i fokus da han ville prøve at overhale Trulli. Igen var det i busstop chikanen, det lykkedes kun fordi Montoya fik skubbet Trulli rundt. Udførslen af denne manøvre skal nu undersøges af løbsledelsen som efter løbet vil tage stilling til evt. straf mod Montoya. 9 omgange senere skulle vi igen have safetycar på banen. På vej af det længste lige stræk på banen mod Les Combes svinget, punkterer Jenson Buttons bil på højre baghjul. Button når ikke at fange bilen som bliver slynget ind i Baumgartners Minardi og begge biler er moden til en kraftig renovering. Uheldet efterlader en masse stumper og stykker op banen som skulle fjernes, samt at bilerne selvfølgelig også skulle fjernes fra stedet. Under denne SC periode udgår Pizzonia med en defekt på bilen. På dette tidspunkt er vi i en sjælden situation hvor begge Toyota biler ligger til at få point. Men det blev der ændret på senere. Efter at løbet er blevet genoptaget, sker der igen noget. Montoya der på det tidspunkt er placeret som nr. 3, sænker pludseligt farten og trækker ud til siden. Bilen er punkteret. Montoya halter i mål med bilen, men af endnu uoplyste årsager, stiger han ud af bilen og forlader løbet.

Med 10 omgange tilbage opstår igen en situation der kræver SC på banen. Knapt er løbet kommet i gang igen, da der igen er behov for SC på banen. Igen er det strækningen efter Radillon der påkalder sig opmærksomheden. David Coulthard indleder et overhalingsforsøg på Klien, men rammer i forsøget Kliens ene baghjul og kører ud i autoværnet hvor frontvingen bliver revet af bilen og sætter sig fast ved bagvingen. Tilbage til endnu et ufrivilligt pitstop som han var tidligere i løbet pga. en punktering. Coulthard kommer dog tilbage i løbet igen. Da

PDL  


 

Hop til top27.8.2004

Timo Glock jagter 2005 sæde - hos Jordan

Timo Glock som i år er reserve- og testkører hos Jordan, har fået smag for Formel 1 for alvor. Nu skal kræfterne sættes på at sikre sig et sæde i 2005.

Timo Glock har haft én indsats i Formel 1 i år. Som tak kvitterede han med at sikre sig én syvende plads i det canadiske GP, og foran teamkollega Nick Heidfeld. Ellers har han måttet nøjes med testkører tjansen ved fredagenes frie træninger. Også der har han klaret sig ganske udmærket i forhold til teamets normale kørere.

En ikke navngiven kilde hos Jordan bekræfter at Timo Glock i øjeblikket arbejder på at sikre sig det ene af sæderne i teamet. Og ifølge kilden har Timo Glock i øjeblikket garantier for ca. $ 10 millioner. Det er Deutsche Post som står bag ham, ligesom de tidligere har sponseret HH Frentzen hos Jordan. Timo Glock kører da også rundt med Deutsche Post logoet på bilen om fredagen.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk