Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.8.1999
 Skal Stewart hedde Jaguar?
 
2.8.1999
 Bridgestone
 Interview med Schumacher
 Tom Kristensen nyt
 Barrichello var ikke heldig
 Villeneuve udgik igen
 Häkkinen punkterede
 Mika og David skal køre for WEST McLaren Mercedes
 Bliver Australien det første løb i år 2000
 

Hop til top3.8.1999

Skal Stewart hedde Jaguar?

Efter at Ford har købt Jackie Stewart's Formel-1 team har der været rygter om en omdøbning af teamet til et af de andre mærker under Fords hat.

Teamet skulle i følge rygterne omdøbes til Jaguar Sport, og Fords præsident, Jac Nasser var i denne weekend til stede ved løbet på Hockenheim, øjensynligt for at se hvordan Stewart-treamet arbejder. Der skulle være nogle ændringer på vej i teamets ledelsesformen i forbindelse med det ventede navneskift.

Ny leder af Jaguar Sport forventes at blive den tidligere Benneton-F1-chef David Richards, som allerede er et velkendt ansigt hos ford, da hans firma Pro-drive står for Fords arrangement i den Engelske BTCC-serie.

Ford har endnu ikke bekræftet rygterne, men der ventes en officiel meddelelse senere på året.

AHH  


 

Hop til top2.8.1999

Bridgestone

Bridgestone havde to store uheld på Hockenheimring i den forgangende weekend.

Lørdag kørte David Coulthard galt under kvalifikationen, på grund af et punkteret baghjul
Bridgestones pressemeddelelse gør os ikke ret meget klogere på hvorfor punkteringen indtraf. De siger at de lørdag aften undersøgte resterne af Coulthards dæk, og at man fandt et snitsår i dækket, og at dækket ikke punkterede på grund af materialebrud eller konstruktionsfejl

Søndag fik Mika Häkkinen en tilsvarende fejl på sit baghjul, på vej ind i AGIP kurven, og her fralægger Bridgestone sig igen ethvert ansvar, men man siger dog nu at man vil undersøge McLaren bilerne og se videosekvenserne hvor ulykkerne sker.

Dæk resterne fra de to eksploderede hjul sendes tilbage til Bridgestone i Japan, til nærmere tekniske undersøgelse, og der vil komme en rapport herfra.

Dog er det tankevækkende at de to punkteringer er sket på McLaren racere, og at begge punkteringer er sket på baghjulene.
Er der en fejl på Bridgestones bagdæk ?
Er det en stump på McLaren raceren der skær dækkene op ?

Det er umuligt at svare på de spørgsmål lige nu.

HVJ  


Hop til top
Interview med Schumacher

Michael Schumacher gav i går et interview, et kvarter før de Tyske Grand prix startede. Interviewet blev vist på RTL og samtidig på alle storskærme på hele banen. Michael Schumacher blev interviewet i sin have i Schweiz:

Spørgsmål: Michael du har mange fans der savner dig på Hocenheim, hvordan har du det der hjemme?
Michael: Selvfølgeligt ville jeg hellere være på banen go ikke bare sidde der hjemme. Men nå man ser på hvad det er der er sket, er jeg ret glad for allerede at kunne sidde her på denne sofa og have mulighed for at give dette interview. Jeg vil gerne ved denne lejlighed sige tak til alle mine Engelske fans hvorfra jeg har fået en uvurderlig støtte og mange søde breve og gaver og jeg vil gern her sige tak til jer allesammen.

Spørgsmål: Michael, der er nu gået 3 uger siden din ulykke. Hvornår kan Ferrari forvente at se dig bag rattet igen?
Michael: Det er et svært Spørgsmål. Jeg har indtil nu haft et møde med lægen en gang om ugen og der bliver helingsprocessen undersøgt. Men det er ikke kun problemet med mit brækkede ben Det er lige så vel min hæl som jeg fik et snit sår i der skal hele, og det signere mig faktisk mere på grund af den manglende fleksibilitet i min fod.

Spørgsmål: Når du nu ikke køre i bilen Michael, hvordan kan du så bruge din ekspertise og fortsætte den gode udvikling hos Ferrari ?
Michael: Jeg er jævnligt i kontakt med teamet. Jeg ved alt om hvad de ændre på bilen, og jeg også hvornår de ændre tingene. Men det er selvfølgeligt vigtigst at de lytter til deres nuværende chauffører for de kan føle bilen, det kan jeg ikke. Så jeg kan kun give gode råd, så jeg er helt ærligt ikke til så meget hjælp.

Spørgsmål: Og her til sidst, hvordan tror du dagens løb vil gå?
Michael: Først vil jeg ønske Heinz-Harald alt mulig held og lykke fordi han er feltets mest optimistiske kører. Jeg tror at ferrari bilerne vil klare si godt, men jeg tror at det bliver meget svært at vinde løbet, men ikke umuligt. Så hvis ikke McLaren bilerne vinder, tror jeg på os, men kun løbet kan vise os hvad der sker.

Spørgsmål: Mange tak Michael, vi håber på snart at se dig tilbage i feltet.
Michael: Tak selv

HVJ  


Hop til top
Tom Kristensen nyt

Tom går rundt i et lille vakuum. Både Honda og BMW har optioner på ham, men aner ikke, om de vil gøre brug af dem.

STW lukker formentligt med udgange af denne sæson, og hvad vil Honda så?

BMW tygger stadig på, om der skal satses på Le Mans igen næste år, men det virker usandsynligt med henblik på det kommende F1-arrangement med Williams.

HVJ  


Hop til top
Barrichello var ikke heldig

Rubens Barrichello racede sig ud af det Tyske Grand Prix, umiddelbart efter han havde overhaet Heinz-Harald Frentzen og var dermed kommet op på 4. pladsen.

Barrichello mistede pludselig fart på 7. omgang, da han nåede ind i stadion området.
'Vi mistede ngle meget vigtige point idag. Pludseligt mistede jeg alle mine gear, speederen, alt. Det er simpelthen bare ski.. ærgerligt. Jeg var lige kommet forbi Heinz-Harald og jeg er helt sikker på at jeg kunne have fået point idag.'

HVJ  


Hop til top
Villeneuve udgik igen

Jacques Villeneuve række af u-fuldførte løb blev i dag lidt længere, da han kørte galt i det første sving under det Tyske Grand Prix.

Ex-champion skøjtede af banen idet første højresving lige efter starten. På vej ud af banen ramte han Pedro Diniz som han trak med ud af banen.

'Jeg ved faktisk ikke hvad der skete. Da jeg trådte på bremsen, blev bilen meget let, måske fordi nogle af de bagfra kommende ramte mig, min bil begyndte i hvert fald at spinde rundt og jeg ramte Pedro Diniz.
'Jeg er skuffet, MEGET skuffet.'

Villeneuve er ikke kommet igennem et eneste af årets 10 Grand Prixer hos British American Racing.

HVJ  


Hop til top
Häkkinen punkterede

Mika Häkkinen kørte galt under dagens Tyske Grand Prix, på grund af en punktering på Venstre baghjul.

Ulykken må sætte lidt grå hår i hoved på feltets eneste dækleverandør Bridgestone, på grund af at David Coulthard havde en tilsvarende ulykke under lørdagens træning.

Häkkinen spandt rundt da han forsøgte at bremse ned fra 210 mph og ind imod AGIP kurven. Det er lidt svært at se hvad der præcist sker. Skiller slidbanen bare fra hjulkassen uden forvarsel, eller falder der en stump af bilen som forårsager punkteringen ?

Häkkinen havde få omgangen forinden mistet sin føring efter sit pit-stop, som gik helt i koks for McLaren teamet, på grund af at der var problemer med tankanlæget, som skulle fylde brændstof på Häkkinens bil.

Häkkinen siger selv: 'jeg mistede meget tid på mit pit-stop, og var nød til at presse bilen. Da jeg var på vej ind i AGIP kurven, eksploderede mit venstre baghjul, og jeg kørte på det tidspunkt omkr 340 km/t. forestil hvordan det føles at forsøge at komme igennem svinge på kun tre hjul.
'Vi ved alle sammen hvad der skete på Silverstone, og det vil vi ikke se igen. Bridgestone siger at Coulthard's dækeksplosion skyldes at der var komme et snit i dækket, fra hvad ved man ikke endnu.'

HVJ  


Hop til top
Mika og David skal køre for WEST McLaren Mercedes

West McLaren Mercedes Team annoncerede i dag at Mika Häkkinen og David Coulthard som deres kører til år 2000 sæsonen.

Ron Dennis
' Vi valgte løbet på Hockenheim banen til at offentliggøre at vores samarbejde med Mika og David forsætter i næste sæson. Mika's kontrakt går dermed i sin 8 sæson med teamet - Hvilket er det længste samarbejde mellem en chauffør og et team i Grand Prix historien. David har vist god sportsmandship og loyalitet for os i de forgangende 4 år og vi er glade for at samarbejdet fortsætter.. '

Norbert Haug
' Jeg er glad for at kontrakterne er underskrevet så tidligt på sæsonen. Mika vil dermed få sit 7. år i McLaren Mercedes, David sit 5.. Jeg er helt sikker på at både kører og bilerne vil udvikle sig og jeg ser frem til resten af sæsonen og ikke mindst den kommende sæson.'

David Coulthard
'Jeg er meget glad for at kunne fortsætte hos teamet og glad for den tillid West, McLaren og Mercedes har vist mig. Jeg er så glad som jeg næsten ikke kan udtrykke, for at forsætte her.'

Mika Häkkinen
'Jeg kan næsten ikke forestille mig hvordan det ville være at komme til et andet team ! Jeg startede hos McLaren i 1993 som testkører og blev forfremmet til det rigtige team senere samme år, Jeg føler mig som et gammelt medlem af familien. Jeg har vundet alle mine Grands Prix'er og mit verdensmesterskab hos West McLaren Mercedes

HVJ  


Hop til top
Bliver Australien det første løb i år 2000

Det Australske Grand Prix kommer måske tilbage på sin vanlige plads på F1 kalenderen næste år.

Formel 1 bossen Bernie Ecclestone, siger at løbet i Malaysia, hvilket er planlagt til at starte år 2000 sæsonen, nu er levet lagt ned som det sidste i år 2000 sæaonen.

Kuala Lumpar organisationoen er ikke kede af at flytte løbet, så ligge løbet ikke i landets monsoon årstid.

Løbet i Melbourne er således kommet tilbage i starten af kalenderen, og skal køres den 12. Marts.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk