Hvis den kalender som 'sport1' er kommet i besiddelse af holder stik, bliver der sæsonstart den 13. marts i Bahrain.
Herefter ligger det fast at Koreas Grand Prix skal køres i april, i stedet for som i år i oktober.
Nyt løb bliver Indiens Grand Prix, som forventes afholdt den 9. oktober.
4 løb tidligt på sæsonen bliver 'back-to-back' løb, altså afholdt i weekender lige efter hinanden, noget som nok skal give teamne store logistik problemer!
Efter løbet i Syd Korea bliver der tre ugers pause inden der skal køres i Barcelona, som start på den europæiske sæson.
Igen i den europæiske del af sæsonen er er et par løb i træk, det bliver Tysklands Grand Prix på Nürburgring og Ungarns Grand Prix sidst i juli, og igen sidst i august med Belgiens Grand Prix og Europa Grand Prix på Valencia banen i Spanien.
Den fire ugers lange sommerpause som teamne og ikke mindst teampersonalet har kæmpet så hårdt for, bliver i 2011 kortet ned til tre uger.
Yderligere en stor logistik opgave får teamne i slutningen af oktober, hvor der først skal køres i Japan, og derefter i Brasilien - igen her er der lagt op til at det skal være to på hinanden følgende weekender!
Sæsonen afsluttes den 13. november i Abu Dhabi.
Foreløbige løbsdatoer:
Dato | Løb |
13. marts | Bahrains Grand Prix |
27. marts | Australiens Grand Prix |
29. maj | Monacos Grand Prix |
9. oktober | Indiens Grand Prix |
13. november | Abu Dhabis Grand Prix |
Som det kan ses, er det kun få datoer der er offentliggjort indtil nu, og de skal alle tages med et stort forbehold, de eneste af dem der allerede er bekræftet fra FIA / FOM side er Australien og Monaco!
Flere kørere blev bedt om at komme til møde med løbsledelsen efter kvalifikationen lørdag eftermiddag. De slap dog alle med en påmindelse om at overholde de fastsatte minimumshastigheder. Det er en regel som blev indført tidligere i år, for at forhindre at langsommere kørende ikke hindrer andre kørere på en hurtig omgang i at sætte deres tid.
De kørere der fik en løftet pegefinger på det område var Vitaly Petrov - Renault, Sakon Yamamoto - Hispania, Timo Glock og Luca di Grassi - begge Virgin.
Til gengæld blev der uddelt en straf i form af 5 placeringers tilbagerykning i startfeltet til Kamui Kobayashi. Under kvalifikationen bliver et antal biler udvalgt tilfældigt, kaldt til vægtkontrol. Her overså Kamui Kobayashi signalet der indikerer at han og bilen skal vejes. I stedet kørte han til sin pitgarage. Det blev afregnet med 5 placeringer tilbage i startfeltet.
Ny revideret startopstilling:
Pos | Kører | Team |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault |
3. | Fernando Alonso | Ferrari |
4. | Felipe Massa | Ferrari |
5. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes |
6. | Nico Rosberg | Mercedes |
7. | Vitaly Petrov | Renault |
8. | Robert Kubica | Renault |
9. | Pedro de la Rosa | Sauber-Ferrari |
10. | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth |
11. | Jenson Button | McLaren-Mercedes |
12. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth |
13. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes |
14. | Michael Schumacher | Mercedes |
15. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
16. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari |
18. | Timo Glock | Virgin-Cosworth |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth |
20. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth |
21. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth |
22. | Bruno Senna | HRT-Cosworth |
23. | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari |
24. | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth |