Godt et dusin kørere, deriblandt M. Schumacher, David Coulthard og Jacques Villeneuve, var med til det udsatte møde med Max Mosley i Cannes. Flere emner var på dagsordenen på mødet.
Efter mødet sagde Max Mosley bl.a. følgende:
"Mødet med kørerne var meget konstruktivt. Diskussionerne omfattede et bredt område af emner, som bl.a. dækkede sikkerheden ved testning, reglementet for 2008, superlicenser, overhalinger og kvalifikation."
Det er dog ikke kommet ret mange detaljer frem fra mødet, men et af hovedemnerne har været sikkerheden ved tests, som bl.a. David Coulthard har ytret sig meget om.
David Coulthard:
"Sikkerheden er i øjeblikket min største bekymring. Okay, der er en helikopter på banerne, men basalt set har sikkerhedsfaciliteterne ikke ændret sig siden Elio de Angelis blev dræbt netop under test. Mine største uheld har netop været under tests forårsaget af mekaniske defekter."
Elio de Angelis blev dræbt på Le Castellet banen i 1986.
Kørerne er delte i deres holdning til kvalifikationsspørgsmålet. Nogle vil gerne have det gamle format tilbage hvor man kører maks. 12 omgange på en time og hvor hurtigste omgang er den tællende. Andre vil gerne beholde det nuværende format, hvor der køres én hurtig omgang, som så er den tællende.
David Coulthard har tidligere i denne sæson, fremsagt adskillige klager om sikkerheden under tests. GPDA og andre bakker ham op og nu måske også FIA vil til at gøre noget ved det. Det er trods alt i FIA regi at testene foregår, og derfor bør sikkerheden også under tests være i top. Det er under tests at ny dele skal prøves af. Og med nye dele og komponenter ved man jo ikke altid.
Der var ligesom i mandags, tale om en kombineret test af nye aerodynamiske dele til Ferrari F2005 modellen, samt dæktest for Bridgestone.
Formiddagens testprogram blev forstyrret af lidt regnvejr, men alligevel nåede Badoer at køre 92 omgange på den 5793 meter lange bane, og han sluttede med en bedste tid på 1:22,069.
Badoer fortsætter testkørslerne i dag.
Det er foreløbig planen at Klien skal køre de to næste løb, Tyrkiet's og Italien's Grand Prix, og det betyder at Liuzzi så må fortsætte med kun at deltage i fredagens testkørsler.
Christian Klien får endnu to løb i Red Bull raceren.
(Foto: Red Bull Racing / Sutton Images)
Teamets faste kører skotten David Coulthard har allerede fået sin kontrakt med Red Bull teamet forlænget for 2006 sæsonen, mens Klien og Liuzzi's fremtid endnu er uvis.
Teamets faste testkører Luca Badoer kørte 110 omgange på den 5793 meter lange bane, hvorunder han testede både nye aerodynamiske tiltag på Ferrari F2005 modellen, samt testede nye dæk for Bridgestone.
Luca Badoer sluttede dagen med en bedste tid på 1:23,054, og han fortsætter testkørslerne i dag.