Den anden af hovedpersonerne i sammenstødet, David Coulthard afviser Ferraris beskyldninger. Han fortæller at Michael Schumacher "kom ind i garagen og sagde at jeg havde forsøgt at slå ham ihjel." De to kørere blev kun holdt tilbage af mekanikere, da en rasende Michael Schumacher aflagde visit i McLaren-garagen. De to duellanter er ellers kendt for at være gode venner uden for banen, men det venskab er nok kommet på køl. Coulthard siger videre: "Jeg finder hans opførsel meget uacceptabel. Hvis han ønskede at diskutere det mand til mand ville der ikke have været noget problem. Hvis han ønsker at beskylde mig for sådan noget har jeg ingen interesse i at snakke med ham...Jeg er 100 procent sikker på at jeg ikke gjorde noget forkert. Jeg så ham komme fra det forrige sving. Under de forhold kan man ikke kigge i spejlene hele tiden. Teamet bag mig om at køre over mod højre side for at holde mig udenfor. Jeg gjorde det og han kørte lige op bag i min racer. Jeg gjorde ikke noget forkert. Jeg tror at det Michael sagde er frastødende, specielt at han beskylder mig for at ville slå ham ihjel."
Det bliver et sammenstød som nok skal blive flittigt debateret i Formel 1-kredse.
Navn | Team | Tid | gap |
M.Schumacher | Ferrari | 3:54.987 | 106.750 km/t |
Verstappen | Stewart | 4:29.844 | + 34.857 |
Häkkinen | McLaren | 4:31.409 | + 36.422 |
Frentzen | Williams | 4:38.575 | + 43.588 |
Diniz | Arrows | 5;03.882 | + 1:08.895 |
Navn | Team | Tid | gap |
M.Schumacher | Ferrari | 2:08.797 | 194.762 km/t |
HVJ 29.8.1998 Bombe trusel mod det Belgiske Grand PrixDen Belgiske avis 'Le Jour - le courrier' har modtaget et anonymt brev, der siger at Bernie Ecclestone skal donere 10 million Belgiske Francs (US$ 250,000) til den Sudanesiske 'Medecins sans frontieres' eller kan løbet i morgen blive stoppet af terrorister.Brevet siger at grunden til denne handling er er Amerikanernes bombninger. Der er derfor indsat ekstra sikkerhedsforanstaltninger på banen. Den Tyske presse har også fået en ligende trussel om at der vil blive lavet sabotage Michael Schumacher's bil. "Vi vil arbejde på bilen som vi plejer," siger Schumacher's talsmand. Ferrari tilføjer "Vi kender ikke noget til det." Selvom der er meget mere sikkerhed omkring Ferrari pitten end der plejer, og da Schumacher's bil kom ind efter kvalifikationen, blev alle porte lukket til garagen. HVJ Dagens kvalificering blev afviklet i tørvejr, og uden den helt store dramatik.
Dagens største overraskelse er nok at Rosset ikke er den sidste i feltet, han er både foran Nakano og Tuero. Mika Häkkine fik for 9. gang i år poleposition, og for 4. gang i år blev det til en McLaren 1 2 på start gridden til morgendagens Grand Prix. Alle tiderne finder du på vores resultatside HVJ Under den sidste frie træning gik Verstappen ud med en ødelagt motor, ca. 20 minutter ind i denne session
Ca. 35 minutter inde i lørdagens anden session, blev den flaget rødt, på grund af at Mika Salo er kørt af, men er ikke kommet til skade - og træningen blev genoptaget efter ca. et kvarters pause. Det skete samme sted som Villeneuve kørte af i går, og bilen ligner ifølge vores udsendte skribent, et vragt Häkkinen spandt af og stallede sin motor kort før denne session sluttede, men var alligevel hurtigst Schumacher kørte denne session i reservebilen , og var absolut ikke tilfreds med den Det er blevet lidt varmere, 13 grader i luften Alle tider fra den anden session finder du på vores resultatside. HVJ Luften var her til morgen 7 grader, og banen 8 grader. Banen var let fugtigt, på grund af en lille smule støvregn.
Det er de laveste temperature der mål under denne sæson, men lad os håbe at de stiger lidt i løbet af dagen.
Det mest spændende der skete under lørdagens frie træning var at Irvine 3 lock-up's i Stavelot, og 3. gang gik det galt og han spandt af. Alle tiderne fra Lørdagens første træning er på vores resultatside HVJ Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|