Det var ellers ventet at Craig Pollock var køberen, men i går kunne han fortælle at han er ude af alle forhandlinger. Handlen er dog endnu ikke gået helt på plads, da investeringsbanken Morgan Grenfell skal godkende handlen.
En endelig afklaring ventes i løbet af weekenden. Teamet deltager på Spa, men det er fortsat usikkert hvem der kører den ene af de to racere. Teamet har nomineret Frentzen, men han figurerer fortsat ikke på den officielle liste.
Efter fyringen hos Toyota, er der ikke panik på hos Allan McNish. Han er stadig sikker på at han kan finde arbejde, også selvom det måske nok ikke bliver i Formel 1. "Jeg har været meget beæret over at have fået chancen for at køre for Toyota i år. Det er mit første år i Formel 1, og jeg mener at jeg har udført et solidt stykke arbejde, som ligger meget tæt på den præstation som min holdkammerat, Mika Salo, som har kørt Formel 1 et par år mere end jeg," siger skotten. McNishs kontrakt udløber i år, mens Salos kon-trakt bliver ophævet efter 'gensidigt' samtykke som det så smukt hedder i pressemeddelelsen.
Allan McNish er færdig hos Toyota - og nok også i Formel 1
(Foto: Toyota F1)
Hvem skal køre Arrows-raceren ved siden af Bernoldi? Der gættes meget stærkt på Fernando Alonso, den kommende Renault-kører. Andre bud har været Sebastien Bourdais, som har kørt en test for teamet. Han er dog i hidsig kamp om Formel 3000-mesterskabet, og vil næppe lade et muligt mesterskab forpasse for blot at få et enkelt Formel 1-løb for et skrantende team. Jos Verstappen er også nævnt, men er tvivlsom. Han har stadig et retsligt udestående med teamet, så det bliver næppe hollænderen der træder til. Frentzen kunne vende tilbage - intet hindrer ham reelt i at køre for teamet. Han er blot fritstillet, og har ingen forpligtelser. Et long-shot der også er blevet nævnt, er Tomas Schekter - han støttes af Red Bull i den amerikanske IRL-serie.
Minardis nye mand, Anthony Davidson, har været en positiv overraskelse. Det mener teamet i hvert fald. "Vi er meget imponeret. Det var ikke kun hans fart i bilen, men også hans attitude og evne til at lære hurtigt," siger teammanageren John Walton. Davidson kører sit sidste løb for Minardi i denne omgang på Spa.
Hvis enten Michael Schumacher eller Rubens Barrichello, eller for den sags skyld de begge placerer sig i top tre i løbet, så vil det være Grand Prix løb nummer halvtreds i træk hvor der har været en Ferrari kører med på podiet.
Lige siden Malaysias Grand Prix 1999, for næsten tre år siden, har der ved hvert Grand Prix været en Ferrari kører på podiet.
Det er blevet til ialt:
Det var ellers lidt af et tilbud der ville give den canadiske kører en 3-årig kontrakt på omkring $50 millioner. Det ville have betydet, at han næste år skulle køre i CART og i 2004 og 2005 skulle han køre for BAR-teamet i Formel 1.
Hvis Jacques Villeneuve forlader BAR teamet, vælger han så Formel 1 igen eller CART serien?
(Foto: Honda Grand Prix)
Villeneuve og hans personlige agent, Craig Pollock, tog dog dette tilbud op til overvejelse, men endte altså med at afslå det. David Richards, team-boss hos BAR, havde ellers tilkendegivet, at det var et godt tilbud for Villeneuve.
I stedet har Player's/Forsythe-teamets nuværende kører, Patrick Carpentier, nu fået de bedste kort på hånden, og dem vil han helt sikkert kunne udbytte i de forhandlinger som han har gang i lige nu med teamet om en kontrakt for næste år. Klein Tool, som i år er hovedsponsor for KOOL Green teamet har endvidere planer om at få et rent canadisk CART team stablet på benene som også kommer til at bestå af Paul Tracy og Alexandre Tagliani.
Spørgsmålet er så hvor Jacques Villeneuve ender i alt dette her. Selvom han har takket nej til det tilbud fra Player's/Forsythe, så er det selfølgelig ikke utænkeligt, at han måske kunne finde på at vælge et andet team i CART.
En anden mulighed er at Villeneuve næste sæson måske kommer til at køre for Arrows teamet i Formel 1, det team ligger Craig Pollock i øjeblikket i forhandling om at købe. Og igår blev det bekræftet at teamet er solgt til amerikansk side, dog ikke om det er til Pollock.
CART.dk