Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
11.9.1998
M. Schumacher undskylder til Coulthard
Teams frygter snyd
Tider fra Monza
Nye ansigter hos Jordan
10.9.1998
Frentzen skriver kontrakt
McLaren ulovlig?
Ferrari shake-down
11.9.1998
Michael Schumacher kunne i dag ses på CNN foran en af Ferraris lastbiler, hvor han gav David Coulthard hånden og en undskyldning for episoden i pitten efter deres uheld på Spa. Efter et 70 minutter langt møde på neutralt område (Williams-pitten), kom David Coulthard og Michael Schumacher ud og gav hinanden hånden foran verdenspressen.
Både tilhængere af Schumacher og Coulthard har hele den sidste uge sagt at begge kørere burde mødes og få afgjort striden så der ikke fortsat skal være kold luft mellem dem.
Schumacher sagde efter mødet: "Det er klart at han ikke gjorde det med vilje. I starten var det ikke så klart.". Schumacher sagde at han havde mange grunde til at tro at Coulthard gjorde det med vilje for at sikre VM til Hakkinen men Schumacher sagde under en pressekonference at Coulthard ikke er typen som kunne finde på sådan noget. Schumacher er flere gange selv blevet beskyldt for at ville afgøre VM ved sammenstød.NJ
Flere topingeniører frygter nu at nogle teams har fundet et smuthul i reglementet som gør det muligt at snyde uden at blive opdaget.
Reglerne siger at mandskabet i pitten kun må sende data til bilen under et pitstop. Det får nu nogle til at tro at flere teams slår det forbudte traction control (se FAQ) til under pitstoppet og slår det fra ved det efterfølgende. Alle teams menes at have traction control indbygget, så det ville kun kræve et tryk på en knap at aktivere det midt under løbet.
Mistanken bestyrkes yderligere ved at nogle teams sætter meget hurtige tider midt i løbet som så bliver langsommere til sidst.NJ
I fredagens 1. frie træning var Ferrari hurtigst. Michael Schumacher var hurtigst efterfulgt af Irvine og Coulthard. Salo kom slet ikke ud i første time. Nakano havde en afkørsel i første sving. I anden time af den frie træning var Ferrari igen hurtigst. Irvine var denne gang hurtigst, efterfulgt af Michael Schumacher og Coulthard. Rossets afkørsel i 2. sving var det mest dramatiske i 2. time. Ca. midt inde i den anden time af den frie træning begyndte det at regne på Monza, hvilket gjorde at mange ikke forbedrede sin tid i forhold til 1. frie træning. Se tiderne under "Resultater".HK
Jordan har officielt annonceret deres line-up for 1999 ved en pressekonference på Monza i går (torsdag). Damon Hill og Heinz Harald Frentzen vil køre for Eddie Jordans team i 1999. Det bliver Damon Hills anden sæson for Jordan, og Heinz Harald Frentzens første sæson.
Et andet nyt ansigt hos Jordan bliver Trevor Foster. Foster vil blive adm. direktør. Han vil tage sig af alle ting omkring teamet, med undtagelse af økonomien.
Gary Anderson, den tekniske direktør hos Jordan, forlader teamet. "For 9 år siden, da jeg startede som teknisk direktør for Jordan, havde vi dårlig nok en blyant, og da slet ikke et tegnebræt! Eddie og jeg var ikke slet ikke sikre på om vi overhovedet ville komme til at køre et Grand Prix. Men det var rigtigt at tro på sig selv eftersom vi nu har haft 8 succesfyldte år i Formel 1 med 5 forskellige motorleverandører, og vi har sluttet på 5. pladsen i konstruktørernes mesterskab 4 gange. Og nu har vi lige sat prikken over i'et med den fantastiske 1-2 på Spa."
"Efter dette flotte resultat, føler jeg at det er tid til at komme videre. Det har ikke været en let beslutning, men af forskellige grunde har jeg besluttet at søge nye udfordringer."
HK
10.9.1998
Ifølge Tysk presse vil Heinz Harald Frentzen idag underskrive en 2-årig kontrakt med Jordan teamet. Kontrakten skulle sikre Frentzen en indkomst på 28 millioner de næste 2 år. Frentzen får den tidligere verdensmester og Williams kører Damon Hill som team kollega, og dermed må Eddie Jordan have fraveget hans princip om kun at have unge kørere i teamet. Dermed er begge sæder hos Williams ledige, men disse forventes besat af Alex Zanardi og Ralf Schumacher.
MBP
Det tyske blad "Auto Motor und Sport" har offentliggjort 3 fotografier som ifølge bladet beviser at den under det Australske Grand Prix anvendte McLaren racer ikke overholdt de tekniske regler. Ifølge specielle fotoberegninger er chassiet under rollbar'en(komponent som bidrager til stabilitet i sving) 19 cm. bredt, og ifølge det tekniske reglements paragraf 3.15.1 skal det være minimum 20 centimeter. Undersøgelser skulle efter sigende være på vej, og i værste fald kan det betyde at McLaren mister de 16 point for den dobbeltsejr som teamet høstede i Melbourne.MBP
Luca Badoer kørte i går shake-down af 3 af de 4 Ferrari F300 som Scuderia Ferrari Marlboro vil have til rådighed under det Italienske Grand Prix. Badoer kørte 12,5 omgange på Fiorano banen i det opsæt som vil blive anvendt på Monza. Bedste tid var på 1:06,613. Den 4. vogn vil blive testet senere. De tre vogne er chassis nr. 186(Schumacher race car), 184(Irvine race car), og 187(Schumacher T-car).
MBP
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk