Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.9.2010
 Bekymring i Malaysia
 
31.8.2010
 Pirelli tester på livet løs
 Nico Hülkenbergs fremtid usikker
 

Hop til top1.9.2010

Bekymring i Malaysia

I Malaysia på Sepang banen, er arrangørerne af det malaysiske Formel 1 Grand Prix bekymrede. Bekymringen er over det tilsyneladende stigende antal Formel 1 Grand Prixer der kommer i de kommende år.
Desuden er faciliteterne ikke så moderne som da banen blev introduceret. Arrangørerne og baneejerne afventer godkendelser fra regeringen for at renovere faciliteterne.

På Sepang banen i Malaysia er der panderynker i ansigterne på baneejerne og arrangørerne af det malaysiske Formel 1 Grand Prix.

For det første er banen ikke helt så ny mere og flere indikerer at det er nødvendigt med en renovation af faciliteterne. Det ved man godt på banen og har derfor søgt den malaysiske regering om lov til at forbedre faciliteterne. Men det er tilsyneladende en langvarig proces. Utålmodigheden stiger og stiger.

Dernæst er man også bekymret for om Grand Prixet måske ryger ud. Alt tyder på en stigende antal Formel 1 Grand Prixer i fremtiden, og nu er man bekymret for at komme i klemme blandt alle de nye kommende Grand Prixer. Man har derfor rettet henvendelse til Bernie Ecclestone om muligheden for at få flyttet det malaysiske Formel 1 Grand Prix, så det ligger enten lige før eller lige efter Grand Prixet i Singapore.

Det vil ifølge arrangørerne i Malaysia give flere tilskuere, da de to Grand Prixer ikke ligger langt fra hinanden geografisk. I år var der 100.000 tilskuere til Grand Prixet, men det er et antal der svinger utrolig meget i netop Malaysia. Derfor er denne flytning af løbsdato ønskeligt for arrangørerne.

PDL  


 

Hop til top31.8.2010

Pirelli tester på livet løs

Den kommende dækleverandør i Formel 1 - Pirelli - er startet på omfattende testprogram. Efter den første test på den italienske Mugello bane, så er der planlagt tests på henholdsvis Paul Ricard og Monza banerne.
Nick Heidfeld som er fritstillet fra Mercedes GP har allerede kørt mange testkilometre for dækfirmaet.

Pirelli har tidligere deltaget i Formel 1 klassen men det ligger næsten 2 årtier tilbage. Seneste sejr for dækfabrikanten var da Nelson Piquet vandt det canadiske Grand Prix i 1991. Og nu er dækfabrikanten så tilbage som ene leverandør af dæk til Formel 1.

Den første test er allerede kørt. Det skete på Mugello banen i Italien hvor den fritstillede Mercedes GP reservekører Nick Heidfeld kørte testen. Testbilen er én Toyota 2009 model. Den første test var en lukket test for offentligheden, og det ventes at de efterfølgende også vil være det. Dog forlyder det fra observatører udenfor Mugello banen, at der blev kørt mere end 100 omgange pr. dag i de dage testen varede.

Næste test finder sted på Paul Ricard banen i Frankrig. Her er det muligt at teste på mange forskellige baneforløb, og det ventes at man især vil teste forskellige compounds idet det forlyder at den første test gik over al forventning.

Nu er det ikke sådan at Pirelli starter helt på bar bund. Man leverer i øjeblikket dæk til Grand Prix 3 klassen, og det angiver den nuværende dækleverandør til Formel 1, Bridgestone, som en af grundene til at man ikke vil dele erfaringer og data med Pirelli, som flere ellers havde forventet at Bridgestone ville gøre.

For Formel 1 teamene gælder det at ingen får lov til at teste Pirelli dækkene før den igangværende sæson er overstået. Det bliver først i de kommende pre-season tests forud for 2011 sæsonen at det bliver muligt.

PDL  


Hop til top
Nico Hülkenbergs fremtid usikker

Williams køreren Nico Hülkenberg ved ikke om han er købt eller solgt. Hans kontrakt udløber efter denne sæson, kontrakten indeholder dog optioner, men gøres der brug af disse?
Endnu har hverken kører eller team optaget kontakt angående kontraktforhandlinger, men tiden bliver mere og mere knap.

Williams køreren Nico Hülkenberg ved ikke om han får lov til at forsætte hos Williams teamet efter denne sæson. Han har endnu ikke haft kontakt med Williams teamet desangående.


(Foto: Williams F1 LAT)

Nico Hülkenberg siger dog at han vil blive meget skuffet hvis han mister sit sæde, men hans præstationer i de sidste seks GP'er i denne sæson, kan være med til at sikre hans fremtid hos teamet. Skulle det glippe, må hans management være ude og have en plan B klar. Selv venter han dog et positivt udfald.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk