Starten gik, og Thomas fik en rigtig god start, men uheldigvis blev der dømt omstart. Omstarten gik derimod ikke særlig godt, og allerede i 2. sving "døde" bilen. Der skulle dog mere til at stoppe den unge århusianer, så selvom han røg seks pladser tilbage, satte kan efter de førende og blot efter ½ omgang var han tilbage på sin plads igen. Men så gik det galt igen. Gearskiftet gik i stykker og det blev bare værre og værre, så til sidst blev han nød til at køre ind og slutte et løb der nemt kunne have blevet hans bedste hidtil.
Men der var trøst at hente hos Fords motorsportsdirektør. Han havde kun rosende ord til Thomas, men Thomas ville sikkert hellere have en bil der virker end rosende ord! Derudover var der faktisk tre andre positive ting. 1. Teamet havde endelig hørt efter, hvad Thomas sagde, og det betød at bilen faktisk virkede! Det fører hen til nr. 2. For de havde også fundet farten, så Thomas kunne vise at når materiellet virker kan han køre rigtigt stærkt. Og tredje og sidste positive ting var, at der var flere teams henne og snakke med Thomas om næste sæson.
Spændende, ganske interessant.Nu må vi se, men en ting er sikkert, Thomas vil ikke spilde endnu et år af sin karriere på et team, hvor tingene ikke virker.
"Den nye bane hedder Lausitzring, ligger 130 km. syd for Berlin og består af både en oval-bane til f.eks. Champcar og en "normal" racerbane, som vi bruger i weekenden", fortæller Kris Nissen.
Kris Nissen (forrest) og hans holdkammerater i Abt-Audi teamet satser på at score sæsonens første point på den nye lausitzring.
"Ved en test i sidste uge lå mine teamkammerater hos Abt-Audi, Laurent Aiello og James Thompson, midt i feltet - der skulle derfor være begrundet håb om at vi endelig får hul på "point.bylden" på Lausitzring", siger Kris Nissen.
Stillingen i DTM 2000 - efter fem afdelinger:
![]() | |||
Plac. | Kører | Mærke | Point |
![]() | |||
1 | Bernd schneider | Mercedes | 146 |
2 | Klaus Ludwig | Mercedes | 104 |
3 | Manuel Reuter | Opel | 95 |
![]() | |||
17 | Kris Nissen | Audi | 0 |
![]() |
TV fra DTM på Lausitzring 3. september:
Klokken 13:45 - 17:00: ZDF (begge løb live).
Og det blev en våd affære da det regnede det meste af formiddagen. Det betød imidlertid ikke at der ikke blev sparet på benzinen ude på banen. Jason som blandt andet skulle prøve et par nye støddæmpere til bagvognen var klart hurtigst i det våde element. Her havde han et cirka et sekund ned til nærmeste konkurrent. Senere på dagen tørrede det op og så var det tid til slicks, og her viste jason sig igen fra sin stærkeste side ved at køre dagens hurtigste tid. Han blev noteret for en tid på 49.65 sek. Og det er faktisk 2/10 dele bedre end den eksisterende banerekord sat af Kris Nissen for nøjagtigt et år siden.
"Ja det var en god dag idag, der har ikke været meget at klage over. Nu kan jeg jo slet ikke vente til Grand Prix Danmark her på Jyllands-Ringen" fortæller en glad og tilfreds Jason Watt med et selvtilfreds smil på læben.
Grand Prix Danmark køres den 1.-3. september 2000.