Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.8.2000
 DTC - Ærgerlig for Serwin
 Sports Car - Triumf for Elgaard
 Kris Nissen: Endelig hul på "point-bylden"?
 
29.8.2000
 DTC - God dag for Jason
 

Hop til top30.8.2000

DTC - Ærgerlig for Serwin

Nu så det endelig ud til at Thomas Serwin havde fået styr på sin Ford Focus, men nej.Endnu en gang gik materiellet i stykker, i et løb hvor Thomas sagtens kunne have været i top 5.

Starten gik, og Thomas fik en rigtig god start, men uheldigvis blev der dømt omstart. Omstarten gik derimod ikke særlig godt, og allerede i 2. sving "døde" bilen. Der skulle dog mere til at stoppe den unge århusianer, så selvom han røg seks pladser tilbage, satte kan efter de førende og blot efter ½ omgang var han tilbage på sin plads igen. Men så gik det galt igen. Gearskiftet gik i stykker og det blev bare værre og værre, så til sidst blev han nød til at køre ind og slutte et løb der nemt kunne have blevet hans bedste hidtil.

Men der var trøst at hente hos Fords motorsportsdirektør. Han havde kun rosende ord til Thomas, men Thomas ville sikkert hellere have en bil der virker end rosende ord! Derudover var der faktisk tre andre positive ting. 1. Teamet havde endelig hørt efter, hvad Thomas sagde, og det betød at bilen faktisk virkede! Det fører hen til nr. 2. For de havde også fundet farten, så Thomas kunne vise at når materiellet virker kan han køre rigtigt stærkt. Og tredje og sidste positive ting var, at der var flere teams henne og snakke med Thomas om næste sæson.

Spændende, ganske interessant.Nu må vi se, men en ting er sikkert, Thomas vil ikke spilde endnu et år af sin karriere på et team, hvor tingene ikke virker.

MEL  


Hop til top
Sports Car - Triumf for Elgaard

Elgaard trådte ind på SportsRacing World Cup-scenen med maner.
Sammen med teamejer Karsten Ree besatte han fjerdepladsen i den store klasse i SRWC-løbet på Donington i weekenden.
For John Nielsen og Klaus Graff i Team Den Blå Avis' anden Panoz LMP1 Roadster blev løbet af kort varighed. I en kaotisk startprocedure kørte John Nielsen op bag i Mauro Baldi's Reily&Scott og sendte italieneren i muren.
John Nielsen fik sin Panoz i pit og kom ind i løbet igen, men på 22. omgang måtte han trække sig ud af løbet på grund af tekniske problemer.
De danske farver skulle nu forsvares af Ree/Elgaard.
Casper Elgaard sad i bilen fra starten. I feltets bageste ende efter en tidtagning, der var præget af, at både Ree og Elgaard var debutanter i SRWC-sammenhæng. Men Casper gik til stålet fra starten, og da han overlod bilen til Ree efter første pitstop, var han på fjerdepladsen.
Ree holdt længe positionen, men spandt af banen og tabte syv omgange i forhold til de førende.
Men Ree fik bilen i pit og overlod den igen til Elgaard, der, nu i regnvejr, virkelig begyndte at imponere. Over en periode på 20 minutter kørte han på løbets hurtigste tider og strøg over målstregen på en femteplads.
Det gav otte World Cup-point.
Der var masser af ros til Casper Elgaard efter løbet og John Nielsen og Karsten Ree kvitterede med at tilbyde den unge århusianer en plads i Panoz'en i næste World Cup-løb på Nürburgring om 14 dage.
Her skulle John Nielsen have kørt med Vincenzo Sospiri, men den skulderskade, der tvang ham til afbud til weekenden løb på Donington, har vist sig værre end først antaget. Derfor blev det også til et afbud til Nürburgring.
Bliver Sospiri ikke klar i år, er det ikke utænkeligt, at Elgaard bliver makker med John Nielsen i de resterende løb i SRWC-serien.

Den Blå Avis' hjemmeside

AN  


Hop til top
Kris Nissen: Endelig hul på "point-bylden"?

Kris Nissen og hans kollegaer i DTM-serien indvier i weekenden en helt ny motorbane udenfor Berlin - et topmoderne anlæg, der allerede fra næste år lægger asfalt til den amerikanske Champcar-serie og som på lidt længere sigt har ambitioner om at overtage det tyske Formel 1 Grand Prix.

"Den nye bane hedder Lausitzring, ligger 130 km. syd for Berlin og består af både en oval-bane til f.eks. Champcar og en "normal" racerbane, som vi bruger i weekenden", fortæller Kris Nissen.


Kris Nissen (forrest) og hans holdkammerater i Abt-Audi teamet satser på at score sæsonens første point på den nye lausitzring.

"Ved en test i sidste uge lå mine teamkammerater hos Abt-Audi, Laurent Aiello og James Thompson, midt i feltet - der skulle derfor være begrundet håb om at vi endelig får hul på "point.bylden" på Lausitzring", siger Kris Nissen.

Stillingen i DTM 2000 - efter fem afdelinger:
Plac.KørerMærkePoint
1Bernd schneiderMercedes146
2Klaus LudwigMercedes104
3Manuel ReuterOpel95
17Kris NissenAudi0

TV fra DTM på Lausitzring 3. september:
Klokken 13:45 - 17:00: ZDF (begge løb live).

AN  


 

Hop til top29.8.2000

DTC - God dag for Jason

Sæsonens 2. oficielle DTC testdag blev en ubetinget succes for Jason Watt. Denne gang var det Jyllandringen der lagde asfalt til.

Og det blev en våd affære da det regnede det meste af formiddagen. Det betød imidlertid ikke at der ikke blev sparet på benzinen ude på banen. Jason som blandt andet skulle prøve et par nye støddæmpere til bagvognen var klart hurtigst i det våde element. Her havde han et cirka et sekund ned til nærmeste konkurrent. Senere på dagen tørrede det op og så var det tid til slicks, og her viste jason sig igen fra sin stærkeste side ved at køre dagens hurtigste tid. Han blev noteret for en tid på 49.65 sek. Og det er faktisk 2/10 dele bedre end den eksisterende banerekord sat af Kris Nissen for nøjagtigt et år siden.

"Ja det var en god dag idag, der har ikke været meget at klage over. Nu kan jeg jo slet ikke vente til Grand Prix Danmark her på Jyllands-Ringen" fortæller en glad og tilfreds Jason Watt med et selvtilfreds smil på læben.

Grand Prix Danmark køres den 1.-3. september 2000.

watt.dk

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk