Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
1.9.1998
Undersøgelse af Coulthard?
Salo undskylder til Officials
Jordan raser over M.Schumacher
McLaren forlanger undskyldning
31.8.1998
Eddie Jordan: "Endelig den store dag!"
Coulthard selv skyld i spin
Kørerne vil have større sikkerhed
Haug bakker Coulthard op
1.9.1998
Kilder meddelte mandag morgen at Bernie Ecclestone ikke ser mildt på søndagens uheld mellem David Coulthard som ser ud til at have kostet Michael Schumacher VM-titlen med kun3 løb tilbage som alle passer McLaren bedre en Ferrari. Ecclestone sagde at: "Coulthard gjorde noget meget mærkeligt."
Kilden siger meget tydeligt at Ecclestone ikke mener at Schumacher er i stand til begå sådan en fejl. Det blev også antydet at Bernie mistænker Coulthard for at gøre det med vilje, hvilket M.Schumacher flere gange har antydet. Ecclestone havde ikke nogle kommentarer selv men sagde at en officiel meddelelse er på vej.NJ
Mika Salo blev efter Belgiens grand prix tvunget til at undskylde til Spas officials efter at han havde beskyldt dem for at stå og se på efter det store massesammenstød i den første start.
En officiel meddelelse fra FIA sagde: "Klokken 14:35, kom føreren af bil nr. 17 ind i mødelokalet hvor banens stewards holder til og bad om at få lov til at forlade banen da han ikke kunne være med i omstarten. Han fik derefter at vide at han skulle blive på området indtil de første undersøgelser var afsluttet. Hr. Salo nægtede og kom med grove bemærkninger hvorefter han pludselig forlod lokalet."NJ
Eddie Jordan er meget utilfreds med at Michael Schumacher hjælper sin lillebror Ralf med at slippe ud af jordan-teamet. Dette sagde Jordan til den engelske radiostation BBC radio5.
Michael Schumacher startede selv sin karriere hos Jordan i 1991 men han blev head-hunted til Benetton så snart han vist potentiale til at blive en stor kører. Dengang måtte M.Schumacher betale 150.000 dollars (1 mio. kroner) for at køre for Jordan. Nu råder han sin bror til at komme væk fordi han mener at Jordan er et team som ikke vil komme nogle vegne: "Michael beskyldte mig for kun at være pengegrisk og han er den sidste som skal anklage nogle for dette", sagde Eddie Jordan.NJ
McLaren teamet forlanger at Ferrari undskylder offentligt over Michael Schumachers udbrud efter hans sammenstød med David Coulthard. Efter sammenstødet under det Belgiske grand prix, gik Schumacher over til McLaren pitten og så ud som om at han ville komme i slåskamp med David Coulthard. Han blev imidlertid stoppet af mekanikere fra både Ferraris og McLarens pit. McLaren forlanger at han undskylder for dette da løbsledelsen har erklæret at uheldet ikke var nogens skyld. McLaren frygter at teamets medarbejdere vil blive overfaldet af de mange italienske fans på Monza om 2 uger. Da det Belgiske grand prix var overstået, blev der stillet sikkerhedsvagter op ved McLarens pit, for at forhindre at nogle af de mange Ferrari-fans, som strømmede til pitten for at hylde Damon Hill, ville reagere voldsomt mod McLarens folk.
Ferrari har ikke kommenteret McLarens krav og Michael Schumacher ventes ikke at undskylde på McLarens opfordring.NJ
31.8.1998
Det var en lykkelig teamchef der notere sig for den første sejr, da Damon Hill vandt det belgiske grand prix. Teamet blev en del af Formel 1 i 1991, og siden da bidt
sig fast i den øvre del af Formel 1. I den ottende sæson kom så den første sejr. På vej til sejrpodiet kunne man på TV se en yderst lykkelig teamchef der sprang
rundt i pitten af glæde. "Den store dag kom endelig til Jordan," jublede Eddie Jordan. "Begge kørere gjorde et utroligt stykke arbejde, og var stærke under ekstremt
svære forhold. Vi havde 70 fra fabrikken med på rejse...Jeg tror ikke nogen af os endnu fatter det!"BB
David Coulthard var selv skyld i det store massesammenstød i den første start af det belgiske grand prix. Han blev ikke ramt af andre biler, men spandt fordi der ikke var vejrgreb
nok i dækkene. Skotten hævdede ellers at han var blevet ramt, men forskellige TV-billeder har vist at det ikke passer.BB
Flere af kørerne udtrykte efter løbet bekymring på grund af de mange uheld. Sigtbarheden var helt nede på nul. Ifølge flere kørere, blandt andet vinderen af det belgiske grand prix
Damon Hill, bør det løbet danne grundlag for diskussion om sikkerheden på banen. "Den er farlig nok i tørvejr, så meget desto mere er den dødsensfarlig i regnvejr," mener Hill.
Også Jean Alesi udtrykte ved pressekonferencen efter løbet bekymring over at safety-car'en blevet kørt tilbage i pitten, efter oprydningen i ‘Bus Stop’-chikanen.
Benettons teamchef, David Richards mener at løbet var alt for farligt. "De fleste af uheldene skete da biler kørte op bag hinanden, fordi det simpelthen var umuligt at se noget,"
har Richards udtalt og mener at man skal være glad for at der ikke var nogen der kom alvorligt til skade.BB
Norbert Haug, chef for Mercedes motorsportsafdeling bakker David Coulthard 100% op. Han mener at skotten er et uskyldigt offer for sammenstødet med Michael Schumacher i
det højdramatiske grand prix. Som Coulthard har forklaret, blev han fra pitten bedt om at gøre plads for Schumacher og fulgte instrukserne. "Han har ikke gjort noget forkert,"
konkluderer Haug.BB
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk