Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
6.8.2004
 Guy Smith i CCWS
 
17.4.2004
 CCWS afprøver mulig regelændring
 

Hop til top6.8.2004

Guy Smith i CCWS

En af Le Mans heltene fra 2003, Guy Smith, er tilbage i Formel racing. Han får chancen i et enkelt løb i denne weekend i CCWS.

Guy Smith der sammen med Tom K. vandt Le Mans i Bentley i 2003, får i denne weekend chancen for at begå sig der hvor han allerhelst vil være, nemlig i en Formel bil. Det er Rocketsports Racing teamet der giver ham chancen på Road America.

Guy Smith har tidligere kørt i det amerikanske, det var i Indy Light serien hvor han bl.a. i 1998 blev "Rookie of The Year". Det førte bl.a. til en test i Champ Car serien året efter uden at der dog kom mere ud af det. Siden har han primært kørt i sportsvogne i forskellige kategorier, bl.a. i ALMS og senest på Le Mans sidste år og i år. Også i år kom han på podiet.

Guy Smith afløser Memo Gidley i Rocketsports bilen med nr. 17. Memo Gidley har kørt de to seneste CCWS løb for Rocketsports teamet i henholdsvis Toronto og Vancouver uden at køre det store væsen af sig. Nu får Guy Smith i stedet chancen for at bevise hvad han kan. Om det fører mere end ét løb med sig er endnu ikke afgjort. Løbet på Road America er det ottende i år i CCWS serien.

PDL  


 

Hop til top17.4.2004

CCWS afprøver mulig regelændring

CCWS og Bridgestone vil til sæsonpremieren afprøve en ny regel som måske bliver indført som en fast regel hvis der er succes med den.

Når CCWS sæsonen indledes på søndag på bybanen i Long Beach, vil CCWS organisationen sammen med dækleverandøren til serien, Bridgestone, afprøve en ny regel som er sammensat i samarbejde mellem de to partnere.

Reglen indføres fordi det især på bybaner som i Long Beach er meget svært at overhale. Og da bilerne i princippet er ens, er det endnu sværere at overhale. Men indfører den regel at der til hvert løbsweekend - i første omgang ved løb på bybaner - udleveres 8 sæt dæk til hver bil. Af disse 8 sæt er de 6 sæt deciderede dæk til bybaner. De sidste 2 sæt er af en anden compound af en blødere type, som man kan bruge til eksempelvis kvalifikation til at sætte en hurtig tid. I selve hovedløbet skal hver bil anvende mindst det ene sæt af den bløde type. Hvornår man vil anvende dette sæt, er der begrænsninger på, men det skal anvendes.

Det skal ifølge CCWS fremme overhalinger eller i det mindste overhalingsforsøg på de snævre bybaner, hvor der ellers ikke er overhalinger der præger løbet mest. Dermed bliver der mere taktik undervejs i løbet at tage højde for. Dette tiltag sker for at skabe større begejstring blandt publikum. Og for netop at publikum og tv seere skal kunne se hvornår disse dæk kommer på, er man blevet enige med Bridgestone om at der på siden af disse dæk skal være en bemaling der fortæller at det er den bløde compound der anvendes. Dette vil i første omgang være et rødt felt på siden af dækket. Ellers må teamene selvom hvornår de anvendes, men anvendes skal de.

Efter sæsonpremieren vil CCWS vurdere om det er en regel der skal indføres fast. Man vil også vurdere om det er noget der skal gentages på en anden bybane senere, eller det skal være en permanent regel på alle baner.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk